snofsan
Det är så himla konstigt. När man vrider på varmvattenkranen i köket börjar den vibrera och dåna och det fortplantar sig ända ut till varmvattenberedaren i rummet intill.

Varför gör den på det viset? Det gick några veckor efter packningsbytet, sedan satte den igång.

Jag kan inte begripa vad som pågår.

Är det någon som vet vad det är frågan om och hur man kan få bort oljudet och vibrationerna? sad.gif sad.gif sad.gif
netaave
Är det så att du måste efterdra nån förslutning som kan ha vibrerat upp?
Annars är det kanske så att du måste byta armaturen också, säger min gubbe.
snofsan
Tack! Ska prata med min gubbe när han kommer hem. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
KURT
Se svar på samma problem i Byggahus forum, fråga gärna där också.
snofsan
Tack Kurt. Bra information. Får vänta med disken till eftermiddagen tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Anki på Öland
CITAT (snofsan @ 10-06-2005, 10:39)
Det är så himla konstigt. När man vrider på varmvattenkranen i köket börjar den vibrera och dåna och det fortplantar sig ända ut till varmvattenberedaren i rummet intill.

Varför gör den på det viset? Det gick några veckor efter packningsbytet, sedan satte den igång.

Jag kan inte begripa vad som pågår.

Är det någon som vet vad det är frågan om och hur man kan få bort oljudet och vibrationerna? sad.gif sad.gif sad.gif

Så gör min badrumskran när packningen är slut. Var det kanske en gammal packning du fick tag i när du bytte??
Anki
snofsan
Nejdå, den var alldeles ny och oanvänd. biggrin.gif

Kanske blir det byte av kran i varje fall. Får se wink.gif wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon