Det är så himla konstigt. När man vrider på varmvattenkranen i köket börjar den vibrera och dåna och det fortplantar sig ända ut till varmvattenberedaren i rummet intill.
Varför gör den på det viset? Det gick några veckor efter packningsbytet, sedan satte den igång.
Jag kan inte begripa vad som pågår.
Är det någon som vet vad det är frågan om och hur man kan få bort oljudet och vibrationerna?
netaave
10-06-2005, 09:51
Är det så att du måste efterdra nån förslutning som kan ha vibrerat upp? Annars är det kanske så att du måste byta armaturen också, säger min gubbe.
snofsan
10-06-2005, 09:52
Tack! Ska prata med min gubbe när han kommer hem.
KURT
10-06-2005, 09:56
Se svar på samma problem i Byggahus forum, fråga gärna där också.
snofsan
10-06-2005, 10:00
Tack Kurt. Bra information. Får vänta med disken till eftermiddagen
Anki på Öland
10-06-2005, 10:38
CITAT (snofsan @ 10-06-2005, 10:39)
Det är så himla konstigt. När man vrider på varmvattenkranen i köket börjar den vibrera och dåna och det fortplantar sig ända ut till varmvattenberedaren i rummet intill.
Varför gör den på det viset? Det gick några veckor efter packningsbytet, sedan satte den igång.
Jag kan inte begripa vad som pågår.
Är det någon som vet vad det är frågan om och hur man kan få bort oljudet och vibrationerna?
Så gör min badrumskran när packningen är slut. Var det kanske en gammal packning du fick tag i när du bytte?? Anki
snofsan
10-06-2005, 12:01
Nejdå, den var alldeles ny och oanvänd.
Kanske blir det byte av kran i varje fall. Får se
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.