Killensomvillhagrönafingrar
Älskar att göra saker själv i trädgården och huset men ibland så känns det som om man inte hinner något alls på de små stunderna man har över.

Så efter att ha sett hur snabbt proffs jobbar så har jag insett att jag skall unna mig detta.

Om nån vecka kommer två "björnar" (får mig som kontorsarbetande man att känna mig som en tunnis) och reser stenmur, lägger betongplattor samt stenläggningar.

Kommer ta före och efter bilder så får vi se om ni är lika imponerade som jag biggrin.gif

Så ikväll blir det att göra ritningar på hur allt skall se ut och markera med pinnar.
Efter detta skall jag få bort ogräset unsure.gif där stenläggningen skall vara. Lovar att det blir en svettig helg.
På måndag kommer ett rejält lass singel och jag inhandlar några rullar geotextil.

Jädran vad jag ser fram emot det här wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
fruberglund
Låter som det blir fint...vill gärna se bilder sen.

Mycket är roligt att göra själv men man måste ju inse sina begränsningar ibland också...sånt skulle jag nog också ta hjälp till annars skulle det nog ta flera år smile.gif
Aries
Ser fram emot före och efter bilder. Lycka till!
snofsan
Låter spännande och intressant.

Tipsa gärna björnarna innan dom sätter igång att deras fina arbete kommer att fotograferas och läggas ut på internet.

Är arbetet riktigt bra kan ju andra kunder höra av sig? Du har väl telefonnumret!

(Så kanske de anstränger sig extra mycket.)

- I Ystad finns en gata som heter Supgränd för där har legat en krog en gång för länge sedan. När stenläggarna hade hunnit fram till gränden åkte dom och hämtade småsmå gatstenar och lade ett vinglas i sten. Skickligt och tjusigt. Kanske ett tips! tongue.gif laugh.gif
Killensomvillhagrönafingrar
Vinglaset låter verkligen toppen snyggt biggrin.gif

Vad som fick mig att bestämma mig var faktiskt den trädgården dom gjort innan. De har tagit tillvara på alla gamla stenar som legat där och bla gjort en imponerande trappa.
Att man sedan kan arbeta så effektivt är för mig en gåta. Då jag kommer vara en hjälpreda under dessa dagar så kommer jag förhoppnigsvis lära mig en del jag med.

Får gå ute med kameran sent ikväll när det är lagom mörkt för att dölja vissa störande element (ogräs och påbörjade projekt)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon