|
*solis*
10-06-2005, 11:03
Men då kan inte dessa människor veta hur det är att har bara lite pengar och gå med ständig oro om hur allting kommer att gå!
Jag i alla fall behöver pengar för att kunna leva så för mig betyder pengar mycket!
*solis*
10-06-2005, 11:14
CITAT (pejori @ 10-06-2005, 12:11) När jag hör riktigt rika människor säga på det viset så skulle jag vilja säga till dom att de kunde väl ge mig pengar så att jag kunde gå till tandläkare och köpa nya skor etc.....
Biggan_
10-06-2005, 11:16
Visst betyder pengar mycket! Har man inga, så lär man ju märka det. Det kostar att leva. Men vissa saker går inte att köpa för alla pengar i världen.
*solis*
10-06-2005, 11:20
CITAT (Birgitta P @ 10-06-2005, 12:16) Visst betyder pengar mycket! Har man inga, så lär man ju märka det. Det kostar att leva. Men vissa saker går inte att köpa för alla pengar i världen. Så är det jo och jag är oerhört tacksam att jag är STORMRIK på många andra sätt
CITAT (Birgitta P @ 10-06-2005, 12:16) Visst betyder pengar mycket! Har man inga, så lär man ju märka det. Det kostar att leva. Men vissa saker går inte att köpa för alla pengar i världen. nä det gör det inte. men det är MYCKET som går att köpa, nya tänder som solis sa
Biggan_
10-06-2005, 12:04
Det är inte klokt att folk inte skall ha råd att gå till tandläkaren. Ju längre man väntar ju dyrare blir det när tänderna blir förfallna. Fattar inte att det är så mycket dyrare att gå till tandläkaren här i Sverige än det är utomlands. Det var ett program i TV om detta för ett tag sen. Sen är det lite orättvist också, för somliga har starka och bra tänder och andra ( som jag själv ) har dålig kvalitet på tänderna ( kvittar hur noggrann man är med tandhygienen, får ändå inflammationer och skit)
Pengar betyder egentligen alldeles för lite för mig. Så fort jag har dem, flyger de iväg åt höger och vänster...
Sulawesii
10-06-2005, 12:35
Jag blir skitsur när rika människor säger att pengar betyder ingenting. Jag förstår iofs vad de menar, men det är iallafall ett otroligt klumpigt uttryck. Det blir liksom ett hån för alla oss som inte har så mycket pengar att röra oss med. De som säger så där har ingen aning om hur det är att aldrig kunna åka utomlands, inte kunna skaffa bil, eller kanske ens en cykel.... någonsin.
*solis*
10-06-2005, 14:44
CITAT (Sulawesii @ 10-06-2005, 13:35) Jag blir skitsur när rika människor säger att pengar betyder ingenting. Jag förstår iofs vad de menar, men det är iallafall ett otroligt klumpigt uttryck. Det blir liksom ett hån för alla oss som inte har så mycket pengar att röra oss med. De som säger så där har ingen aning om hur det är att aldrig kunna åka utomlands, inte kunna skaffa bil, eller kanske ens en cykel.... någonsin. Folk som säger på det viset kan jo alltid ge bort sina pengar om pengarna inte betyder något för dem  För då skulle de låta annorlunda kan jag tänka mig.
Sulawesii
10-06-2005, 15:29
Jag ställer gärna upp och tar emot dem!
*solis*
10-06-2005, 15:30
CITAT (Sulawesii @ 10-06-2005, 16:29) Jag ställer gärna upp och tar emot dem!  Jag med
Ja, för mig betyder inte pengar så mycket, men med det menar jag att pengar är värda lite jämfört med många andra saker... men det betyder ju inte att de inte skulle ha något slags värde för mig... tror det är samma sak de flesta som säger det menar.
CITAT (amaira @ 10-06-2005, 13:05) Pengar betyder egentligen alldeles för lite för mig. Så fort jag har dem, flyger de iväg åt höger och vänster...  Tycker jag känner igen mig?! Borde tänka mig för lite mera, men,men.
susan.e
10-06-2005, 17:34
I vissa lägen betyder pengar faktiskt inte ett skit. När man ligger och dör. Typ. Att ha ekonomiska bekymmer är ändå ... lätt. (Jag ligger inte och dör själv, men har suttit vid ekonomiskt oberoende ung människas dödsbädd..inte hjälpte det henne).
AvalonC
10-06-2005, 18:31
Ja, pengar UNDERLÄTTAR livet...
Men som sagt, äkta kärlek går inte att köpa för pengar... den måste vinnas... och det är kanske det som "de rika" menar med att pengar inte betyder något, om de inte har någon som de kan dela med sig till, och som förtjänar tilldelningen....
zaaritha
10-06-2005, 19:29
Jag har jättedåliga tänder på grund av en hemsk tandläkarskräck, se´n barndomen! En tandläkare gjorde då att jag fick leva på flytande föda, två ggr i rad! Sög sönder min gom m sugen............ Nu behöver jag VERKLIGEN nya tänder, men måste sövas ner, i så fall! Har absolut ej råd---tyvärr................
Pfaffan
10-06-2005, 19:56
Att man inte kan köpa sig lycka för pengar, det är sant, men man kan köpa sig fri från en hel del olycka...
/Pfaffan
Hm, och jag har faktiskt aldrig hört någon som har sagt att "pengar betyder ingenting". Däremot är det väl ganska vanligt att säga att "pengar är inte allt här i livet" vilket de flesta väl kan skriva under på. Dessutom så är det väl ofta så att de som har mest pengar är de som är snålast också. Kanske just därför de har så mycket pengar?
Snöflinga
10-06-2005, 21:14
Pengar gör dig inte lycklig, men det lugnar nerverna
Fialotta
10-06-2005, 21:24
CITAT (Snöflinga @ 10-06-2005, 22:14) Pengar gör dig inte lycklig, men det lugnar nerverna  Helt klart ä'r det så
netaave
10-06-2005, 21:29
Ja, suck!!!
CITAT (Birgitta P @ 10-06-2005, 13:04) Det är inte klokt att folk inte skall ha råd att gå till tandläkaren. Ju längre man väntar ju dyrare blir det när tänderna blir förfallna. Fattar inte att det är så mycket dyrare att gå till tandläkaren här i Sverige än det är utomlands. Det var ett program i TV om detta för ett tag sen. Sen är det lite orättvist också, för somliga har starka och bra tänder och andra ( som jag själv ) har dålig kvalitet på tänderna ( kvittar hur noggrann man är med tandhygienen, får ändå inflammationer och skit)  Vi har ju en väl fungerande sjukvård - jag har aldrig förstått varför inte tänder och ögon räknas in i den kropp som man kan få reparerad ( i bästa fall) av sjukvården. både tandproblem och dålig syn borde betraktas som sjukdom! För länge sedan läste jag en broschyr om att man kunde få dyr tandvård på avbetalning - någon som känner till det - har en bekant som saknar pengar och snart även tänder!
Sulawesii
11-06-2005, 11:26
CITAT (Snöflinga @ 10-06-2005, 22:14) Pengar gör dig inte lycklig, men det lugnar nerverna  CITAT Att man inte kan köpa sig lycka för pengar, det är sant, men man kan köpa sig fri från en hel del olycka...
/Pfaffan Så sant, så sant!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|