Full version: Ahhhh..är så arg!
fruberglund
...ringde Skattemyndigheten och de kunde inte se att det var något fel.

När man deklarerade på nätet så fick man en preliminär summa att få tillbaka på skärmen och jag är HELT säker på att det var över 11.000 men har bara fått tillbaka 9.000.

Räknade då också ihop hur mycket vi skulle få tillsammans och det stämmer inte heller.

Ja, allt är inte bra med Internet för nu kan man ju inte gå in och kolla sin deklaration längre där heller. Gick visst tydligen bara tills man fick utbetalningen. J-la ställe sad.gif

Till råga på allt så hittar jag inte min förtrycka deklarationsblankett nånstans...har vänt upp och ner på allt känns det som....nu behöver jag också en Saida smile.gif

Lilla bebisen i magen kommer nog undra varför mamma saknar hår på halva huvudet när den kommer ut sen *sliter ungefär som matadoren i Ferdinand* biggrin.gif
amaira
Nä, var inte orolig Fru Berglund!
Barn ifrågasätter inte, än mindre bebisar.
Hon elelr han kommer alldeles säkerligen att ta det för fullständigt naturligt att ha en halvskallig mamma laugh.gif laugh.gif laugh.gif

(Oj förlåt ohmy.gif nu igen, jag "slinter" så lätt med orden...)
mamamaggan
Ja du fruberglund , vet inte om man riktigt kan lita på skatteverkets uträkningsprogam. Vi använde oss också av det och fick faktiskt olika summor som vi skulle betala/få tillbaka. Det hände i o f s bara en gång och sedan fick vi samma summa flera gånger. Den sa att vi båda skulle få c:a 600 kr i rest men häromdagen fick min man 493 kr tillbaka. Fattar ingenting.

Kan man inte skriva ut uträkningssidan för det borde man verkligen göra för att ha som " bevis " när man får beskedet om rest eller tillbaka.

Hur är det med bebisen förresten? Vet att du inte fick sova förut. Har han/hon lugnat ner sig?
Rossi
Jo, du kan skriva ut uträkningssidan. Det gör jag alltid i samma veva som jag postar min deklaration och jag får alltid tillbaka exakt samma summa som jag själv har räknat ut.
mamamaggan
Ja rossi det var väl det jag tänkte, att den skulle gå att skriva ut alltså.

Men visst får man väl nu ett brev också där man kan se hur de har räknat? Kommer inte ihåg hur det brukar vara. Herregud vad jag börjar bli senil sad.gif kan det ha med ålder att göra rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif ?
Rossi
Jodå, det kommer ett brev med uträkning om någon vecka eller så.

Om du börjar bli senil så börjar jag bli klumpig ..... Igår tappade jag min nyinköpta digitalkamera för 4000 kronor rätt i golvet. (Den är bara två månader gammal.) Den är totalt kaputt. mad.gif

Ringde försäkringsbolaget idag och utan knussel så skickar de en ny som kommer med posten inom en vecka. Får dock betala självrisk på 1500 kronor .... De har tydligen samarbete med internethandel så det var väldigt smidigt att få en ny i alla fall. Kan vara bra att veta till nästa gång det händer. laugh.gif
Sulawesii
Ajdå Rossi! Kanske var det pga att vi diskuterade digitalkameror via internethandel osv det hände..... wacko.gif blink.gif
Jag lovar att jag inte ska ta upp det nåt mer när din nya kamera kommit. Så länge jag kommer ihåg att jag lovat iallafall. Jag kan nämligen skryta med att jag varit halvsenil hela livet.... tongue.gif
Rossi
CITAT (Sulawesii @ 10-06-2005, 13:42)
Ajdå Rossi! Kanske var det pga att vi diskuterade digitalkameror via internethandel osv det hände..... wacko.gif blink.gif
Jag lovar att jag inte ska ta upp det nåt mer när din nya kamera kommit. Så länge jag kommer ihåg att jag lovat iallafall. Jag kan nämligen skryta med att jag varit halvsenil hela livet.... tongue.gif

laugh.gif Tror du att det kan bero på att vi diskuterade det igår? smile.gif Bäst att vakta sin tunga då då.....!

Fast detta hade ju hänt oavsett varifrån jag hade handlat den. Och är det inte lite modernt av försäkringsbolaget att skicka mig en ny via en internethandel? Inte samma internetshop där jag handlade min första utan en annan. Nu kommer den hem till mig på posten och så får jag betala in självrisken på ett bankgiro inom 8 dagar efter att jag har fått den nya kameran. Inget klydd. (Förutom att jag själv klyddade till det när jag tappade den .......)
Sulawesii
Hm Rossi.... vad betyder klydd?
Rossi
CITAT (Sulawesii @ 10-06-2005, 13:56)
Hm Rossi.... vad betyder klydd?

Ha, ha! Är "klydd" ett skånskt uttryck kanske? Jag var en riktig klydderöv igår när jag tappade kameran.

Att klydda är att röra till något, fumla, vara klumpig, tafatt, göra något mer komplicerat, konstra, krångla etc.
fruberglund
CITAT (mamamaggan @ 10-06-2005, 13:24)
Ja du fruberglund , vet inte om man riktigt kan lita på skatteverkets uträkningsprogam. Vi använde oss också av det och fick faktiskt olika summor som vi skulle betala/få tillbaka. Det hände i o f s bara en gång och sedan fick vi samma summa flera gånger. Den sa att vi båda skulle få c:a 600 kr i rest men häromdagen fick min man 493 kr tillbaka. Fattar ingenting.

Kan man inte skriva ut uträkningssidan för det borde man verkligen göra för att ha som " bevis " när man får beskedet om rest eller tillbaka.

Hur är det med bebisen förresten? Vet att du inte fick sova förut. Har han/hon lugnat ner sig?

Nä, det kan man nog inte i så fall.

Hittade precis deklarationen (1.50 på natten!) och det stämmer nog ändå. Men jag är säker på att det stod 11.000. Ska alltså inte lita på det.

Jodå, jag skrev ut en kvittens men där står inte summa att få tillbaka med. Konstigt.

Jaja...tråkigt att man fått tillbaka "för lite" än det man räknade med men man får väl vara nöjd ändå antar jag. Bara det att man inte kan köpa allt det man räknat med/velat köpa.

Har i alla fall redan beställt min Magic Bullet och igår fick jag hem 10 kubik jord smile.gif

Jodå, det är bättre med nattstörningarna. Inatt fick jag dock gå upp för jag vaknade med sånt illamående och jätteont i magen, känner mig helt uppsvälld. Tror att jag kanske ätit nåt olämpligt sad.gif
*Felix matte*
Blir det inte bättre ränta på pengarna om man inte betalar för mycket skatt utan istället sätter in pengarna på eget konto.

Restförd skatt däremot är väl nästan vinst eftersom det knappt blir någon restränta på... då har du fått låna pengarna "gratis". rolleyes.gif
Ewa L
CITAT (Felix matte @ 11-06-2005, 07:05)
Blir det inte bättre ränta på pengarna om man inte betalar för mycket skatt utan istället sätter in pengarna på eget konto.

Och hur mycket ränta har du på ditt egna konto då? Själv har jag cirka 0,0%. Vanligt lönekonto alltså. De lite mer långsiktiga kontona har snarare haft minus i ränta.
Rossi
Fast sätter du pengarna i fonder så har du väl under det senaste året utan ansträngning haft runt 20% .....
*Felix matte*
CITAT (Ewa L @ 13-06-2005, 07:10)
CITAT (Felix matte @ 11-06-2005, 07:05)

Och hur mycket ränta har du på ditt egna konto då? Själv har jag cirka 0,0%. Vanligt lönekonto alltså. De lite mer långsiktiga kontona har snarare haft minus i ränta.

KF Sparkassa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon