|
Full version: Monsterråtta..
Caprice
10-06-2005, 14:46
Nästan så katterna får akta sig... AftonbladetCaprice
*solis*
10-06-2005, 14:49
Stackars råttan som inte fick leva
Sulawesii
10-06-2005, 15:23
Tyckte inte att den såg så stor ut. Kanske beror det på alla superjättemegastoraråttan- berättesler man hört i sina dar  .
Men tänk att råttan var en och en halv "skollinjal", och det utan svans.
Hu!
Sulawesii
10-06-2005, 15:28
Då skulle du se dem som rör sig uppe i huvudet på mig när det talas om STORA råttor.  Hm.... har jag dålig verklighetsförankring, kanske??
*solis*
10-06-2005, 15:30
CITAT (Sulawesii @ 10-06-2005, 16:28) Då skulle du se dem som rör sig uppe i huvudet på mig när det talas om STORA råttor.  Hm.... har jag dålig verklighetsförankring, kanske?? Hemma i Finland fanns det verkligen JÄTTE RÅTTOR under utedass!
kristerh
10-06-2005, 15:34
CITAT (solis @ 10-06-2005, 16:30) Hemma i Finland fanns det verkligen JÄTTE RÅTTOR under utedass! Och vad hade de där att göra  leta andra möss kanske krister
*solis*
10-06-2005, 15:36
CITAT (kristerh @ 10-06-2005, 16:34) CITAT (solis @ 10-06-2005, 16:30) Hemma i Finland fanns det verkligen JÄTTE RÅTTOR under utedass! Och vad hade de där att göra  leta andra möss kanske krister Jag var säker på att de ville bita mig i rumpan så jag stampade och skramlade en bra stund förran jag vågade sätta mig på "holken"!
zaaritha
10-06-2005, 19:25
Råttor är mycket intelligenta djur! Skulle gärna ha tama, går ej m alla dessa katter!!
Anki på Öland
10-06-2005, 20:43
CITAT (Caprice @ 10-06-2005, 15:46) Nästan så katterna får akta sig... AftonbladetCaprice Fyyyyy, vad äckligt.  Råttor är det vidrigaste jag vet! Anki
CITAT (zaaritha @ 10-06-2005, 20:25) Råttor är mycket intelligenta djur! Skulle gärna ha tama, går ej m alla dessa katter!! Jag fick en tamråtta när jag var 12. Mamma insåg att jag på allvar tänkte köpa en boaorm, och gjorde ett snabbt överslag vilket attityd-djur som hon gillade minst. Ormen drog det kortaste strået, jag fick en råtta som blev hela familjens kelgris, inklusive mammas... Och sen kunde jag ju inte förmå mig att skaffa en orm, eftersom de ska matas med råttor och möss. Listig mamma... Rune, som råttan hette, blev också en stadig bit på drygt 400g... Nu har jag en katt istället, men han är för lat för att jaga nu mer, som tur är.
lisselbo
10-06-2005, 21:27
CITAT (zaaritha @ 10-06-2005, 20:25) Råttor är mycket intelligenta djur! Skulle gärna ha tama, går ej m alla dessa katter!! Har både katter, tamråttor och tammus. Går faktiskt ganska bra. Visst är katterna intresserade men dom har nog insett att det bara är att ge upp, det är ju ett galler ivägen. Och oftast tar vi ut råttorna när katterna är ute, iallafall den värsta jägaren. ~Marie~
zaaritha
10-06-2005, 21:34
Hur har ni dem? Bur i vardagsrummet? Stor bur, förstås? Men; om vi kunde ha råttor, skulle jag vilja ha dem frigående, som kattisarna!
Jill-Ulrika
11-06-2005, 00:16
Jag har aldrig sett en råtta på nära håll förut. Har intalat mig att råttor mest finns på landet och trott på det tills häromdan. Det var mitt på dan, jag satt i lugn och ro på spårvagnshållplatsen och väntande med matkassen vid fötterna. På andra bänken satt en kille också han med en matkasse brevid sig. Plötsligt från ingenstans dyker en stor brun råtta upp och kilar in i killens matkasse. Han reagerar med att hoppande och skrikande försöka skaka ur råttan ur kassen. Själv ryckte jag åt mig min kasse och försökte kväva mitt äcklade utrop. Jag var äcklad och häpen. En råtta, här i en matkasse knappt en meter ifrån min*ryyyysa* Jag var väldigt lättad över att den inte valde att krypa in i min matkasse, hade nog inte ätit av den maten isåfall. Har aldrig tyckt råttor varit särskilt läskiga förut men efter den här incidenten tycker jag de är riktigt otrevliga, feta, smutsiga och att de sem lever så nära inpå *dubbelryys*
Caprice
11-06-2005, 09:27
Skulle nästan säga tvärtom..! Det är möss som finns "på landet" och i skogen, stora, de stora, feta råttorna finns i städerna... Ju större stad, desto fler råttor... I innerstan i Sthlm kryllar det av rådisar! Fast de syns inte på dagen... Caprice
zaaritha
11-06-2005, 19:08
Instämmer! Råttor håller mest till i städer! Finns mer mat ! Sorkar, möss o mullvadar; de finns här på landet!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|