|
Full version: vad ser ni?
nu ska vi se vem som har bra ögon vad ser ni i bilden?
Först såg jag en massa frågetecken. Men de kom nog inifrån ... men jag är inte den som ger mig. Sen såg jag en tv-apparat full av flimmer ... men nänä jag ger mig inte (vet ju hur jag ska bära mig åt, men har så svårt för det) sen ... JAAAAAAAAAA det framträde ... en haj
En HAJ....nåja en fisk i alla fall....... Rätt?
Ha en bra helg
Suss
Caprice
10-06-2005, 16:08
En katt...? Eller massor av katter, rättare sagt...
Caprice
va bra ni ser en till ska ni få
CITAT (Caprice @ 10-06-2005, 17:08) En katt...? Eller massor av katter, rättare sagt...
Caprice nej nej du måste titta på ett annat sätt
*solis*
10-06-2005, 16:12
Massor av katter.
CITAT (solis @ 10-06-2005, 17:12) Massor av katter. nää.. du måste titta med ögonen i kors
jag lyckas inte igen, ens med fisken. Den här nya får jag ge mig i kast med senare - det är jobbigt fast det är roligt Man behöver titta "långt bort" fast man tittar i bilden, och inte fästa sig vid bildens detaljer, inte fästa sig vid bilden alls. Det blir en tre-dimensionell bild som träder fram som genom trolleri. Fast jag tycker det är svårt.
CITAT (amaira @ 10-06-2005, 17:14) jag lyckas inte igen, ens med fisken. Den här nya får jag ge mig i kast med senare - det är jobbigt fast det är roligt :wub:
Man behöver titta "långt bort" fast man tittar i bilden, och inte fästa sig vid bildens detaljer, inte fästa sig vid bilden alls. Det blir en tre-dimensionell bild som träder fram som genom trolleri. Fast jag tycker det är svårt. man ska först titta på bilden noga , ganska nära, sen lixom börjar man lite försiktigt att titta vindögdt.... det var väl en bra förklaring
Hihi, den här figuren fick jag in jättebra! (vad det nu är  , en känguru?) Man får, dvs JAG gör, låtsas att jag är barn igen och sitter i skolan och har i uppgift att studera något. Så fäster jag blicken rakt på (så det ser ut som om jag "studerar") och sedan drömmer jag mig lååångt bort och glömmer bilden. Då kommer det...
CITAT (amaira @ 10-06-2005, 17:18) Hihi, den här figuren fick jag in jättebra! (vad det nu är -_- , en känguru?)
Man får, dvs JAG gör, låtsas att jag är barn igen och sitter i skolan och har i uppgift att studera något. Så fäster jag blicken rakt på (så det ser ut som om jag "studerar") och sedan drömmer jag mig lååångt bort och glömmer bilden. Då kommer det... :lol: hahah det var en mycket bra förklaring men det var inte nån känguru titta igen ... fast du , jag ser nu att det var mycket likt en
CITAT (Pixi @ 10-06-2005, 17:16) man ska först titta på bilden noga , ganska nära, sen lixom börjar man lite försiktigt att titta vindögdt.... det var väl en bra förklaring Nää  fast jag provade.. Tur att ingen är hemma just nu ... när jag håller ansiktet framför datorn och vindar så det gör ont i ögonen  ...  ...  ...  ...  ...  ...  ...
titta på bilden och sen på nästippen (fast på bilden samtidigt)
ser ut som en kanin ju
Näe... efter 10 minuter av försök... bl.a. genom att göra som ni sa, lyckas det ändå inte. Har inte sett någonting förutom ett mönster.  Finns det inga enklare? Sådana där bildgrejer funkar nästan aldrig på mig...
CITAT (Dzad @ 10-06-2005, 17:34) Näe... efter 10 minuter av försök... bl.a. genom att göra som ni sa, lyckas det ändå inte. Har inte sett någonting förutom ett mönster.  Finns det inga enklare? Sådana där bildgrejer funkar nästan aldrig på mig... men det är jätteenkelt... titta på bilden och sen stirrar du in i dator utan att se ... så där man gör när man drömmer sig bort som amaira sa eller sakta lite vidögdt det finns inget i bilden du ser som du ska se det kommer fram något annat. mycket tydligt och klart
Sulawesii
10-06-2005, 16:41
Blått tjoffs och rött tjoffs. Det är vad jag ser. Har aldrig klarat av de där.
CITAT (Dzad @ 10-06-2005, 17:34) Näe... efter 10 minuter av försök... bl.a. genom att göra som ni sa, lyckas det ändå inte. Har inte sett någonting förutom ett mönster.  Finns det inga enklare? Sådana där bildgrejer funkar nästan aldrig på mig... Har du glasögon?  Astigmatiker klarar oftast inte av dom där svårare grejerna då man inte kan se med båda ögonen samtidigt.
Jag lyckas nästan, sen drar sig bilden tillbaka... Jobbigt...
CITAT (SaraS @ 10-06-2005, 18:00) Jag lyckas nästan, sen drar sig bilden tillbaka... Jobbigt...  sitt och vänta ett tag till bilden blir klar jag letade efter hjälp på hur man ska titta ¨hittade bara en på engelska: 1. Pick a spot on the picture (the middle seems to work best) and just stare at it. 2. Allow your eyes to relax, don't just stare AT the image, try to stare THROUGH it. You'll notice your eyes will go slightly out of focus. This is normal. 3. Keep staring, don't give up, once you begin to see the first image, it gets much easier.
skojj en haj o en dinosaur eller känuru eller nåt
Om det är en fisksort så ser det mera ut som en späckhuggare, en och en föresten, det är en hel drös av dom ett helt stim
CITAT (oldwolfie @ 10-06-2005, 18:16) skojj en haj o en dinosaur eller känuru eller nåt  jippi.. bravo här får du en till
nej. skärp blicken eller dig själv nu
jamen jag ser grejen men kan inte trots min livliga fantasi inte se vad
men om du ser den så ser du ju vad det är  klara den här så ska du få en rolig sen
pumpa kanske nu e jag ju alldeles vintyrig ju
åhhh...du är värdelös du får en annan att titta på så länge
den var väl rolig  du har så långt namn annars kunde jag göra en till dig
Näe, inga glasögon... har faktiskt nästan aldrig funkat på mig. Har försökt förr också. För dåliga eller för bra ögon (beroende på hur man ser på saken).
fats du ser att jag ser men jag fattar inte va den däringa pumpan eller va de e e för nåt o du gör en som de står YLA på för de e ju jag
en till oldwolfie
dom två sista ser jag men vad var det andra?...en blommknopp eller en knuten hand?
CITAT (pejori @ 10-06-2005, 19:11) dom två sista ser jag men vad var det andra?...en blommknopp eller en knuten hand?  den andra? vilken menar du, den blå? försök lite till här får du en lätt
en ros?  ser den blåa tydligt, men inte vad den föreställer
CITAT (pejori @ 10-06-2005, 19:42) ser den blåa tydligt, men inte vad den föreställer  :wub: en ros vad det den där andra du inte kan är tre ringar som sitter ihop
åhh tackar har sparat den till mej kul tack tack aha de va treringar den där melonen o getingansiktet du ser jag har fantasi
Alltså, nu har jag suttit här med ögonen i kors så jag har fått ett präktigt migränanfall.  Men inte faen ser jag nåt mer för det  Är det bara jag som fått ont i både ögonen och skallen?
Jag följde Amairas råd att flumma bort likt ett barn  Då gick det. Vad som stör mig är när jag börjar _försöka_ se bilden.. Du vet när nåt börjar synas och man fokuserar på det... Helt fel.. Bara dröm bort.. låt bilden försvinna. Tänk inte på att få se något... och Vips är den där.. För att få bort fokuseringen satt jag och lyssnade på svärmor som pratade i bakgrunden och funderade på hur jag ska koppla in elen o logen.. Poff och bilden är där.
en till
CITAT (oldwolfie @ 10-06-2005, 21:01) hahahah för mig med, jag kan inte se hur som ser ut på riktigt längre jag ser bara det som är i sen har jag kommit på ett bra sett att se dom extra klart när man har fått "in" dom så lutar man sig tillbaka en halv meter utan att ändra ögonen fast det kanske bara är mina ögon som fungerar så ...och jag lovar , inte en endaste en till
CITAT (Pixi @ 10-06-2005, 17:13) nää.. du måste titta med ögonen i kors  En näsa!!!
men imorron kanske
såna där ser jag inget i hä finns en kul där man kan kolla på blommor i 3D välj en bild och tryck på paralell eller cross väljer man cross så kollar man i kors så att de två bilderna sammanfaller och...voila! länken
Pixa, har du hittat de här roliga bilderna på nätet, eller har du gjort dem själv?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|