Psykofarmaka
wacko.gif
Undrar om jag har drmt nu igen eller kan det har varit s att jag sg ett tv-program dr en man sa att han petade ner frna i krukor eller i jorden p hsten, lade sen ver en duk (tror jag) ver och sedan fick vder och vind fixa hans frsdd ???

Vad tror ni, gr det att gra s?
Vad sr man p det viset ?
Pixi
s gr jag ocks nr jag sr perenner
Sulawesii
S har jag gjort nu i vinter. Slngde ut ett sbrtte med perennfr i November. Sen dess har den sttt ute. Funkade jttebra, och s slipper man ju ha mer trngsel n man behver inne.
Psykofarmaka
Menar ni verkligen att man kan gra s wub.gif

Allts bara rakt ut p grsmattan med sldan...har ni ngon slags duk ver eller?
Fryser inte hela sldan ?
Fungerar detta p alla perenner?
Ska man inte pyssla om "de sm" alls utan verlta allt till naturen ?
kerstin z5-6
Visst kan man gra s -alla perenner behver dock inte alls kylas.....
nackdelen med att s ute i kallbnk r att man inte kan ta in och driva dem , om -och nr man s nskar och har plats till ...
Ett annat problem fr kall zon r att de inte gror fre maj o d kan vara ganska sm ven i augusti nr ev frsta frost kommer..
S o stller ut gr jag , men i sldor , som placeras med frostduk eller plastpsar runt - i plastbackar -nov-februari .. sen tar jag in, eftersom o lter dem gro inne smile.gif under ljus-fr att kunna plantera kraftiga plantor redan i slutet maj - biggrin.gif
pialotta
lnar trd;
Frostduk, vad r det?
kerstin z5-6
Fibervv .. vit tunn pappersaktig duk - finns verallt , andvnds eg vid grnsaksodling smile.gif
pialotta
aha, den dr universalduken som jag mste skaffa , det blir alltmer tydligt!
pejori
kerstin, nr man tar in dom i feb. ska dom st varmt och ljust, eller svalt och ljust? huh.gif huh.gif
jag tnkte anvnda ett uttjnt akvarium som vxthus wub.gif wub.gif
kerstin z5-6
varmt fr att gro -grna svalare sen .. o alltid s ljust det gr o lysrr 10-15 cm ver smile.gif
pejori
tack kerstin smile.gif smile.gif
lysrr har jag ocks, s det ska nog bli bra smile.gif smile.gif wub.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon