Full version: Namn
susan.e
Förundras över användarnamnen... hur kommer de sig? De är roliga, konstiga, uppenbara, uttrycksfulla.. men hur tänkte ni?
mamamaggan
Inget konstigt med mitt användarnamn , det ser ni ju alla på en gång vad som menas . Jag har fått detta namn av min yngste sons kompisar eftersom de var så mycket både hemma hos oss och i vår sommarstuga där de ofta sov över hela gänget.

De gav min man också ett " eget" namn som är rätt så fyndigt faktiskt, Pappapc. Han heter Christer och jobbar med datorer.
zaaritha
Har nyligen vart uppe som ämne!
Jag fick-som sagt- mitt i en dröm!
Ophelia
Ja jag tycker om Shakespeare biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Gillade Ofelia eller Ophelia. Går så bra att förkorta till Offan. laugh.gif
wolkenkrabber
Wolkenkrabber

rakt översartt: Moln Skrapare

Betyder: Skyskrapa/Höghus

Bakgrund: gillar stora byggnader och arkitektur
Tjosan
öhm.. Mitt nick är mer tänkt som ett utryck.. som tjohooo. Jag vill ha lite ovanligare namn.. Och numera är jag så van vid det namnet.
När jag var yngre skojade min storebror att kondomen Cho-San, den lövtunna kondomen hade sitt namn för att -"Tjosan, där sprack den.."
Så för mig är det lite humor i det hela också smile.gif Sån humor som bara man själv och vissa invigda förstår sleep.gif smile.gif
Reserv
Tja, ett mycket passande namn för mig tycker jag. Jag samlar på allt och då menar jag allt wacko.gif har en hel uppsättning av reservdelar till en massa mysko pryttlar som jag nätt och jämnt vet vad dom ska vara till för, men ha dom det ska jag. Mitt måtto "stopp i fickan bra att ha" håller på att nöta hål på fickorna blink.gif och tar skrymmande plats i huset. Sen sist men inte minst varför jag valde mitt namn,trot eller ej ohmy.gif unsure.gif mina närmaste i min bekantskapskrets anser att jag är en aning för reserverad tongue.gif Sån är jag, ........och det står jag för. wub.gif
zaaritha
Ja--vi är nog några st som är reserverade! wub.gif
Jill-Ulrika
Mitt nic är mitt riktiga namn fast utan bindestrecket. Funderade ett tag på att byta namn genom att just sätta ihop de två namnen med ett bindestreck. Då blir ju ett ganska vanligt namn åtminstone någolunda annorlunda laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon