Dzad
Sådde en hel del frön ute i slutet av maj, men det är först på senare dagar vissa av dem börjat komma upp ur jorden. Kanske sådde jag lite för djupt.
Trodde att sommarmalvan inte alls skulle gro, men en av cirka 12 stycken stack upp ur jorden igår... behöver de speciellt mycket värme för att gro eller nåt?
Av solrosorna har nästan alla kommit upp, rosenskära och tagetes likaså... blåklint har knappt hälften kommit upp, men på senare tid har nästan en per dag kommit upp.

Borde man låta fröna gro inne i värmen nästa år eller?
Vad tror ni? Kommer mina frön upp så småningom, och hinner de blomma tills i mitten av juli eller borde de vara större för det?
kerstin z5-6
Det har varit en kall vår -de kommer att blomma men senare än vanligt om inte värmen sätter ordentlig fart snart
Lena
Jag sår alla ettåringar inomhus i april o början av maj, tycker man vinner på det, de kommer ju en månad tidigare, i alla fall här i zon 4. t ex är ju rosenskära och ringblomor stora nu trots att de växt dåligt sedan de kom ut på grund av det kyliga vädret, kryddkrassen blommar snart och malvan är 1 dm hög.

Lena zon 4
Dzad
Tycker själv det är speciellt svårt att så rosenskära inomhus... Visst gror de, men de är så långa och gängliga och oftast lyckas jag aldrig få mer än ett bladpar. Ofta faller de ihop eller går av. Oftare än andra sommarblommor jag sått inomhus i alla fall.
Fortfarande bara en sommarmalva som grott utomhus... jag undrar om de är speciellt krävande av något.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon