Full version: Älgbebisar!
SaraS
Det var två små, helt nya älgbebisar som stor i vägrenen, mitt i fredagstrafiken... Vi trafikanter blinkade som galna åt varandra, och jag tror att om köerna gick 10 km/h förbi så var det snabbt... Killar i sportbilar, stressade småbarnspappor, ALLA var helt tagna. Jag gjorde nog säkert fyra u-svängar... wub.gif wub.gif wub.gif
yla
hoppas verkligen dom klarade sej då o gick tebax till skogs efter att dom visat upp sej
synd de där me kameran
zaaritha
Usch, låter inte bra! Älgkor brukar föda långt in i skogen........
Hoppas att modern ej var påkörd!!
SaraS
Sista gången jag körde förbi var dom borta... Men nu borde det alltså finnas en lite vimsig fjolårskalv som man får hålla utkik efter... unsure.gif
zaaritha
Yes!!
SaraS
CITAT (zaaritha @ 10-06-2005, 21:24)
Usch, låter inte bra! Älgkor brukar föda långt in i skogen........
Hoppas att modern ej var påkörd!!

Jag har inte hört nått om någon älgolycka, så det tror jag inte. Vår väg (255) går ju bitvis genom stor skog, och det var där dom stod. Men jag håller tummarna hela tiden att de drog sig längre in nu... Nu spöregnar det, så faran är nog över för stunden...
Lady Hamilton
Såg de ut som dessa?wub.gif

SaraS
På pricken! wub.gif Underbara!!
amaira
Åh så sanslöst gulligt wub.gif wub.gif . Vilken händelse Sara!

Och någonstans "vimsar" de övergivna fjolårskalvarna runt, precis som du säger. Men snart finner de sig i att "sköta sig själva", men det är lite överväldigande för dem när mamma helt plötsligt inte vill ha med dem att göra längre...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon