Full version: Fladdermöss
zaaritha
Härligt! Nu far de runt i trädgården!
ninnisky
Ja, vi har också fladdermöss hos oss. wub.gif biggrin.gif wub.gif Det är kul att se dom mot natthimlen!
zaaritha
Jag tycker att fladdermöss är fina djur! Många tycker att de är "äckliga".
Varför?
ninnisky
CITAT (zaaritha @ 10-06-2005, 23:09)
Jag tycker att fladdermöss är fina djur! Många tycker att de är "äckliga".
Varför?

Jag gillar dom också biggrin.gif
mamamaggan
De kanske förknippar dem med blodsugare. Vet inte så mycket om dem men de är fascinerande.
zaaritha
De fladdrare vi har i Sverige är ju inte alls farliga, på nå´t vis!
De är nyttiga!!
Och--som sagt--jättesöta!!
mamamaggan
Nja har endast sett dem på nära håll när de varit döda och då tyckte jag de var lite " obehagliga" och inte direkt söta.
zaaritha
Speciellt de långörade är fina!
Kathy
CITAT (zaaritha @ 10-06-2005, 23:18)
Speciellt de långörade är fina!

Åh...kan inte ni, som har fladdermöss hos er, fotografera dem och lägga in bilderna här på odla?? wub.gif
zaaritha
Svårt att fota flygande fladdrisar!
Lättare, när de hänger i jordkällaren, ladan o stallet--men; nu är de utflygna!
Lady Hamilton
blink.gif Jag tyckte INTE att det var trevligt att ha dem innomhus..............
Hittade först en i hallen............ jaha, kommit in av misstag när dörren stått öppen unsure.gif Men när jag hittade 2 i badrummet blev det värre..........Ingen dörr som stått öppen wink.gif ...........Morgonen efter väcks jag av ett SKRIK! Det har drunknat en fladdermus i toaletten! Då blev jag tvungen att kolla var de kom ifrån. De hade kommit in genom badrums fläften och sedan inte kunnat ta sig ut.
wub.gif Tur att jag har en snäll granne som "flyttade ut" de kvarvarande och satte nät för ventilationen uppe på taket, så nu kan de inte komma in längre smile.gif
ninnisky
Fast jag gillar dom - så föredrar jag dom också ute och inte precis i badrummet eller toaletten - Huauahuaaa wink.gif wink.gif wink.gif wink.gif blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon