CITAT (Jif @ 23-06-2005, 13:52)
Ja, nu såg jag albumet. Finfint!
Du har ju en indragen balkong, kanske du skulle kunna fixa något slags draperi som du drar för under kyliga höstkvällar och sedan lämna balkongdörren på glänt.... Det kommer säkert se för jäkligt ut men ändå.
Jag har en utanpåliggande balkong och har funderat på hur jag ska kunna få säsongen att börja tidigare. Mina självsådda plantor driver jag nu upp inomhus vilket gör att de blir aldeles för taniga (jag har inget söderfönster). Men nästa år ska jag försöka bygga ett slags miniväxthus med några plastskivor som monteras mot väggen.
Hej, uppmärksamt av dig att notera min indragna balkong. Det låter som en fiffig idé att ha ett draperi som skydd för kyliga kvällar. Men jag måste nog erkänna att jag är ganska petig och att det måste se någolunda snyggt ut också. Så jag gissar att jag får fortsätta att plocka in känsliga blommor när kylan sätter in. Förörvigt skulle jag aldrig ha balkongdörren på glänt.
Appropå miniväxthus, har man en tusenlapp eller två kvar i plånboken ibland, så har de ett ganska snyggt växthus på IKEA som heter ÖRT. Det kanske kan vara nåt för att få starta plantsäsongen något tidigare.
Här är en minibild på växthuset (hittade ingen större bild.)