Full version: Sahara
Viveka
Jag gjorde förmodligen något dumt idag, impulsköpte en klängros på plantskolan, trots att det inte fanns någon uppgift om härdigheten, och ingen av personalen visste något.

Den heter Sahara och är en gul klängros. Den såg fin ut på bild, och bladverket var trevligt, blanka friska blad med rödaktig nytillväxt.

Har försökt hitta den i mina kataloger och på nätet, men hittills ingen framgång.

Vet någon något om den?
Ophelia
AoT (Allt om Trädgård) har ett rosforum på nätet. Får du inte svar här kanske du kan fråga där. Själv hittar jag inte heller någonting. Lycka till!!
biggrin.gif
Kajsa
Sahara
På en annan rossida var den mer gul/orange.
Viveka
Tack, snälla Kajsa!
Zon 5 - då gjorde jag tydligen inte en så dålig affär i alla fall.
Fast nån klängros är det tydligen inte. Men visst är den fin?

Och visst är det trevligt med det här forumet, där man alltid får svar...
Jag sa just till min svägerska att jag kommer att veta allt om den om en dag eller två.
smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (Viveka @ 11-06-2005, 17:47)
Tack, snälla Kajsa!
Zon 5 - då gjorde jag tydligen inte en så dålig affär i alla fall.
Fast nån klängros är det tydligen inte. Men visst är den fin?

Och visst är det trevligt med det här forumet, där man alltid får svar...
Jag sa just till min svägerska att jag kommer att veta allt om den om en dag eller två.
 :)

Det är amerikansk zon 5 som menas i informationen om rosen, de amerikanska zonerna är inte samma som de svenska.

Det är svårt att översätta de amerikanska zonerna till svenska zoner men runt svensk zon 2-3 brukar am. zon 5 ungefär motsvara.
Viveka
Det stod -22ºC till -27ºC, så nog bör den gå i Alingsås. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon