Full version: Komplext det här
Lasse*
Hej igen,

Har jag missuppfattat något?

Jag skriver en fråga och hoppas på svar. Har jag missat någon funktion?

Ganska komplex och stor sajt det här. Verkar trevlig. Men det är lite klurigt att greppa alla funktioner. Är det någon som vill ge lite tips till en ny medlem?

Vänligen,

Lasse
Sulawesii
När det gäller kunskapsfrågor får man nog ge sig till tåls lite grann. smile.gif

Sen kanske det är bättre att ge sig in på rätt avdelning. Till exempel "Ogräs och skadedjur" i ditt fall.

Oj... Välkommen hit, förresten!
GoSatta
om du använder någon av trädgårdsavdelningarna här så får du nog också fler svar. Denna del är till för att som inte handlar om växter.

Gå till rätt avdelning så ser säkert fler som kan är intresserade det, tror många ens inte läser i denna avdelning.
pejori
hej och välkommen hit laugh.gif
först och främst, får du inte ha så bråttom biggrin.gif biggrin.gif
alla är inte bra på allt, och du kommer säkert att få svar så småningom smile.gif smile.gif
sedan kan det vara bra att titta på dom olika kategorierna så frågan ställs på rätt ställe. alla läser inte småpratsavdelningen smile.gif smile.gif
denna fråga kan du ställa i träd och buskar, eller i ogräs och skadedjur, men helst bara i en kategori. smile.gif
om den postas i flera kan det vara så att någon sitter i ogräs och letar svar till dej, medans någon redan svarat i träd och buskar sad.gif sad.gif
men det ger sig med tiden, så hav tröst, svaret lär nog komma. rolleyes.gif
som sagt, välkommen hit biggrin.gif
Biggan_
Välkommen hit!
Men ställ din fråga i "ogräs & skadedjur" i stället så får du nog napp! tongue.gif
Lasse*
Tack för tips!

Jag ska inte sätta den ena foten bakom den andra och försöka vara som jag inte blev.

Vänligen,

Lasse
Biggan_
CITAT
Jag ska inte sätta den ena foten bakom den andra och försöka vara som jag inte blev.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*solis*
Hjärtligt välkommen är du wub.gif smile.gif
Lasse*
Tack Solis
*solis*
Vassegood
fruberglund
Solis är i en klass för sig biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Men det finns nog trådar hon inte fått svar på också. Jag blir också lite besviken ibland på att ingen eller få svarar...den frågan är ju viktig just för mig.

Antingen är den inte intressant nog eller så är det ingen som vet...även fast många vet mycket här smile.gif

Livet är rätt orättvist ibland eller hur tongue.gif
*solis*
CITAT (fruberglund @ 11-06-2005, 13:57)
Solis är i en klass för sig biggrin.gif  :D  :D

Vilken klass är det som jag hör till ohmy.gif :är det skitpratarnas,loosers,de annorlundas,änglarnas,djävlarnas,internettrollens ohmy.gif

Det enda jag vet att mitt hjärta känns tung idag men jag har jo själv "bäddat" för detta wacko.gif
ninnisky

Men det finns nog trådar hon inte fått svar på också. Jag blir också lite besviken ibland på att ingen eller få svarar...den frågan är ju viktig just för mig.

Antingen är den inte intressant nog eller så är det ingen som vet...även fast många vet mycket här smile.gif

Maten kanske är på väg att ta slut unsure.gif unsure.gif biggrin.gif
*solis*
CITAT (ninnisky @ 11-06-2005, 14:17)
Solis är i en klass för sig biggrin.gif  biggrin.gif  biggrin.gif

Maten kanske är på väg att ta slut unsure.gif unsure.gif biggrin.gif

Just det:jag är såååå hungrig tongue.gif tongue.gif tongue.gif men ni är såååå snåla som jag tor inte att det är sant mad.gif mad.gif mad.gif
Caprice
Välkommen hit, Lasse!

Caprice
fruberglund
CITAT (solis @ 11-06-2005, 14:16)

Vilken klass är det som jag hör till ohmy.gif :är det skitpratarnas,loosers,de annorlundas,änglarnas,djävlarnas,internettrollens ohmy.gif

Det enda jag vet att mitt hjärta känns tung idag men jag har jo själv "bäddat" för detta wacko.gif

Skriver man många inlägg så får man ju många svar...och du är i en klass för sig när det gäller att skriva många inlägg...det var det jag menade smile.gif

Vadå maten??? Fattar inte alls wacko.gif
Ophelia
CITAT (Lasse* @ 11-06-2005, 12:31)
Hej igen,

Har jag missuppfattat något?

Jag skriver en fråga och hoppas på svar. Har jag missat någon funktion?

Ganska komplex och stor sajt det här. Verkar trevlig. Men det är lite klurigt att greppa alla funktioner. Är det någon som vill ge lite tips till en ny medlem?

Vänligen,

Lasse

Vad vill du ha svar på då? Kan ge dig vilket svar du vill. smile.gif
Jasmin
Hej Lasse och välkommen hit! Jag är också ganska ny, men jag trivs bra och det hoppas jag att du ska göra! wub.gif
zaaritha
Vi tar hand om dej--ge inte upp!!
Hannele
CITAT (Sulawesii @ 11-06-2005, 12:34)
När det gäller kunskapsfrågor får man nog ge sig till tåls lite grann. smile.gif

Lasse*, det har jag också undrat, många gånger.
När 1070 läser tråd om att Solis erkänner att hon älskar oss allihopa och
bara 76 personer läser om Rosor på bar backe,
berättar inte det en hel del om trädgårdsintresset och nivån på Odla.nu? unsure.gif wacko.gif
Många mycket intressanta diskussioner drunknar och bara försvinner. Synd.
Reserv
CITAT (Hannele @ 11-06-2005, 22:34)
CITAT (Sulawesii @ 11-06-2005, 12:34)

Lasse*, det har jag också undrat, många gånger.
När 1070 läser tråd om att Solis erkänner att hon älskar oss allihopa och
bara 76 personer läser om Rosor på bar backe,
berättar inte det en hel del om trädgårdsintresset och nivån på Odla.nu? unsure.gif wacko.gif
Många mycket intressanta diskussioner drunknar och bara försvinner. Synd.

Men nu borde väl ändå dom två ämnena vara i olika avdelningar? wink.gif Den som kommer in på småpratsavdelningen får väl vara beredd med flytväst då om dom inte är simkunniga rolleyes.gif
zaaritha
Hannele!
Är du på dåligt humör?? wub.gif
Lasse*
Vad är en zonknäckare?

Vänligen,

Lasse
zaaritha
Vet ej va´zonknäckare är!!
Reserv
CITAT (Lasse* @ 11-06-2005, 23:44)
Vad är en zonknäckare?

Vänligen,

Lasse

Det är när man är så stor i korken att man försöker att övervintra typ en palm i Norrland tongue.gif Nja, kanske inte fullt så häftigt då, men det är när man försöker att få en växt härdig till t.ex. zon 3 att överleva i högre zoner. wub.gif
Ophelia
Vad är en zonknäckare?

Vänligen,

Lasse

Det är sådana som odlar växter fastän det "egentligen inte går" sett utifrån växtzon och vad vissa blommor tål. Alltså syrenbuddleja (zon 3) är lite fisig men en zonknäckare testar på allehanda sätt och försöker få den att klara sig i exempelvis zon 5. Upphöjda bäddar som är väldränerade och vintertäckning skulle nog en zonknäckare använda sig av. biggrin.gif
Hannele
CITAT (zaaritha @ 11-06-2005, 22:38)
Hannele!
Är du på dåligt humör?? wub.gif

Nej, verkligen inte.
Lasse*
Tack Reserv och Ophelia!

Kan du svaret på alla frågor Ophelia?
zaaritha
hannele, fick det intrycket......
Ophelia
CITAT (Lasse* @ 11-06-2005, 23:52)
Tack Reserv och Ophelia!

Kan du svaret på alla frågor Ophelia?

Jag vill gärna tro att jag är full av kunskap och kan svara på alla frågor. men tyvärr har även en sol sina fläckar så jag måste tyvärr svara nej. Även om det bär mig emot laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Har tur ibland och kan svara. Ibland kan det ju även att jag svarar som en fråga smile.gif
amaira
Hej Lasse och välkommen!

Nu har du (med mitt svar nu) fått trettio svar på ditt inlägg, vilket är tio mer än vad du hoppades på från början tongue.gif wub.gif .

Nu retas jag lite grann. Det är kanske dumt att "retas" med någon som är ny, när jag inte vet hur du kan ta det, du kanske blir arg?

jag menar inget illa i alla fall, är bara ofta lite "småbusig" med glimten i ögat. Även nu, när jag ger dig samma sort av svar som solis får av mig, med mer "småprat" än "faktasvar".

Dina frågor däremot, har jag i get svar på. Jag vet inte om du missat någon funktion eller något annat.

Välkommen vill jag säga ändå.
Lasse*
Ja amira nu blir jag liktigt lack! mad.gif

Och så var det det där med funktioner. Nu när jag tryckte på en arg gubbe kommer det upp mad.gif och inte en arg gubbe. Varför blir det inte en arg gubbe?

"Att inte sätta den ena foten bakom den andra och försöka vara som man inte blev lär vara bra."

Den texten vill jag ha automatiskt längst ned varje gång jag skriver nåt. Hur gör man det?

Tackar alla ni som välkomnat. Vad trevligt!
Lasse*
Oj, det blev en arg gubbe när man sänt det. Va bra!
renate
Vad är en zonknäckare?

Vänligen,

Lasse

En zonknäckare är om man odlar växter i zon 5 som är tänkt för zon 2 tx.
Inga från Närke
CITAT (Lasse* @ 13-06-2005, 17:40)
Den texten vill jag ha automatiskt längst ned varje gång jag skriver nåt. Hur gör man det?

Gå in på din kontrollpanel och sedan på redigera signatur så kan du lägga in texten manuellt och sedan på uppdatera så ser du hur det blir.

När du lägger in smilies så gå på förhandsgranska innan du skickar så ser du hur ditt inlägg ser ut. Tycker du det ser bra ut kan du skicka det.

Har du flera liknande fråger eller problem gå till testforumet eller support där hittar du lite av varje och kan fråga också.

Välkommen från mig också.
Lasse*
Tackar Renate!

Intressant. Jag tror mig förstå lockelsen. Inte för att jag provat på zonknäckeri än men det vore roligt att kunna dra upp nåt som grannarna höjer på ögonbrynen åt uppe i sommarstugan i Ångermanland. Något tips på en uppseendeväckande växt som normalt inte finns däruppe och som jag skulle kunna lyckas med?
Lasse*
Tack Inga från Närke!

Något som har ett tips på en uppseendeväckande växt som normalt inte finns i Ångermanland och som det inte är omöjligt att lyckas med? Gärna en perenn.
Ophelia
CITAT (Lasse* @ 13-06-2005, 17:51)
Tackar Renate!

Intressant. Jag tror mig förstå lockelsen. Inte för att jag provat på zonknäckeri än men det vore roligt att kunna dra upp nåt som grannarna höjer på ögonbrynen åt uppe i sommarstugan i Ångermanland. Något tips på en uppseendeväckande växt som normalt inte finns däruppe och som jag skulle kunna lyckas med?

Du har fattat poängen med zonknäckeriet!! biggrin.gif

Tja...varför inte testa med en buske? En syrenbuddleja kanske inte tillhör vanligheterna eller varför inte någon kalmia?
Lasse*
Syrenbuttleja eller kalmia ja det är frågan.

Vilken är mest uppseendeväckande (störst och finast bommor, mest annorlunda)?

Köper man en planta och sätter den på ett varmt ställe, väntar och hoppas på det bästa. Eller gör man en liten växthusstrut till den, som den kan frodas i, och tar bort den när man hör grannen på uppfarten?
Posse
CITAT (Lasse* @ 13-06-2005, 17:45)
Oj, det blev en arg gubbe när man sänt det. Va bra!

Jag får för mig att du kanske missat funktionen (eller tittat på fel ställe när du klickat på) Förhandsgranska. unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon