torvan
Ibland händer saker så snabbt så man knappt hänger med. Vi blev intresserade av ett koloniområde nära stan där våra vänner har stuga. Trodde att det var kört för säsongen då det redan sålts flera stycken och vi var lite sena i starten...
I förrgårblev jag uppringd av en kvinna som ska sälja sitt hus och vi blev hemskt glada men det var en till som gärna ville köpa så vi trodde att det skulle bli en tuff budgivning. Men i går kväll ringde säljaren och sa att hon ville vi skulle ha huset så det är vårt nu! Och det är ett hus från våra vänner!
Vi har skrivit och lagt handpenning och tittat och fotat och mätt. Stugan är 30kvm med ett sovrum och möjlighet att göra en sovalkov. Och en jättefin öppen spis och en härlig glasveranda! Tomten är underbar med gamla äppelträd och härliga gamla perenner. Det känns helt overkligt!
Men hur ska jag klara mig utan odla??? Alla frågor som jag kommer att ha och ingen dator.. ..
Det bästa av allt är att barnen verkligen vill dit för det är massor med ungdomar som bor där. Och min man kan ha en liten båt vid bad&båtplasen på området. Perfekt för alla! torvan
snofsan
Grattis.
Det låter som om ni hittat er sommarlyckoplats för hela familjen.

Njut!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
snofsan
Förresten, kan du inte skaffa en begagnad dator, gärna en laptop så att du kan ta den med dig. Begagnat kostar inte så mycket om man är normalanvändare och bara vill surfa lite på odla.nu. laugh.gif biggrin.gif
bikiv
Grattis! Förstår hur glada ni måste vara. Var själv med om samma sak för 12 år sedan. Ca. 50 personer före i kön till kolonistuga och så hände det bara... Stugan var vår! Det nästnäst bästa som hänt i livet (dottern och maken kommer först...)

Ta det nu lungt och se vad som finns i trädgårdenoch vad ni vill behålla eller ändra på. Har sett så många nya grannar i vårt område som "ödelagt" sina trädgårdar. Vad mycket roligt ni kommer att uppleva när ni upptäcker vilka växter som tittar fram.

Vår stuga och trädgård har vuxit fram år efter år. Stugan var från början ett rum och pyttelitet kök och s k pergola med stampat jordgolv. Idag är pergolan kök (helt "modernt" ) blink.gif och vi har nu två rum och kök, visseligen "pytte" men det fungerar som sommarbostad!

Lycka till med ert paradis!
fruberglund
Vad underbart! Och vad roligt att det gick så lätt utan budgivning och krångel.
Ha det nu så härligt i trädgården...frågorna kan du ta i höst smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon