snofsan

Som sagt något man ser bara på sensommaren och hösten.

På vintern ser den emellertid lite annorlunda ut.... rolleyes.gif
Zazu
fick totalt hjärnsläpp, men kom sedan på att det måste vara Rosenkvitten tongue.gif

mvh zazu
yla
fånigt men jag vet inte dom e ju prickiga o ser ut som exotiska frukter men de e de inte förstår jag tongue.gif
snofsan
Rosenkvitten är det inte och exotiska är dom väl inte heller för dom växer också norr om skåne har jag för mig.

Ett litet tips: man skall se upp! laugh.gif
Zazu
meeeeeennn dåååååå tongue.gif
då borde det ju vara ett vinteräpple, eller kanske ett par päron?
snofsan
Faktiskt hårdare. tongue.gif
yla
jamen e de nånslags kastanjer då
neeejj de e ju valnöt va laugh.gif
snofsan
Japp, valnöt är det. Fick två träd i present för 6 år sedan. Till julen 2003 fick jag två spannar fulla med nötter till julen.
Efter förra sommarens kyla och regn blev det bara ett dussin nötter.
Tråkigt nog. tongue.gif
yla
jippie jag hade rätt ojoj känner mej lite duktig för jag har ju aldrig sett en valnöt på dette viset rolleyes.gif
snofsan
Du är jätteduktig också på att lägga in knepiga bilder. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yla
CITAT (snofsan @ 11-06-2005, 19:01)
Du är jätteduktig också på att lägga in knepiga bilder. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

jag tror ju dom e såå lätta ju
Ophelia
CITAT (snofsan @ 11-06-2005, 18:51)
Japp, valnöt är det. Fick två träd i present för 6 år sedan. Till julen 2003 fick jag två spannar fulla med nötter till julen.
Efter förra sommarens kyla och regn blev det bara ett dussin nötter.
Tråkigt nog. tongue.gif

Mmmmmmm vad gott med valnötter!! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon