Annkina
Vad gör jag åt detta?
De verkar ha anlagt BB i min kompost. mad.gif

Var ute i 10 minuter och klippte 44 st på 8X8 m.

Känns som ett hopplöst projekt.

Behöver HJÄLP!!!
Hosta
Stakkars deg ikke gi opp, hell varmt vann over de ekle krypa mad.gif
Fialotta
Samma här...var precis ute och plockade en hel hink med både mamma pappa o barn...blir galen ..i år är det fler än nånsin verkar det som...har inte hittat nån bra metod ännu mer än att plocka dom och dränka dom i varmt vatten...känner inte att jag har nåt dåligt samvete för de heller..provade med öl...men det va inge bra...salt går oxå men dom ser ut att lida mer då...jeeeeck va dom är äckliga unsure.gif
Annkina
Letade runt lite och hittade ett ställe där det stod att man skulle kalka i komposten.

Ska köpa kalk måndag morgon!

Visst är de fruktansvärt Ä-C-K-L-I-G-A?
kristerh
Återigen kan jag rekommendera snigelpelletsarna, jag använder en sort som heter snigel effekt, kostar strax över 100:- för 500 gram. väldigt effektivt, jag hade oxså fått mördarsniglarna i komposten och hällde dit lite pellets så nu är jag snigelfri.
krister
Fialotta
CITAT (kristerh @ 12-06-2005, 20:07)
Återigen kan jag rekommendera snigelpelletsarna, jag använder en sort som heter snigel effekt, kostar strax över 100:- för 500 gram. väldigt effektivt, jag hade oxså fått mördarsniglarna i komposten och hällde dit lite pellets så nu är jag snigelfri.
krister

Hej Krister...var köper du snigelpellets nånstans...
nu är jag i akut behov av sånt som hjälper...jag menar i vilken sorts affär unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon