Magdis
Nån som vet hur lång leveranstid det brukar vara när man beställer ifrån Odla? Jag blev så sugen på perennerna till billiga priser men jag åker snart bort och blir borta ca 3 veckor. De blå bergvallmona lockar mycket, särskilt eftersom jag lyckades ta död på vartenda ett av mina frösådda exemplar. Men det går ju inte an att de ska ligga och vänta på postkontoret i 3 veckor!
zaaritha
Blå bergvallmo; de är väl svårodlade?? unsure.gif
Ophelia
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-06-2005, 21:48)
Nån som vet hur lång leveranstid det brukar vara när man beställer ifrån Odla? Jag blev så sugen på perennerna till billiga priser men jag åker snart bort och blir borta ca 3 veckor. De blå bergvallmona lockar mycket, särskilt eftersom jag lyckades ta död på vartenda ett av mina frösådda exemplar. Men det går ju inte an att de ska ligga och vänta på postkontoret i 3 veckor!

Kan du inte be någon lösa ut dem?
Magdis
CITAT (Ophelia @ 11-06-2005, 22:30)

Jag har ingen i närheten som jag skulle kunna begära det av. Jag får nog vänta tills jag kommer hem och hoppas på att erbjudandet finns kvar då.
Magdis
CITAT (zaaritha @ 11-06-2005, 21:50)
Blå bergvallmo; de är väl svårodlade?? unsure.gif

Ja det verkar som så, jag fick dem till att gro men sen växte de inget mer. Jag ska försöka igen nästa vår och då kanske de får stå utomhus invirade i fiberduk.
Ophelia
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-06-2005, 22:31)
CITAT (Ophelia @ 11-06-2005, 22:30)

Jag har ingen i närheten som jag skulle kunna begära det av. Jag får nog vänta tills jag kommer hem och hoppas på att erbjudandet finns kvar då.

Hoppas det. det såg verkligen lockande ut. Själv skulle jag kunna handla just för att det var så billigt och att det var intressanta växter. biggrin.gif
Caprice
Det är ett väldigt bra perennerbjudande...

Men du behöver inte bry dej om de blå bergsvallmona, de är redan slut... ohmy.gif Och heucheran... mad.gif

Jag får nöja mej med den vita bergsvallmon...
Den är iaf mer lättplacerad... Med tanke på färgen, alltså.. smile.gif

Caprice
Magdis
Jaså är bergvallmon slut! Då är det ingen idé att beställa nåt annat heller. Det får bli en tur till plantskolan när jag kommer hem istället och shoppa för glatta livet. Jag fick presentkort från Interflora av min man och svärföräldrarna när jag examinerats för min uppsats, de går att använda på plantskolan!
Ewa L
CITAT (Caprice @ 11-06-2005, 23:03)
Jag får nöja mej med den vita bergsvallmon...
Den är iaf mer lättplacerad...  Med tanke på färgen, alltså..  :)

Jag var mest intresserad just av den, men den var också slut. (Min blå har överlevt vintern rolleyes.gif .)
Och den-och-den var slut, och den ...
Närmare bestämt alla jag ville ha utom Campanula-kitet, men att bara beställa en och betala portoto. Nej, det får vara.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon