Full version: Vad är detta?
Unni
Är det någon som känner igen detta? De poppar upp i rabatten rätt flitigt.

Unni
zaaritha
Också NYFIKEN! Vad är det??
Ophelia
Tror det är en physalis. Men ingen sådan som ger goda bär. Den där blir väldigt spridande. Får den orange lyktor till hösten?

http://linnaeus.nrm.se/flora/di/solana/phy...sa/physalk.html
Unni
Det ligger faktisk en orange lykta från förra året i närheten av växten. Den måste ha kommit med vinden. Då är det säkert Judekörs.

Tack.

Unni
Lajo
Japansk lyckta kallas den också.

/LJ
Yin o Yang
CITAT (Lajo @ 11-06-2005, 23:14)

/LJ

Jag gjorde misstaget att hysa några åt en kompis tongue.gif och nu har jag dem ÖVERALLT mad.gif . Visst, de är fina med sina orange lyktor, men man vill ju att andra växter ska få plats också. Någon som vet hur man blir av med dem wink.gif
Ophelia
CITAT (Yin o Yang @ 12-06-2005, 10:01)
CITAT (Lajo @ 11-06-2005, 23:14)

/LJ

Jag gjorde misstaget att hysa några åt en kompis tongue.gif och nu har jag dem ÖVERALLT mad.gif . Visst, de är fina med sina orange lyktor, men man vill ju att andra växter ska få plats också. Någon som vet hur man blir av med dem wink.gif

Gräva, gräva och åter gräva. Se till att inget grönt kommer upp. Ta bort det.
Yin o Yang
OK - som med kirskål då smile.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
Ophelia
Tror inte den är lika besvärlig. Men den är inte rolig då den sprider sig ohc tar över om den får.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon