Jagular
Häll inte på ren outblandad plantnäring.... (även om plantan ser svältfödd ut)

fyll gärna på med tips på andra kreativa sätt att bli av med växter biggrin.gif
Lena N
CITAT (Jagular @ 12-06-2005, 00:09)
Häll inte på ren outblandad plantnäring.... (även om plantan ser svältfödd ut)

Hmm, kan det vara ett mindre giftigt alternativ till R.... (ni vet det där kontroversiella namnet)? rolleyes.gif
gammelnalle
Pissa inte på dina plantor (vare sig du är människa eller katt eller nalle)

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

jo jag har själv provat... i VETENSKAPLIGT syfte givetvis...)
Anma
Vält inte vagnen med stroller kombi....
Heddas matte
släpp inte loss en grävglad hundvalp..
Zazu
ställ inte ut 25 icke-avhärdade kiwanoplantor i full södersol laugh.gif
mejram
Låt inte maken sköta vattningen.....
Ewa L
Fyll inte på bensin i gräsklipparen någonstans där det finns något som växer. tongue.gif
Jagular
Tanka inte gräsklipparen med motortvätt

jodå den blir ren och fin men ett h-vete att få igång igen
Margith
Ställ inte blomkrukor under läckande hängrännor.

Margith, zon 6
Zazu
låt inte katterna klättra på fönsterbrädan. rolleyes.gif wub.gif
violina
Luta inte en nysnickrad spalje som ska målas nära frösådderna när det blåser ute.
Vicke
Vattna inte ur en hink rakt på pyttesmå och nyss utplanterade persiljeplantor...
Xelma
Låt sambon så pumpafrön. ( 5cm djupt ner i hårdpackad jord) På tre veckor hände inget, men de grodde faktiskt på 3 dagar efter jag pillat upp dem! Sambon tycker inte det är min förtjänst biggrin.gif

Släpp en överlycklig hund lös i trädgården. Inga bambupinnar hjälper som hinder. Fast om man böjer ner båda ändar i jorden på 3-4 st slanor så blir det en stabil "koja".
Sulawesii
Ställ inte några ömtåliga växter hemma hos särbon.
stennie
Förbjud sambon att rensa ogräs !!!!

Sambon var så snäll engång...jag hade en ros i en halv ektunna och runt den hade jag planterat olika sommarblommor som jag själv hade dragit upp, när jag kom hem från jobb tittar jag i tunnan för att se hur det hade tagit sig....det var tomt ohmy.gif varenda planta hade han rensat bort sad.gif han trodde det var ogräs...sen den dagen rör han inget i trädgården...mer än klipper gräset wub.gif
pejori
undvik att förvara uppgrävda lökväxter i kylskåpet. rolleyes.gif rolleyes.gif
Heddas matte
en bra metod för att få frön att inte gro är att "vattna rejält, men sällan".. tro mej, jag vet.. rolleyes.gif
pejori
ett annat är...vattna så mycket du kan två ggr om dagen
Fredi
Få hjärnsläpp och glöm en del av dina frösådder i ett mörkt garage i fem dagar.
Xelma
Ställ ut krukor med lökar, som inte börjat titta upp, och tänk inte på att det regnar i veckor.
Nanna
Dra upp fyra jättefina tigertomatplantor och sen ställa ut dem i juni och tro de ska klara sig...
gammelnalle
jag tror mig ha gjort det mesta av allt ni räknat upp.....

inget fel på mitt intresse alltså......

biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif
Malvia
Bär den stora änglatrumpeten högt mot magen för att den är så tung, men glömmer den låga dörrposten och DÄR bröts stammarna av!!!!! sad.gif
silverlök
Släpp inte ut maken med trimmern på egen hand i trädgården... "Oj, vad det där något vi skulle ha kvar, tyckte det såg ut som ogräs!!"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon