Jagular
11-06-2005, 23:09
Häll inte på ren outblandad plantnäring.... (även om plantan ser svältfödd ut)
fyll gärna på med tips på andra kreativa sätt att bli av med växter
CITAT (Jagular @ 12-06-2005, 00:09)
Häll inte på ren outblandad plantnäring.... (även om plantan ser svältfödd ut)
Hmm, kan det vara ett mindre giftigt alternativ till R.... (ni vet det där kontroversiella namnet)?
gammelnalle
12-06-2005, 09:09
Vält inte vagnen med stroller kombi....
Heddas matte
13-06-2005, 11:08
släpp inte loss en grävglad hundvalp..
ställ inte ut 25 icke-avhärdade kiwanoplantor i full södersol
Låt inte maken sköta vattningen.....
Fyll inte på bensin i gräsklipparen någonstans där det finns något som växer.
Jagular
13-06-2005, 11:52
Tanka inte gräsklipparen med motortvätt
jodå den blir ren och fin men ett h-vete att få igång igen
Margith
13-06-2005, 12:02
Ställ inte blomkrukor under läckande hängrännor.
Margith, zon 6
låt inte katterna klättra på fönsterbrädan.
violina
13-06-2005, 13:37
Luta inte en nysnickrad spalje som ska målas nära frösådderna när det blåser ute.
Vattna inte ur en hink rakt på pyttesmå och nyss utplanterade persiljeplantor...
Låt sambon så pumpafrön. ( 5cm djupt ner i hårdpackad jord) På tre veckor hände inget, men de grodde faktiskt på 3 dagar efter jag pillat upp dem! Sambon tycker inte det är min förtjänst
Släpp en överlycklig hund lös i trädgården. Inga bambupinnar hjälper som hinder. Fast om man böjer ner båda ändar i jorden på 3-4 st slanor så blir det en stabil "koja".
Sulawesii
13-06-2005, 20:34
Ställ inte några ömtåliga växter hemma hos särbon.
stennie
13-06-2005, 21:33
Förbjud sambon att rensa ogräs !!!!
Sambon var så snäll engång...jag hade en ros i en halv ektunna och runt den hade jag planterat olika sommarblommor som jag själv hade dragit upp, när jag kom hem från jobb tittar jag i tunnan för att se hur det hade tagit sig....det var tomt

varenda planta hade han rensat bort

han trodde det var ogräs...sen den dagen rör han inget i trädgården...mer än klipper gräset
undvik att förvara uppgrävda lökväxter i kylskåpet.
Heddas matte
13-06-2005, 21:54
en bra metod för att få frön att inte gro är att "vattna rejält, men sällan".. tro mej, jag vet..
ett annat är...vattna så mycket du kan två ggr om dagen
Få hjärnsläpp och glöm en del av dina frösådder i ett mörkt garage i fem dagar.
Ställ ut krukor med lökar, som inte börjat titta upp, och tänk inte på att det regnar i veckor.
Dra upp fyra jättefina tigertomatplantor och sen ställa ut dem i juni och tro de ska klara sig...
gammelnalle
16-06-2005, 07:56
Bär den stora änglatrumpeten högt mot magen för att den är så tung, men glömmer den låga dörrposten och DÄR bröts stammarna av!!!!!
silverlök
20-06-2005, 12:26
Släpp inte ut maken med trimmern på egen hand i trädgården... "Oj, vad det där något vi skulle ha kvar, tyckte det såg ut som ogräs!!"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.