Full version: Äntligen
*Felix matte*
Igår kom värmen....+17,6 ännu vid halvåtta på kvällen.wub.gif Skogen börjar skifta i grönt...vallmon har knoppar, rönnen har fått löv biggrin.gif
att krokusen inte blommat... det betyder inget nu tongue.gif

Ha en bra dag allihopa... nu ska jag ut med kaffemuggen...redan +15,4 på skuggsidan. biggrin.gif
amaira
Ja, jag såg på nyheterna (vädret) att du har fått upp värmen dit. Tänkte på dig då. Förståss.
Så nu är det ombytta roller.

Är inte så kallt här, men inte varmt heller, och så är det ruggigt. I natt har det regnat riktigt rejält, och kommit mängder med vatten.
Just nu skymtar en blek och förskrämd sol fram, men jag tror den är på väg att bli bortjagad igen, av ett gäng stora tuffa gråa moln.
pejori
grattis till våren agneta den som väntar på nått gott...osv. laugh.gif laugh.gif
Ophelia
Yo!! biggrin.gif
*Felix matte*
Ja jesses så fint vi haft det idag... ute sen tidig morron och fram till 16-tiden
Brun som en pepparkaka är jag nu laugh.gif Barnbarnen har sprungit ute i bara trosor hela långa dagen... Felix har mest legat i skuggan och suckat tongue.gif

Matlagning lät vi grillen ta hand om... pizza är gott ibland tongue.gif biggrin.gif
ariana
GRATTIS till värmen Agneta
så gott det låter ungar o brunbränd härligt wub.gif

Här är 14+ just nu regn skurar ibland men varje kväll har solen kommit hälsat på biggrin.gif
kristerh
Grattis till sommaren, såg på nyheterna att även vi i södra sverige skulle få sommar senare i veckan rolleyes.gif
krister
*Eko*
Jag har knappt sett sommaren ännu
*Felix matte*
Tack för alla grattisar wub.gif
Som vi har väntat och längtat efter att få andas in den varma luften... få sitta ute och bara njuta... utan att ha fleecejacka och fårskinnstofflor på tongue.gif
Faktiskt så hade vi på em +23,8 på skuggsidan... på solsidan har toppnoteringen varit +39,3 biggrin.gif

Förresten så grävde maken upp en av krokuslökarna... den hade fyra små sidolökar ohmy.gif .. vi bestämde att de får stanna i jorden trots att ingen har blommat... kanske blir det bättre utdelning nästa vår wub.gif

Önskar att hela landet skulle få sol och värme hela sommaren...
regna kan det göra på nätterna... eller hur tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (Eko @ 12-06-2005, 19:44)

Va? Bor du i tjottaheikki eller Jokkmokk tongue.gif
Reserv
CITAT (Eko @ 12-06-2005, 19:44)

Bor vi på samma ort? ohmy.gif
Tjosan
Idag var det varmt och skönt efter åskan imorse och regnet som kom därpå.. Men nu har ryssvärmen kommit känner jag..

Felix Matte... Ville se hur du såg ut, men du gömmer dig ju bakom händerna på kortet.. fegis smile.gif
Ophelia
På torsdag ska det bli väldans fint. En sol kommer att lysa över mitt huvud smile.gif
mamamaggan
Ja ja ja bara för att du börjar din semester ............ laugh.gif

Du kan väl tala om var du ska befinna dig så att man har chans att få lite med av din sol rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif .

Men inte skulle det skada inte att sommaren kom på torsdag. Har inte varit många varma dagar hittills.
Snöflinga
Har mer eller mindre gett upp, men hoppet är ju det sista som dör wub.gif Regn, blåst för det mesta här i Närke, tror växterna ruttnar bort wacko.gif
Ophelia
CITAT (mamamaggan @ 12-06-2005, 21:40)
Ja ja ja bara för att du börjar din semester ............ laugh.gif

Du kan väl tala om var du ska befinna dig så att man har chans att få lite med av din sol rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif .

Men inte skulle det skada inte att sommaren kom på torsdag. Har inte varit många varma dagar hittills.

laugh.gif laugh.gif

Då får du hålla dig nära mig för jag hade tänkt att ha min egen privata lilal sol. Men jag är generös och kan dela med mig smile.gif

Hemma är ett liiiiiiiitet ställe som heter Kolbäck
mamamaggan
Den där " busshållplatsen 4 cm från Stockholm"? laugh.gif

Så det är där du ska vara då och inte i Stockholm wub.gif ?

Jag vet var Kolbäck ligger och att där finns en Gästgivargård med god mat och fin miljö.

Kommer garanterat att befinna mig inte så långt ifrån Kolbäck och tar tacksamt emot litet av din sol smile.gif .

Men varje gång solen försvinner så innebär det att du är ute och reser , eller ? laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Tjosan @ 12-06-2005, 21:36)
Idag var det varmt och skönt efter åskan imorse och regnet som kom därpå.. Men nu har ryssvärmen kommit känner jag..

Felix Matte... Ville se hur du såg ut, men du gömmer dig ju bakom händerna på kortet.. fegis smile.gif

Vilket kort?... jasså du tror jag är maken min laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag är en liten gråhårig tant. tongue.gif

Ja där ser man... Var det inte Reserv som blev tagen för att vara kvinna och nu blir jag plötsligt man laugh.gif Bytt bytt.. kommer aldr..tongue.gif

du hittar färsk bild på tanten i mitt album laugh.gif
Tjosan
biggrin.gif laugh.gif
Där var du ju! smile.gif
Ja, jag trodde nog det var du som gömde dig bakom händerna.. Kul att du la upp en bild på dig så snabbt..
På tal om reserv så frågade jag faktiskt just nu han/hon om det hihihi så tokigt det kan bli smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Tjosan @ 12-06-2005, 22:03)
Kul att du la upp en bild på dig så snabbt..

Har ju nyinköpt webbkamera.. inte bästa kvalisort på bilden, men...
renate
Grattis till värmen uppe i norrland,det behövdes verkligen.Här har det varit regnigt hela dagen,som mest 12°,men det var varmare i veckan.
Nu kommer sommaren,hoppas jag i alla fall.
tongue.gif rolleyes.gif wub.gif
*Felix matte*
CITAT (renate @ 12-06-2005, 22:34)
Grattis till värmen uppe i norrland,det behövdes verkligen.Här har det varit regnigt hela dagen,som mest 12°,men det var varmare i veckan.
Nu kommer sommaren,hoppas jag i alla fall.
tongue.gif rolleyes.gif wub.gif

Det hoppas jag med... att sommaren ska komma...

är ju inte så länge kvar till vi får nästa snö. sad.gif
Reserv
Felix matte, om ni skulle få överskott av värmen så skicka den gärna lite söderöver, närmare bestämt lite söder om Sundsvall wub.gif rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 12-06-2005, 22:41)
Felix matte, om ni skulle få överskott av värmen så skicka den gärna lite söderöver, närmare bestämt lite söder om Sundsvall wub.gif rolleyes.gif

Lovar dyrt och heligt att dela med mig tongue.gif biggrin.gif wub.gif
Betty
Vilka fantastiska sommardagar vi har just nu, man vill inte vara innomhus mer än absolut nödvändigt. Gräver och jobbar på i trädgården så kroppen domnar av träningsvärk till kvällen, men det är ju så svårt att låta bli... rolleyes.gif
Vi kom in från en ljuvlig kvällspromenad alldeles nyss, det är +19°, solen skiner och jag njuuuter! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon