asalouise
Har hittat en växtdatabas där man inte bara letar växter utan även för in de man vill i en egen lista. Jag för in allt jag köper och får en bra komihåg-lista över vad jag har i trädgården. Hoppas att man kan fortsätta med sidan, än så länge är det bara en demo.
Åsa
www.vaxtguiden.se
Madeleine1
Wow!
Har i och för sig redan katalog över mina växter i excel, men det här var ju toppen!
Lady Hamilton
sad.gif Jag har inte förstått hur man gör för att "göra en egen lista"
asalouise
CITAT (Hamilton @ 12-06-2005, 13:34)
sad.gif Jag har inte förstått hur man gör för att "göra en egen lista"

Du måste registrera dig som användare och när det är gjort kan du göra en egen lista
Madeleine1
Jag är registrerad men vet i alla fall inte. wacko.gif Någon som kan förklara?
Lady Hamilton
CITAT (Madeleine1 @ 12-06-2005, 14:59)
Jag är registrerad men vet i alla fall inte. wacko.gif Någon som kan förklara?

sad.gif Samma här! Jag klarar det inte heller.
KURT
Man registrerar sig, söker på en växt och klickar sedan längst ut till häger, där det står"Lägg till" , det är tre st +++-tecken där.
Lady Hamilton
smile.gif Tack KURT!
(nu kan t.o.m. jag )
gardeness
Kul att se fler som uppskattar ens arbete!

Det är inte fulländat, och vi skall försöka göra det mer pedagogiskt med en "lägg till"-knapp istället för "+++" (kul att någon förstod det iallafall) smile.gif .
Skall även göra en hjälp/guide.

Anledning till att det är Demo just nu är att det inte är färdigt riktigt. Årstiden är inte den bästa för att sitta inomhus och programera tongue.gif men skall försöka att förbättra även under sommaren.

Maila gärna om ni kommer på något bra eller vill fråga!

Tack för att ni registrerar er som användare!

Mvh Lars och Sophie
Caprice
Sidan verkar väldigt bra, kul att kunna göra ett eget växtlexikon...!

Har mailat frågan till er redan, men tror det är lika bra att ta den här, något man självklart vill veta...

Vad kommer det att kosta att vara registrerad...?

Caprice
gardeness
Satt just och funderade på om man skall kunna göra flera olika listor som användare, kanske göra olika listor för olika planteringar...
Ja, hursom, idéerna poppar upp som maskrosor ur gräsmattan!
Kom gärna med egna önskemål om förbättringar.

Kostnaden kommer troligtvis bli runt 100:-/året för privatperson, men det är inte på gång ännu på ett tag.
Vi kommer att skicka ut mail innan och fråga om ni vill vara testpiloter istället.
Dvs svara på enstaka frågor/enkäter och komma med önskemål om nya funktioner.
Det är många som registrerat bara namn och epost, men ni får gärna fylla i mer info om er under "Mina Uppgifter".

Växtguiden.se och Trädgårdsmästaren.com drivs i privat hobby-syfte, men när trafiken ökar så får vi betala mer för bandbredd.
Och det är den kostnaden vi vill täcka.
Vi har runt 25 000 besökare och 100 000 sidvisningar per år på båda sajterna tillsammans.

Mvh Lars och Sophie
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon