Full version: Det regnar!
dragonbeauty
Tråkig sommar detta hittills! Jag hade tänkt att plantera idag, men det blir det inget av när det hällregnar ute!
Vad gör ni en regnig dag då?
Ophelia
Jag sitter och softar. biggrin.gif
Heddas matte
oftast tar jag på mig gummistövlar och går ut ändå... men hällregn hela dan.. nja.. sitter här och surfar.. dricker kaffe och läser böcker.. eller passar på att dammsuga.. smile.gif
Rossi
Här regnar det inte men det blåser en del. Jag har varit ute och promenerat i en timme, lagt upp två par byxor, tvättat, suttit och läst, gjort müsli och städat lite. Nu ska jag snart logga ut härifrån eftersom min man springer omkring datorn som katten kring het gröt och stressar mig. laugh.gif Han vill nog själv sitta här känns det som. Jag ska istället plocka ur diskmaskinen och så småningom ska jag göra hemmagjord pizza till kvällsmat.
*solis*
--
MoniqueÖ
Har varit ute och dragit upp ogräs mellan plattorna på gården...Gick jättelätt eftersom det var så väldans blött. Å när jag ändå var ute och solen sken så planterade jag lite blåkudde-plantor som kantväxt i en av våra stoooora planteringslådor.

/Q smile.gif
cic
Sitter vid datorn med en hundvalp på fötterna.

Ska ut och gå i skogen sen.
Biggan_
Vattnar alla mina orkidéer tongue.gif tongue.gif
jendah
Blir fattig på aklejor... wub.gif wub.gif
Vi åkte till några ännu outforskade plantskolor någorlunda i närheten... Och där var de och lockade och pockade - och habegäret slog naturligtvis till... tongue.gif
Så nu får det sluta regna så jag kan ut och göra i ordning deras nya hem smile.gif
pejori
CITAT (jendah @ 12-06-2005, 15:44)
Blir fattig på aklejor... wub.gif wub.gif

jag med. biggrin.gif biggrin.gif
just nu är det den växt jag uppskattar mest i rabatten biggrin.gif biggrin.gif
håller på och samlar fröhus, som jag ska så nästa år smile.gif smile.gif
har svårt att hitta köpeplantor här wub.gif
Jill-Ulrika
Surfar runt, skriver inlägg på Odla, läser och planerar framtida frösådder tongue.gif
*Eko*
CITAT (dragonbeauty @ 12-06-2005, 12:09)
Tråkig sommar detta hittills! Jag hade tänkt att plantera idag, men det blir det inget av när det hällregnar ute!
Vad gör ni en regnig dag då?

Jag sitter och undrar över viktiga frågor om livet...som faktiskt förekommer på odla.nu. Och jag svarar på dem vad jag tycker---
jendah
CITAT (pejori @ 12-06-2005, 16:47)
jag med. biggrin.gif biggrin.gif
just nu är det den växt jag uppskattar mest i rabatten biggrin.gif biggrin.gif
håller på och samlar fröhus, som jag ska så nästa år smile.gif smile.gif
har svårt att hitta köpeplantor här wub.gif

Bor inte du i Partille?
Det är inte så långt att åka bakvägen till Landvetter och Mölnlycke - där finns ett par trevliga ställen som inte är Blomsterlandet eller Plantagen... Och man blir garanterat fattig biggrin.gif

Detta är dages skörd wub.gif wub.gif wub.gif

Tänkte samla frön från dem också iofs, de räcker inte till hela trädgården och man har ju inte råda att köpa allt man vill ha sad.gif
pejori
jo det gör jag.
har funderat på handelsträdgården där rolleyes.gif rolleyes.gif
ska sno sonens bil nån dag och åka dit. wub.gif
av någon konstig anledning, hamnar jag antingen på BL eller plantagen. huh.gif
jendah
Tyckte den i Mölnlycke var finast, men Landvetter var helt ok smile.gif

Vi brukar också hamna på de ställena... började tröttna lite. Och nu har vi ju upptäckt bättre ställen på närmare håll än Bäckebol eller Västra Gbg (bortsett från blomsterlandet i Partille då unsure.gif ). Mycket glad... och känner mig redan fattig inför framtiden... rolleyes.gif rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon