Full version: 30-års present
Ciczi
Hej

Ska på 30-års fest nästa vecka och vad ger man??? Killen tycker inte om faktumet att han fyller 30, så han ska ha 29-års fest dagen innan. Tänkte mig att det skulle vara något spex.

Öppen för alla förslag!

Ciczi
Reserv
En felgängad korkskruv och en flaska vin brukar vara en höjdare. tongue.gif
*lena:-)*
Se bara till så att föremålet inte är vänstehänt...då ser alla lite fåniga ut . Bägge parter snuvade på konfekten liksom. Har råkat ut för detta själv nämligen. biggrin.gif
tullmejs
Vin är bra. Kanske byta ut etiketten mot en egen, fyndig eller fånig?
Magdis
Var får man tag på felgängade korkskruvar?
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-06-2005, 14:11)
Var får man tag på felgängade korkskruvar?

På de flesta skämtaffärerna, också i välsorterade affärer som säljer grejer för hemkokeri rolleyes.gif

aj tusan då..... rolleyes.gif hembryggeri menar jag förstås tongue.gif
Tjosan
Riktigt bra tips det där Reserv smile.gif
Ciczi
E det någon annan som har fler tips!

Ciczi
*Felix matte*
CITAT (ciczi @ 12-06-2005, 20:11)
E det någon annan som har fler tips!

Ciczi

Sitter själv och klurar på vad sonen ska få på sin 40-års dag om ett par veckor tongue.gif men jag tycker tipset om korkskruv och vin var kul. laugh.gif
mamamaggan
Svårt att komma med tips om man inte vet lite mer. Har han några speciella intressen eller brukar det skämtas om något inom " gänget" o sv.

Vi gav en kille en flytväst som 30-års present en gång eftersom han ramlat i sjön när han skulle visa att han kunde minsann stå upp i båten.Och........ naturligtvis ramlat i.

Kanske det finns några episoder från tidigare umgänge med honom som kan ge dig uppslag?
farbror B

En gubbkeps!

Alla trettioåriga män ska ha keps, det har vi kört hårt med i släkten..

Kvinnor är besvärligare....
netaave
Är han med trädgård? I så fall kan du väl köpa frön från purjo och solvisare, märgärtor och luktärtor, rädisor och blomman för dagen sen ångar du upp påsarna och byter fröna. Dessa frön är otroligt lika.
Vi gjorde det när svägerskan fyllde 40, och hade den sommaren hejdlöst roligt åt att fel växter kom, luktärtorna blommade konstigt, rädisor framför spaljén, purjo runt äppelträden m.m.
Är det en som är riktigt okunnig så är det bara byta frön i påsarna hejvilt. tongue.gif
Biggan_
CITAT (netaave @ 13-06-2005, 13:29)
Är han med trädgård? I så fall kan du väl köpa frön från purjo och solvisare, märgärtor och luktärtor, rädisor och blomman för dagen sen ångar du upp påsarna och byter fröna. Dessa frön är otroligt lika.
Vi gjorde det när svägerskan fyllde 40, och hade den sommaren hejdlöst roligt åt att fel växter kom, luktärtorna blommade konstigt, rädisor framför spaljén, purjo runt äppelträden m.m.
Är det en som är riktigt okunnig så är det bara byta frön i påsarna hejvilt. tongue.gif

Ah, fy va taskigt laugh.gif laugh.gif laugh.gif
gunvor
förmodar att jag kommer för sent med mitt förslag - men "Allt om Trädgård" kom i dag med en annons

www://hyravinrader.se

för 895 kr per år kan man hyra en rad vin och i priset ingår en låda årgångsvin .
Svenskägd odlig i Bordeaux
gunvor
sorry - har kollat - skrivit rätt adress - men JAG kommer inte in på deras hemsida.
tel nr 08 -774 92 17
om det är ngn som fått för mycket pengar tillbaka på skatten!
Ciczi
Gubbkeps!!! Tack Fabror B
och felgängad korkskruv laugh.gif laugh.gif

Hehehe! Sedan har vi hittat lite annat skoj men jag berättar om det efter festen ifall någon nyfiken själ råkar läsa här och försäga sig.

Ytterligare tips välkommnas förstås! Festen är i helgen.

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon