|
Full version: Tack för mig
Airamya
12-06-2005, 18:52
Småprat har blivit vansinnigt jobbigt. Jag läser mindre o mindre här o har upptäckt att jag ofta känner mig beklämd efter att ha varit inne o läst. Så jag insåg just att nu får det vara nog  Tänkte bara tala om det, ifall någon skulle undra eller vilja mig något, så är det ingen idé att söka mig här inne, maila istället. Ha det gott allihop och tack för alla trevliga stunder jag haft här.  Det kan ju hända att jag dyker upp i någon av de andra avdelningarna när jag har en fråga som kräver ett svar. *varm kram till alla plantskallar o drama-queens* (OBS! Ej menat som en förolämpning)
*solis*
12-06-2005, 18:53
-----
CITAT (Airamya @ 12-06-2005, 19:52) Småprat har blivit vansinnigt jobbigt. Jag läser mindre o mindre här o har upptäckt att jag ofta känner mig beklämd efter att ha varit inne o läst. Så jag insåg just att nu får det vara nog  Tänkte bara tala om det, ifall någon skulle undra eller vilja mig något, så är det ingen idé att söka mig här inne, maila istället. Ha det gott allihop och tack för alla trevliga stunder jag haft här.  Det kan ju hända att jag dyker upp i någon av de andra avdelningarna när jag har en fråga som kräver ett svar. *varm kram till alla plantskallar o drama-queens* (OBS! Ej menat som en förolämpning) varm kram tillbaka kollegan!
andersen
12-06-2005, 18:54
Nej inte ennu ett avhopp tråkigt.
CITAT (Airamya @ 12-06-2005, 19:52) Småprat har blivit vansinnigt jobbigt. Jag läser mindre o mindre här o har upptäckt att jag ofta känner mig beklämd efter att ha varit inne o läst. Så jag insåg just att nu får det vara nog  Tänkte bara tala om det, ifall någon skulle undra eller vilja mig något, så är det ingen idé att söka mig här inne, maila istället. Ha det gott allihop och tack för alla trevliga stunder jag haft här.  Det kan ju hända att jag dyker upp i någon av de andra avdelningarna när jag har en fråga som kräver ett svar. *varm kram till alla plantskallar o drama-queens* (OBS! Ej menat som en förolämpning) Nej, stick inte!  Om jag eller nån annan trampat dig på tårna så får du gärna trampa tillbaka, och om det var jag sparka mig hårt. Jag tycker att det varit såhär hela tiden ja, nu börjar det väl snarare lugna sig, eller?  Hoppas jag i alla fall.
CITAT (Reserv @ 12-06-2005, 20:08) CITAT (Airamya @ 12-06-2005, 19:52) Småprat har blivit vansinnigt jobbigt. Jag läser mindre o mindre här o har upptäckt att jag ofta känner mig beklämd efter att ha varit inne o läst. Så jag insåg just att nu får det vara nog  Tänkte bara tala om det, ifall någon skulle undra eller vilja mig något, så är det ingen idé att söka mig här inne, maila istället. Ha det gott allihop och tack för alla trevliga stunder jag haft här.  Det kan ju hända att jag dyker upp i någon av de andra avdelningarna när jag har en fråga som kräver ett svar. *varm kram till alla plantskallar o drama-queens* (OBS! Ej menat som en förolämpning) Nej, stick inte!  Om jag eller nån annan trampat dig på tårna så får du gärna trampa tillbaka, och om det var jag sparka mig hårt. Jag tycker att det varit såhär hela tiden ja, nu börjar det väl snarare lugna sig, eller?  Hoppas jag i alla fall.  Jag misstänker att det är jag.... Om du tolkat det så ... så ber jag om ursäkt... nej, förresten, det gör jag inte, eftersom det jag skrivit står jag för. men jag misstänker att skriver saker som inte faller alla i smaken, Kan det vara så?
*solis*
12-06-2005, 19:18
------
CITAT (solis @ 12-06-2005, 20:18) om jag känner att jag behöver psykoannalys, så har jag inte den i småprat jag har inget behov av att behöva "hantera" olika människor på min fritid
Airamya
12-06-2005, 19:23
Ingen har trampat mig på tårna. Faktum är att jag kan inte påminna mig att någon sagt ett enda ont ord till mig någonsin här, så bekymra er inte över det  Eko o Reserv, ingen av er har gjort något alls överhuvudtaget som jag tycker illa om. Tvärtom, ni är rätt sköna båda två. Men hela småprat har spårat ur fullkomligt och jag har insett att då ska jag inte vara här, eftersom jag inte mår bra av det jag läser. Enkelt, eller hur? (Anledningen till att enbart eko o reserv nämns här är pga att de båda trodde att de på något vis kunde vara orsak till detta) Och ja, Pejori, jag kommer inte att lämna Odla helt o hållet, jag har alldeles för mycket utbyte av de övriga avdelningarna, men jag kommer att spendera väldigt mycket mindre tid här o läsa oerhört mycket mindre än innan (och inget alls i Småprat). Vilket gjorde att jag ville berätta detta så de som eventuellt vill ha kontakt med mig vet om det o vet att de är välkomna att maila isåfall
*solis*
12-06-2005, 19:24
-----
CITAT (Airamya @ 12-06-2005, 20:23) Ingen har trampat mig på tårna. Faktum är att jag kan inte påminna mig att någon sagt ett enda ont ord till mig någonsin här, så bekymra er inte över det  Eko o Reserv, ingen av er har gjort något alls överhuvudtaget som jag tycker illa om. Tvärtom, ni är rätt sköna båda två. Men hela småprat har spårat ur fullkomligt och jag har insett att då ska jag inte vara här, eftersom jag inte mår bra av det jag läser. Enkelt, eller hur? (Anledningen till att enbart eko o reserv nämns här är pga att de båda trodde att de på något vis kunde vara orsak till detta) Och ja, Pejori, jag kommer inte att lämna Odla helt o hållet, jag har alldeles för mycket utbyte av de övriga avdelningarna, men jag kommer att spendera väldigt mycket mindre tid här o läsa oerhört mycket mindre än innan (och inget alls i Småprat). Vilket gjorde att jag ville berätta detta så de som eventuellt vill ha kontakt med mig vet om det o vet att de är välkomna att maila isåfall  Airamya Fint av dig att skriva inlägg. Solis har ganskar rätt hela livet går ju ut på att hantera... på sätt eller annat ... allt vi möter på... det vet du ju också.. Jag är ledsen för din skull att du inte mår bra av småprat. Kram och allt gott... jag hoppas att du ångrar dig och deltar i alla fall.
CITAT (Airamya @ 12-06-2005, 20:23) Och ja, Pejori, jag kommer inte att lämna Odla helt o hållet, jag har alldeles för mycket utbyte av de övriga avdelningarna, skönt att höra
CITAT (solis @ 12-06-2005, 20:24) visst. men mitt liv och andras hanterar inte jag på ett öppet forum det finns helt klart bättre platser för det småpratavdelningen är just det, en avdelning för småprat om allehanda ting., inte en högskolekurs i krishantering kan tyvärr inte ge dej medhåll där solis
*solis*
12-06-2005, 19:46
----
CITAT (solis @ 12-06-2005, 20:46) CITAT (pejori @ 12-06-2005, 20:42) CITAT (solis @ 12-06-2005, 20:24) visst. men mitt liv och andras hanterar inte jag på ett öppet forum det finns helt klart bättre platser för det småpratavdelningen är just det, en avdelning för småprat om allehanda ting., inte en högskolekurs i krishantering kan tyvärr inte ge dej medhåll där solis  Vågar man vara som jag har varit så är jag säker på att det finns människor som får hjälp genom min öppenhet;även de vågar börja bli mera öppna. Det händer på tok för mycket hemskheter bakom "kulisserna" i det tysta, i hem och även inom människorna som de aldrig vågar ta upp med någon Många har tagit sina liv; för de har inte vågat öppna sig Jag vill inte ha medhåll;jag tycker som jag tycker och det räcker för mig! Bra solis! Så tycker jag också. Och Airamya har rätt att tycka det hon tycker... det är bara en sak som för mig känns lite beklämmande... det är frågan om varför vi skall sticka under stol med vår mänsklighet? Ingen har väl väntat sig att ha professionell psykologisk rådgivning i en småpratsavdelning - enbart mänsklig medkänsla, igenkännande, råd, erfarenheter och dylikt. Och varför får man inte ifrågasätta samhällsandan????
mamamaggan
12-06-2005, 19:52
Tycker det är synd att du känner som du känner och att du ska sluta läsa/skriva i småprat. Du blir saknad. Hoppas du kan titta in längre fram och kanske återkomma som läsare/skrivare. Ha det bra!
det finns säkert dom som får hjälp av din öppenhet solis MEN det finns också dom som tycker att det är FÖÖR mycket också var du som du är och vill, men ha i åtanke att det finns dom som inte håller med dej, så lite försiktighet i öppenheten skadar inte du vet att jag gillar dej, men det betyder inte att jag måste gilla allt du skriver
*solis*
12-06-2005, 19:55
----
CITAT (pejori @ 12-06-2005, 20:52) det finns säkert dom som får hjälp av din öppenhet solis MEN det finns också dom som tycker att det är FÖÖR mycket också var du som du är och vill, men ha i åtanke att det finns dom som inte håller med dej, så lite försiktighet i öppenheten skadar inte du vet att jag gillar dej, men det betyder inte att jag måste gilla allt du skriver  Peroji. Jag förstår att du menar väl saken är väl bara att man kan inte vara mer än sig själv. man är sådan man är och tycker man om ärlighet så pratar man öppet och ärligt oavsett om någon tycker om det eller inte... jag är rädd för allt som försöker förändra någon annan... om man nu inte enbart talar om respekt.. och där har minsann, inte Solis brustit, möjligen jag själv!
CITAT (Eko @ 12-06-2005, 20:51) Ingen har väl väntat sig att ha professionell psykologisk rådgivning i en småpratsavdelning - enbart mänsklig medkänsla, igenkännande, råd, erfarenheter och dylikt. Och varför får man inte ifrågasätta samhällsandan???? det är precis det jag menar att kunna ge råd och mänsklig värme, men inte behöva "lära sig att hantera mäniskor" i småprat
CITAT (Eko @ 12-06-2005, 20:56) CITAT (pejori @ 12-06-2005, 20:52) det finns säkert dom som får hjälp av din öppenhet solis MEN det finns också dom som tycker att det är FÖÖR mycket också  :) var du som du är och vill, men ha i åtanke att det finns dom som inte håller med dej, så lite försiktighet i öppenheten skadar inte  :wub: du vet att jag gillar dej, men det betyder inte att jag måste gilla allt du skriver  Peroji. Jag förstår att du menar väl saken är väl bara att man kan inte vara mer än sig själv. man är sådan man är och tycker man om ärlighet så pratar man öppet och ärligt oavsett om någon tycker om det eller inte... jag är rädd för allt som försöker förändra någon annan... om man nu inte enbart talar om respekt.. och där har minsann, inte Solis brustit, möjligen jag själv!  tror jag inte ett ögonblick på
Snöflinga
12-06-2005, 20:31
Känner som du, Airamyra  Därför har jag mer och mer gått över till andra avd. som jag finner ger mig mer..... Fast jag tittar in här ibland och läser somt ........
Solis varma öppenhjärtighet kan väl aldrig skada någon??? Det finns få människor på vår jord som är som varma och ärliga som hon. Hon har min största respekt
*solis*
12-06-2005, 20:41
----
kerstin z5-6
12-06-2005, 20:45
Jag håller inte heller med , jag skriver här då och då .. när jag tycker jag har något att tillföra en diskussion , eller när jag inte kan vara tyst ... Men att tro att alla mår bra av att utlämna sina innersta känslor och tankar på ett trädgårdsforum , är inte bara naivt utan dumt -för många väcker det mer ångest, än man hade tidigare.Man ska vara rädd om sej och vem man talar förtroligt med .Det har inget alls med att "mörklägga " eller vara tyst om .. det är bara inte rätt forum för det ... tycker jag Trädgårdsmänniskor" generellt -har mycket gemensamt och mycket att tillföra varandra , men att vi därför skulle ha samma politiska , etiska ståndpunkter är inte troligt . Vi ses på de andra avd Airamya
*solis*
12-06-2005, 20:53
Jag har nu fattat att mitt sätt att finnas till här på forumet är inte önskvärt så jag måste nog ge upp det hela,jag orkar inte längre vara missförstådd och ledsen varje gång jag går in på småprat
Snöflinga
12-06-2005, 21:18
O.K.
Gossen Ruda
12-06-2005, 21:29
CITAT (solis @ 12-06-2005, 21:53) Jag har nu fattat att mitt sätt att finnas till här på forumet är inte önskvärt så jag måste nog ge upp det hela,jag orkar inte längre vara missförstådd och ledsen varje gång jag går in på småprat  Skulle tro att det är det bästa. Sen du kom hit och började pladdra har det spårat ur här. Jag tror inte att du är ett riktigt Forum-troll, som bara skriver för att sabba, utan bara skriver på ett sätt som får samma resultat. Missförstådd? Håller jag med om, jag fattar fortfarande inte varför du skriver om allt möjligt och omöjligt på ett forum för odlare!!
*Felix matte*
12-06-2005, 21:53
CITAT (Gossen Ruda @ 12-06-2005, 22:29) jag fattar fortfarande inte varför du skriver om allt möjligt och omöjligt på ett forum för odlare!! ja men... är inte Småprat till för just sånt prat  ... om annat än odling... eller?
Solis, vad håller du på med? Sluta att radera allt du skrivit
Hannele
12-06-2005, 22:14
CITAT (Reserv @ 12-06-2005, 22:54) Solis, vad håller du på med? Sluta att radera allt du skrivit  :blink: Jag har inte hängt med på en vecka. Har någon annan gjort det?
CITAT (solis @ 12-06-2005, 21:53) Jag har nu fattat att mitt sätt att finnas till här på forumet är inte önskvärt så jag måste nog ge upp det hela,jag orkar inte längre vara missförstådd och ledsen varje gång jag går in på småprat  Visst - jag har sett att några få otrevliga skrivit otrevligt och nedsättande om dig och dina inlägg, men har fått intrycket att minst lika många skrivit snälla och uppskattande saker. Ge inte upp! Det är istället de otrevliga som borde be om ursäkt och bli schyssta ... eller ge upp och försvinna.
Tråkigt Airamya, jag kommer att sakna dig. Vilket jag förresten redan gjort, för du har dragit dig undan en tid nu. Tack för att du "visar dig" (även du  ) Beslutet är ditt, och mår du inte bra av att vara här, så ska du givetvis inte vara det  . I Trädgårdsavdelningen, däremot, förekommer väl inget "tjafs"? Kom tillbaka om du ångrar dig, eller efter en välbehövlig paus. Hoppas jag innerligt att du gör. Jag kommer att sakna dig!! Kram
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|