Full version: Väder och vind
gunvor
Visst är det underligt med dessa klimatförändringar - dessa fruktansvärda regn - slagregn av rent tropisk styrka.
Är det så att man minns fel - men nog 17 var regn annorllunda förr- det regnade liksom på ett mera stillsamt och försynt sätt.

"Mitt" regn i går kom strax efter jag hade passerat Trollhättebron - där det ve o fasa var krypkörning upp för denna vidriga backe - nör man kallsvettigt landat på andra sidan bron så var det dags för regnet.
Reserv
Regnar det i hela Sverige eller? blink.gif Nja, utom på Felix matte då som skulle ut och sätta sig i solen wub.gif Här har det regnat och regnat och regnat, och inte verkar det finnas nåt stopp på eländet. Igår kväll kom solen fram en stund, det var så dags då det sad.gif Hoppas att alla barn får en solig skolavslutning imorgon i alla fall wub.gif
Rossi
I Skåne (i alla fall där jag bor) så regnade det en hel del igår på eftermiddagen men senare på kvällen sken solen och det var vindstilla och helt underbart ute!

Idag är det molnigt och lite blåsigt men det regnar inte.

Tror att jordgubbarna har mått bra av regnet och kommer nu bara solen också i veckan så blir det många goda bär framöver.
Anma
Här skiner solen! wub.gif Men helt molnfritt är det dock inte...
farbror B
skolavslutningen i dalarna ägde rum i fredags under rejält stormiga förhållanden. De skolor som varit smarta nog att sluta i god tid (elvadraget)
hade tur, på eftermiddagen ballade vädret ur ännu mer...
Anki på Öland
På Öland skiner solen som sig bör. Har snart slut på regnvatten i mina tunnor eftersom jag får vattna ganska ofta.
Anki
renate
Uppehåll i dag här.Nu ska jag ut med hunden,då regnar det väl som det bruka göra,ta paraplyet med,då klara jag mig.Fick en massa hästgödsel i går.
Sommaren kommer på onsdag säger min tv. rolleyes.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon