Full version: blommor i norrland
kullagulla6
Ska flytta till norrland, Undrar vilka blommor o växter som trivs där,o vilken zon det tillhör.
Kanske kan ta med mig nått från trädgården här i småland.
Reserv
Jag svarade på samma fråga, fast i en annan avdelning, det skulle nog vara här som frågan skulle ligga tongue.gif Inte lätt när man är ny, välkommen hit ändå wub.gif
kullagulla6
CITAT (Reserv @ 13-06-2005, 08:33)
Jag svarade på samma fråga, fast i en annan avdelning, det skulle nog vara här som frågan skulle ligga tongue.gif  Inte lätt när man är ny, välkommen hit ändå wub.gif

Tack, har väl inte vaknat till riktigt idag. rolleyes.gif

Vi har inte bestämt oss riktigt, men det blir mellan Boden o jokkmokk.
Har flera hus på gång där. Har en moster som bor i Vaimat.
Ev. flyttar dit, hon har en stuga till uthyrning, fast det är bara två rum o kök.
Reserv
Kerstin i zon 5-6 svarar dig säkert då när hon kommer hit, hon verkar kunna mycket om blomster högt upp. wub.gif
kerstin z5-6
Min första fråga blir vad är norrland ???? Det sträcker sig -från ´Dalälven till Kiruna .. ok ser att du redigerat -
Perenner kan du ha vad du vill , vedartat -där beror det poå zonen i DIn trädgård + zonen du bor i ..
Titta gärna i mina album
biggrin.gif Lycka till med ett trevligt odlingsklimat där Bergvallmon frodas, Lewisian inte ruttnar bort och ljuset gör växterna höga som hus !
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Du kommer att bo i z7 -o får tänka xtra på både dränering o placering , men som sagt det mesta i perennaväg kan du ha
kullagulla
CITAT (kerstin z5-6 @ 13-06-2005, 10:43)
Min första fråga blir vad är norrland ???? Det sträcker sig -från ´Dalälven till Kiruna .. ok ser att du redigerat -
Perenner kan du ha vad du vill , vedartat -där beror det poå zonen i DIn trädgård + zonen du bor i ..
Titta gärna i mina album
biggrin.gif Lycka till med ett trevligt odlingsklimat där Bergvallmon frodas, Lewisian inte ruttnar bort och ljuset gör växterna höga som hus !
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Du kommer att bo i z7 -o får tänka xtra på både dränering o placering , men som sagt det mesta i perennaväg kan du ha

rolleyes.gif tack, då tar jag med mig lite från landen här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon