Full version: Min gräsmatta...
Anma
...av allt hundkiss! Vi har inhägnat baksidan till hundarna... min tik och kastrerade hane fungerar bra, men gammelgubben förstör gräsmattan totalt! En massa döda fläckar blir det efter hans kiss, och inte har han vett att kissa bara på ett ställe heller... mad.gif
Funderar på att kastrera honom också men känns lite onödigt då han är 10år gammal... wink.gif
KURT
Du får sätta på en vattenspridare för att späda ut det, då kanske lukten försvinner också så att han sprider ut sina besök lite mera.
Wera
Vi har samma problem - med humden. En tik, och hennes kiss gör små kala fläckar i gräsmattan.... Fast jag föredrar ju att hon kissar ute så jag klagar inte. Me

Men du är väl glad att han är rumsren åtminstone!! laugh.gif
Anma
Ja, man får väl vara glad åt att dom e rumsrena då... Vattenspridare är tyvärr inget alternativ, mina hundar (dom yngre) älskar att springa och busa och nu får dom ju inte vara lösa i naturen så det är bara baksidan som återstår... Blöt mark och springande hundar är ingen bra kombination... det blir leråker av alltihopa.
Fast vi brukar vattna gräset det sista vi gör på kvällen, för att neutralisera lite iallafall. Resultatet är att gräset växer hundra gånger snabbare på baksidan än på framsidan och när det är lite längre syns de kala fläckarna ännu mer... Vi har klippt nu var tredje dag på baksidan för att det ska se någorlunda vettigt ut... iallafall på håll... hehe

Men har man husdjur så har man... man kanske ska skaffa en get som äter upp det som växer?! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon