Gunila
Hej,

Jag lste i Allt om Trdgrd frra hsten att man kan grva upp Jtterverbenan och spara rtterna tills nsta sommar..
Jag har gjort det och vad gr jag nu? unsure.gif Dom ser jttetorra ut!
Jag har lagt dom i torvmull som det beskrevs.... Skall jag grva ner dom som dom r???? och nr tror ni det r dags fr det? Jag bor lite norr om Stockholm..
Jag har satt nya frn fr skerhets skull men det vore ju kul om de gick att spara frn och till r!

Tack fr all rd

hlsningar
Gunila
e_sedell
Va coolt, det mste jag ocks testa. Jag som alldrig riktigt lyckas med min verbena. Vilken temperatur vill den ha?
eva-louise, S-Halland
Jag stter min jtteverbenor i stora plastkrukor o sen ver i rabatten s att krukan inte syns, p hsten plockar jag bara upp krukan klipper ner verbenana lite o ner i potatiskllaren vattnar inte p hela vintern o p vren fram med dem o brjar vattna upp dem lite frsiktigt. Alla brukar verleva. Eva-Louise
e_sedell
Okej!
Margaretha
Fantastiskt att de gr att spara. Jag har fr frsta gngen satt frn i r och har efter 6 veckor cirka ftt dem att gro, men sen d? Sedan de dk upp fr snart tre veckor sedan har de vuxit 1,5 centimeter och r s tunna s det r inte ens mjligt att flytta dem i krukor. Familjen gr sig lustig ver mina JTTE verbenor. Finns det ngot hopp? Hur fr jag fart p dem? De str just nu p min inglasade balkong dr det inte r varmt pga brist p sol.
AnnaVattenkanna
-_-

Och nu r det augusti, och ntligen har verbenorna kommit upp i hjd... D kan man kanske ta dessa och vervintra dem tillsammans med dahliorna...vervintra ute gick iallafall inte.(Jag bor i zon 1, och fick tipset att det skulle g, men frra vintern var rtt s hrd mot vxter och annat.)
hlsn
AnnA
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon