Full version: Vem gör så här?
Ullet
Någon har i natt varit in i mitt växthus o skurit sönder min änglatrumpet! Den var kring halvmetern drygt hög o hade enorma blad. Mitt första försök till att odla en sådan o så blir det så här! Den är "snyggt" avskuren med kniven som jag använder därinne, o bladen som är kring 30 cm långa om inte mer, ligger ned på marken bakom krukan! Jag är så arg, jag är så ledsen o så uppgiven att det finns baske mig inte ord! Min finaste blomma därute, så någon visste mkt väl vad dom gjorde! Idioter! Växthuset var öppet en bit så det syns att ngn varit där för om de hade stängt igen det hade dörren gnisslat (lite skevt där). Någon visste vad dom gjorde
Vicke
Men usch! mad.gif Vad använder folk hjärnan till?
Reserv
Har du stött dig med nån granne Ullet? Sjukt gjort var det i alla fall. sad.gif
Ullet
Inte stött mig med någon vad jag vet iaf. Det finns dock ett gäng vad man nu ska kalla dom för, som håller på här. En annan granne fick en lewisia uppdragen m rötter o allt för några dar sedan. Underligt är det att det bara är den som fått "besök" inte tomaterna el gurkan, men den var ruskigt fin iaf! vi har staket kring gården så det är inte enklast att ta sig in.
Zazu
om det fattas några blad så läs en bit ner i den här tråden:
http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...de411ae963845a3
det kan ju kanske förklara lite unsure.gif
Kakaduan
Tänkte likadant som föregående talare... Datura är ju LSD-liknande och mycket farlig eftersom styrkan på drogen varierar från planta till planta beroende på hur vädret, etc varit. Frågan är ju vem/vilka som vet att du hade en sådan planta i växthuset? Syns den väl från allmän väg, etc?

Kakaduan
Maggan H
Det är för j-t att man inte kan få ha ens sina växter, inne i växthuset, ifred ens för ungdomsgäng, som det väl troligen är frågan om här. Hade du bott i mina trakter skulle du fått låna min hund, som inte släpper vare sig syn eller hörsel i närheten av vår tomt.

Här är Dibsy, längst bak, tillsammans med dotter Marias hund, Ella. Kan se väldigt beskedliga ut, men när det gäller att skydda en så...
Vicke
En liten får- eller gåsflock skulle aldrig missa en besökare heller.. har du rum för sådana? wink.gif
Pirum
Dystra tider, snart får man väl sätta hänglås på växthuset sad.gif

Hur är det för er som har kolonilotter i städerna, stjäls det mycket där eller?
Kakaduan
Ett par bekanta till mig har kolonilott i Flemingsberg - en "värsting"-förort till Stockholm (ursäkta ni som bor där och eventuellt tar illa upp, men...) De kämpar och odlar men blir regelbundet bestulna. Precis när grönsakerna är klara att skörda har någon annan hunnit före. Snacka om att någon har koll, alltså!

Ibland vill man lägga sig i bakhåll med hagelbössan!

Kakaduan
netaave
Fy farao, du har väl polisanmält tilltaget?
Är det så att någon tror det går att göra droger så är nog polisen intresserad.
Ullet
Tror ni jag ska göra det? *osäker* Kanske ska prata med dom iaf?
kerstin z5-6
Examensdan ... då ska man ställa en hink grispiss på växthusdörren .. om man bor centralt ... själv har jag inga ligister ..men en trumpet som led svårt av spinn .. den hade maken tvättat av med högtryckstvätten när jag kom hem -även rotsystemet blink.gif blink.gif blink.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif underligt nog lever den ohmy.gif
Synd på din stora sad.gif
netaave
CITAT (kerstin z5-6 @ 13-06-2005, 17:12)
Examensdan ... då ska man ställa en hink grispiss på växthusdörren .. om man bor centralt ... själv har jag inga ligister ..men en trumpet som led svårt av spinn .. den hade maken tvättat av med högtryckstvätten när jag kom hem -även rotsystemet blink.gif blink.gif blink.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif underligt nog lever den ohmy.gif
Synd på din stora sad.gif

Högtryckstvätt!!??!! ohmy.gif biggrin.gif biggrin.gif
Annlo
Ja det saboteras och stjäls visst lite överallt i vårt avlånga land.. sad.gif

Planterade lite blommor vid min brors företag! Det ser ju trevligt och välkommnade ut med lite blomster, tyckte jag!
Fick till min stora förvåning se i dag att någon dragit upp nio av tio nejlikor á 25:- st och tagit med sig men skippat lobelian... (man tackar för lilla smulan... blink.gif )

VA? hur orkar någon göras sig besväret??? Mitt i hans lilla samhälle också så någon skulle ju lätt ha kunna sett något!

Ja jösses man ska aldrig bli förvånad.. wacko.gif mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon