Vicke
Den sprang runt i min smultronlåda.
Gissningstävling om ni så vill, om någon annan kan det rätta svaret. wink.gif

Gossen Ruda
Hon leter efter vatten. Det ser ut som en hona av Gulbandad dykare. Hanen har släta täckvingar.
Lars-Olof Arvids
Sjutton också, du hann före! Jag som precis hade kollat det i min insektsbok för att vara säker! biggrin.gif

Olle
Gossen Ruda
Rudan är på hugget idag. laugh.gif laugh.gif
Vicke
Tackar för svaret! smile.gif Är den vanlig?
Gossen Ruda
CITAT (Vicke @ 13-06-2005, 13:15)
Tackar för svaret! smile.gif Är den vanlig?

Ja, men oftast då i vatten. rolleyes.gif Trivs i vegetationsrika smådammar utan större fiskar. Den vuxna skalbaggen kan leva flera år läser jag mig till.
Kakaduan
Nä, ni har fel allihopa! Det är en pansarvagn av modell B78!

smile.gif
Kakaduan
amaira
Jaha, och ni var lååååångt före mig. Den gulbrämade dykaren tillhör mina favvisar. (och visst är det en hona) Särskilt larven!!

Brukar ha en i en balja innanför grinden i min trädgård. På grinden står en skylt "Här vaktar Ernst!" Brukar döpa den till Ernst, och äta strömmingslunch ihop med honom.

Har inte funnit någon i år, inte heller förra året.
Vänta bara tills jag får tag i en!!! Då kommer foto - men med fingrarna VÄL utom räckhåll för detta stora monster med de grymma käkarna. Om den inte var bunden till vatten, skulle jag springa all världens väg ohmy.gif .

wub.gif wub.gif
Lars-Olof Arvids
Jag hade en i en regntunna hemma härom dagen. Väntar med spänning på att den ska hitta till min nya minidamm också.

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon