virrevarv
Jag har med spänning följt fru Berglunds rosor här på forumet och själv varit inne på rosenposten ett antal gånger men inte beställt, mycket för att jag redan handlat så mycket... rolleyes.gif

Jag köpte en ros på Bauhaus som jag tyckte såg frisk och fin ut, jag kan väl lugnt säga att skenet bedrar, för den är stendöd, trots att jag planterade den efter alla konstens regler, så följden har blivit att jag förmodligen inte kommer att köpa växter där i fortsättningen, för det är ju som ni säger, dom blir ju dyra och man blir själv hemskt besviken.

Jag har köpt fem rosor från Rosenqvists här i Helsingborg, tre i år och de andra två förra året, dom växer och mår toppen, sen har jag köpt en från Flora Linnea när det var trädgårds dagar på Fredriksdal oxå den mår prima. Förmodligen kommer det att följa med ytterligare någon hem när det är Rosdagar i början av juli.

Vis av min läxa så kommer jag bara att köpa plantor på ställen som man hört mycket gott om, även om den mest etablerade plantskola oxå kan ha "måndags exemplar"!

Ha en fortsatt bra dag! Veronica
Caprice
Jag har köpt rosor hos Bauhaus och det har gått bra... skulle nog säga att du har haft otur..?

Har köpt en himla dyr primula hos Zetas, den dog...
Den planterades tidigt på våren, var död på hösten...
Stendöd nästföljande vår... mad.gif

Skulle nog säga att hos typ Plantagen, Bauhaus mfl kan man göra riktiga fynd, medan det oftast är säkrare kort hos "riktiga" handelsträdgårdar...
Och det är det man får betala för..

Köper jag växter hos tex Bauhaus kollar jag rotsystemet extra noga...

Caprice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon