Ludvig Johansson
Hej alla

Jag skriver på en bok om odling av exotiska och udda växter i Sverige och norden. För att få en så bra bild som möjligt av vad som är möjligt att odla så har jag satt ihop en enkät. Du kan genom att fylla i enkäten medverka till att vidga synen på vad som går att odla i Sverige.

Ytterligare info finns i enkäten.

Jag skulle vara mycket tacksam om så många som möjligt kunde besvara frågorna. Bland inkomna bidrag kommer jag att lotta ut 5 böcker (i handeln jan 2007).

Öppna bifogad länk, spara ned enkat.txt, fyll i och skicka till ludvig.johansson@passagen.se. Skicka inga andra filer då mitt lilla epostkonto då garanterat kommer att bli överfull på kort tid.

Med vänlig hälsning
Ludvig

ps
Synpunkter på enkäten är också välkomna.
ds
Exotenkät
Ludvig Johansson
Jag hade angett fel epostadress.

ludvig.johansson@passagen.se

ska det vara.

Typiskt, som om det inte räckte med det dåliga vädret...
Ludvig Johansson
Snart går tiden ut för enkäten. Chanserna att få en bok är just nu utmärkta. Sista dag är 1 september, därefter koras vinnarna.
Sulawesii
Är det växter vi odlar utomhus, eller både och?
Ti bee
jag sitter just med enkäten, men undrar lite vilka växter du söker uppgifter om...exotiska...hmm, svårt att veta känns det som....nästan alla växter kommer ju någon annanstans ifrån. Exempelvis: micromeria...exotisk eller ej? Vad knepigt det var........ biggrin.gif

-------------
Ok, såg ditt svar i en annan avdelning. smile.gif
Ludvig Johansson
Boken kommer att avhandla udda/ovanliga/känsliga växter på friland i Sverige. Vad som är exotiskt beror lite på var man bor så vissa växter som är ganska vanliga kommer att vara med också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon