khui
Jag sådde svartögon inomhus i Mars och de kom jättefint. Nu har jag börjat sätta ut dem på dagarna, men något har hänt med bladen. De lite äldre blade har blivit lite "silvriga" och några har fallit av. Några andra ser ut som om de har blivit smutsiga. De växer fortfarande OK och de nya blader ser än så länge OK ut. Är det någon sjukdom eller skadedjur som har angripit dem?
De står i stora krukor och har fått både näring och vatten enl. alla konstens regler.
Tacksam för hjälp!
Fenja
Hej och välkommen hit!
Har du härdat av dem ordentligt innan du ställt ut dem i solen? Det låter nästan som om det kan vara brännskador...
Mvh
Fenja
Östh
Mina förodlade svartäga dog helt plösligt utan att jag förstod varför. Jag fick här på forumet förslag om ohyra, men jag tror snarare på övervattning. de som dog hade jag inte börjat avhärda ute. Nu har jag några som har varit ute en tid och som inte mådde bra de första nätterna i ZON 3 trots att jag skyddade dem med fiberduk. De har dock kommit igen bra i topparna.Ddessutom har jag några som inte har varit inomhus alls utan bara ute med fiberduk och de ser ut att må allra bäst än så länge. Lycka till, de kan ju bli jätte fina om man har flyt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon