Full version: Min härlige man!
Kakaduan
Vad sägs om ett positivt inlägg från en glad och chockskadad kvinna?

Träffade en ny man för ett tag sedan. Världens raraste kille som är helt självgående. Han bäddar sängen, diskar, dammsuger, vattnar och fixar hemma hos mig när han är där utan att jag ber om det.

Igår frågade han om det gjorde något att han var lite mer hos mig eftersom det är så mycket att fixa. Han kör jordfräs, klipper gräs, fäller träd, hugger ved, etc. Jag är svimfärdig av lycka och nästan skäms för att ta emot! När han är klar med allt ger han mig helkroppsmassage!!!

Åh, vad jag har det bra!

Kakaduan
Rossi
Hm, vilken dräng .....

smile.gif
groowymama
Grattis wub.gif
Majsan84
Haha, dräng! Ja, det låter nästan så...
Själv är jag tillsammans med en norrlänning som inte gör alltför mycket hemma. Har dock drillat honom till att lägga sina kalsonger i smutskorgen istället för att lämna dem på golvet..

Jag säger bara; njut så länge det varar och grattis till ditt kap!
Kakaduan
Jaa, jag njuter så jag skäms (nästan)!

Fast jag fixar ju åt honom också! Det är ju inte heller så att han gör allt jobbet - vi hjälps åt; men efter att ha dragit runt med gräsklippare, etc på egen hand medan X:et drack öl i hammocken känns ju det här som ett byte i rätt riktning. För en gångs skull tror jag det är 50-50 vad gäller vad man gör för varandra!

Och du, Majsan84 - han är norrlänning dessutom!

smile.gif
Kakaduan
groowymama
Det är en stor gåva att kunna trivas med sin partner wub.gif
solkatten
Har han en bror? wub.gif
Kakaduan
Jo, en brorsa som är upptagen finns det, men om jag snor några av hans hårstrån kanske jag kan klona honom?! Fast tillväxttiden blir ju ett problem...

laugh.gif
Kakaduan
amaira
CITAT (Kakaduan @ 13-06-2005, 15:20)
Igår frågade han om det gjorde något att han var lite mer hos mig eftersom det är så mycket att fixa. Han kör jordfräs, klipper gräs, fäller träd, hugger ved, etc. Jag är svimfärdig av lycka och nästan skäms för att ta emot! När han är klar med allt ger han mig helkroppsmassage!!!

Åh, vad jag har det bra!

Kakaduan

wub.gif wub.gif Underbart!! Du är säkerligen värd honom!! wub.gif
netaave
Oj oj oj håll i så länge det varar!
Fröis
oj, låter härligt. Hoppas det håller i sig. För mig går det upp och ner. Gör nu ett expriment hemma... wub.gif
Magdis
Vad avundsjuk jag blir på dig Kakaduan! Fast du är säkerligen värd honom så det är inte så jag menar. Jag önskar att min karl vore lite mer självgående. När han är ledig så hamnar han framför TV:n eller datorn och kan inte ens leka med vår dotter medan jag sköter allt hushållsarbetet på egen hand.
Vicke
Hoppas han kan läsa ditt första inlägg också. ^^
netaave
CITAT (Fröis @ 13-06-2005, 17:08)
oj, låter härligt. Hoppas det håller i sig. För mig går det upp och ner. Gör nu ett expriment hemma... wub.gif

Berätta!!!!
labarradepan
Måste bara säga GRATTIS såna växter inte på trän.. *ler. Hoppas det inte går över bara.. hihi

Jag ska väl inte klaga, min står och lagar mat nu. smile.gif Men antar jag får diska.. hihi tongue.gif
Blomstertanten
CITAT (Kakaduan @ 13-06-2005, 16:10)
Jo, en brorsa som är upptagen finns det, men om jag snor några av hans hårstrån kanske jag kan klona honom?! Fast tillväxttiden blir ju ett problem...

laugh.gif
Kakaduan

sleep.gif Jag kan vänta ! tongue.gif
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge !
pejori
CITAT (Blomstertanten @ 13-06-2005, 19:39)
sleep.gif Jag kan vänta ! tongue.gif
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge !

ÄH BT jag är före dej laugh.gif laugh.gif
ju äldre man är ju mer förtur har man laugh.gif laugh.gif
det kanske finns en ledig farsa hos dom rolleyes.gif rolleyes.gif
skicka genast hit honom i så fall biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Ophelia
Kan inget annat än tycka det är himla skoj att du träffat en sådan tillsynes fin man biggrin.gif biggrin.gif
Fröis
Exprimentet gäller både min kille och mig själv.
Jag ska se hur länge det dröjer innan handfatet blir rengjort och det blir dammsuget. Med handfatet blir det nog jag som förlorar...sad.gif
Tror att det blir jag som inte kan hålla mig.

Min kille gör annars ganska mycket, men jag tycker jag gör mer av det dagliga.
Ophelia
Jag tror Kakaduan är en trevlig person som passar bra med sin trevlige man! biggrin.gif

Hmmm.....med tanke på alla de misslyckande/misslyckanden jag träffat på och varit med om måste jag då vara synnerligen otrevlig. smile.gif
Lasse*
CITAT (Kakaduan @ 13-06-2005, 15:20)
Träffade en ny man för ett tag sedan. Världens raraste kille som är helt självgående. Han bäddar sängen, diskar, dammsuger, vattnar och fixar hemma hos mig när han är där utan att jag ber om det.

Jag tycker inte att det var så märkvärdigt. Själv brukar jag kliva upp kl. 5, göra i ordning fukost och strössla rosenblad från sängen till köksbordet. Därefter diskar, damsuger och städar jag till kl. 9. Sen fäller jag träd, klipper gräset och spadvänder rabatterna till kl. 12. Rosenblad strösslas från solstolen till lunchbordet där lunchen, som jag tillrett av årets primörer och lite parmaskinka, står uppdukad. Sen diskar jag, mekkar med bilen, handlar och målar om huset. Därefter är det dags för förberedelse av en trerätters. (Det har hänt att jag bett om hjälp men oftast vill jag inte störa den jag är med eftersom hon njuter så i eftermiddagssolen, förstrött plaskandes med fötterna i vattnet.) Efter middagen brukar jag ge helkroppsmassage och lyssna på hennes bekymmer.
Majsan84
Jasså, han är också norrlänning säger du, Kakadua...? Men visst är de härliga, drängar eller ej! wub.gif
pejori
CITAT (Lasse* @ 13-06-2005, 21:49)

Jag tycker inte att det var så märkvärdigt. Själv brukar jag kliva upp kl. 5, göra i ordning fukost och strössla rosenblad från sängen till köksbordet. Därefter diskar, damsuger och städar jag till kl. 9. Sen fäller jag träd, klipper gräset och spadvänder rabatterna till kl. 12. Rosenblad strösslas från solstolen till lunchbordet där lunchen, som jag tillrett av årets primörer och lite parmaskinka, står uppdukad. Sen diskar jag, mekkar med bilen, handlar och målar om huset. Därefter är det dags för förberedelse av en trerätters. (Det har hänt att jag bett om hjälp men oftast vill jag inte störa den jag är med eftersom hon njuter så i eftermiddagssolen, förstrött plaskandes med fötterna i vattnet.) Efter middagen brukar jag ge helkroppsmassage och lyssna på hennes bekymmer.

HALLÅ!!!!! här är jag!!!!
bor du nära göteborg? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
fruberglund

Ja, och när bebisen i magen (min) kommer ut så kommer den gå direkt till trädgårdslandet och rensa ogräs biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Visst är det underbart att kunna fantisera laugh.gif wub.gif
rabalder
Så var båda mina män i början då vi var gifta! Njut av det!
Hannele
Sen fäller jag träd, klipper gräset och spadvänder rabatterna till kl. 12. Sen diskar jag, mekkar med bilen, handlar och målar om huset.

Bor ni i skogen, mycket att fälla? unsure.gif
Hannele
Grattis, Kakaduan!
Var rädd om honom.
groowymama
CITAT (rabalder @ 13-06-2005, 23:14)

Mina med smile.gif
pejori
CITAT (groowymama @ 13-06-2005, 23:42)

Mina med smile.gif

mmm....mina också sad.gif sad.gif
efter ett tag visade dom sitt rätta jag biggrin.gif biggrin.gif
groowymama
CITAT (pejori @ 13-06-2005, 23:43)
CITAT (groowymama @ 13-06-2005, 23:42)

Mina med smile.gif

mmm....mina också sad.gif sad.gif
efter ett tag visade dom sitt rätta jag biggrin.gif biggrin.gif

Först var det kaffe på sängen etc... sen blev det:jag vill ha kaffe,mat,du måste städa bättre...

Och så åkte männen ut laugh.gif
pejori
japp biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
därför älskar jag hundar laugh.gif laugh.gif laugh.gif
groowymama
CITAT (pejori @ 13-06-2005, 23:46)
japp biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
därför älskar jag hundar laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag med och människorna på nätet vilka jag inte kan se tongue.gif och de kan inte ge mig order laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Anma
Det verkar som att jag drillat min man ganska bra... när vi träffades var han den lataste soffliggare man kan hitta, men numer är det han som tar hand om den mesta markservicen... hehe...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon