|
Gossen Ruda
13-06-2005, 15:45
Tyvärr tycks småprat blivit en tummelplats för div experiment med människor och människors tålamod. Jag tycker att mina och andras naturbilder drunknar i ordfloden. Därför undrar jag om det går att lägga till ytterligare en avdelning: Djur och natur. Allt från solnedgångar till insekter. Möjligen uppdelat på två: Fauna och flora.
Lars-Olof Arvids
13-06-2005, 15:55
Mycket bra förslag Ruda!
Olle
groowymama
13-06-2005, 15:58
Väldans bra förslag,tycker solis och jag=som är samma person
Heddas matte
13-06-2005, 15:59
tycker jag med! en djur&natur-avdelning skulle jag gilla..
andersen
13-06-2005, 16:00
Ja det är ett bra förslag.
Hannele
13-06-2005, 16:29
Förslaget har varit framme förut, minns inte vad man kom fram till då.
Tycker oxå att det är ett bra förslag med en ny avdelning i detta forum. Däremot så tycker jag att det räcker med titeln Djur och Natur. Är det uppdelat på fauna och flora, så kommer ju inte solnedgångar över t.ex östersjön med  soluppgångar förståss! Eller så kan man göra som politikerna när de fimpade annandag pingst till förmån för nationaldagen. Fimpa småprat! Jag tror att den avdelningen kommer att bli välbesökt när forumisterna visar sina bilder på natur och djur. Så webbis, sätt dig vid tangentbordet och skapa en ny avdelning
Det är ett jättebra förslag
bra idé. då kan dom som har ångmoden slippa och sitta och vänta, medans bilder laddas upp och då slipper man massa tjafs om att länka istället
CITAT (pejori @ 13-06-2005, 19:00) bra idé. då kan dom som har ångmoden slippa och sitta och vänta, medans bilder laddas upp  :wub: och då slipper man massa tjafs om att länka istället  och vad menar du med det här? skulle en sån avdelning bara vara till för bredbandare? bilder tar väl lika lång tid på sej att ladda upp oavsett avdelning? "en massa tjafs"?
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2005, 16:45) Tyvärr tycks småprat blivit en tummelplats för div experiment med människor och människors tålamod. Jag tycker att mina och andras naturbilder drunknar i ordfloden. Därför undrar jag om det går att lägga till ytterligare en avdelning: Djur och natur. Allt från solnedgångar till insekter. Möjligen uppdelat på två: Fauna och flora. Mycket bra idé! Ingemar?
CITAT (Berith @ 13-06-2005, 19:11) CITAT (pejori @ 13-06-2005, 19:00) bra idé. då kan dom som har ångmoden slippa och sitta och vänta, medans bilder laddas upp och då slipper man massa tjafs om att länka istället  och vad menar du med det här? skulle en sån avdelning bara vara till för bredbandare? bilder tar väl lika lång tid på sej att ladda upp oavsett avdelning? "en massa tjafs"?  jag menar att det finns många som inte vill se bilder samtidigt med inlägg och finns det en djuravdelning, så kan man ju hoppa över den, om man inte vill se bilder så tänkte jag
CITAT (pejori @ 13-06-2005, 19:18) jag menar att det finns många som inte vill se bilder samtidigt med inlägg Vid frågan "Vill du se bilder i inläggen, smilies och bifogade bilder?" välj Nej i dina foruminställningar.
pisanggoreng
13-06-2005, 18:37
En avdelning för djur och natur blir nog bra, så kan "småprat" vara en renodlad såpopera.
CITAT (pisanggoreng @ 13-06-2005, 19:37) En avdelning för djur och natur blir nog bra, så kan "småprat" vara en renodlad såpopera.  japp
jajamensan då vet jag var jag kommer o häcka mest
UTMÄRKT! Då kan jag titta på bilder från alla delar av landet. Se på allas söta djur OCH lära mig om kryp av amaria och gossen ruda.
Och bästa av allt... Jag slipper bläddra förbi alla konstiga "bla bla bla-trådar"..
Hannele
13-06-2005, 20:54
CITAT (cic @ 13-06-2005, 21:22) Se på allas söta djur OCH lära mig om kryp av amaria och gossen ruda. Djur och kryp...?? Var det inte naturbilder och vilda växter? Skadedjur har redan en egen avdelning.
CITAT (Hannele @ 13-06-2005, 21:54) CITAT (cic @ 13-06-2005, 21:22) Se på allas söta djur OCH lära mig om kryp av amaria och gossen ruda. Djur och kryp...?? Var det inte naturbilder och vilda växter? Skadedjur har redan en egen avdelning. men Hannele Alla djur e juinte skade djur ju
Gossen Ruda
13-06-2005, 21:00
Allt mellan solnedgångar och insekter var det. Bara positiva svar, nästan.  Läser Göran eller Ingemar detta måntro?
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2005, 22:00) Allt mellan solnedgångar och insekter var det. Bara positiva svar, nästan.  Läser Göran eller Ingemar detta måntro? vi får hoppas på de o natur skulle de va eller hur
Snöflinga
13-06-2005, 21:07
Väldigt bra ide´ "Djur och natur" täcker väl det mesta
Utmärkt idé Gossen Runda! Hoppas att det blir så.
brittmarie
13-06-2005, 21:59
Jättebra förslag. Har ingen digitalkamera så jag kan inta visa några bilder, men tycker det är jätteroligt att titta på alla foton som ni andra lägger in. Och tänk vad roligt det måste vara för den som inte kan/vill krypa omkring på marken för att komma nära allt smått som finns där, att få se det ändå. Dessutom i väldigt nära närbilder. Det har t.ex varit intressant att med hjälp av era bilder kunnat se hur långt våren hade kommit i olika delar av landet, det har sagt mycket mer än Vädret på TV. För att inte nämna alla småkryp som inte visste fanns. Hoppas även jag att det blir en djur och naturavdelning.
Jaha, bara att införskaffa en digitalkamera nu då  Och vad går en hyffsat bra sån lös på?  Får man åtminstånne kommentera bilderna, eller är det "håll käften" som gäller där med? Varför ska Forumet delas upp? Så dom som skriver i "chit chat" avdelningen ska klassas som outsiders, som egentligen inte har på ett trädgårdsforum att göra, men som ni Odlare är så snälla och låter hållas i en avdelning för sig?  Jag tycker om Odla som det är, lite blandat med mycket blandat folk.
visst får man kommentera bilderna varför forumet ska delas upp? det är för att det inte ska bli för mycket blandning annas skulle det inte finnas några andra avdelningar här, utan bara småprat förstår bara inte varför du är så ilsken, är du sur i magen? det är nog bara du själv som ser dej som outsider reserv
tomas99
14-06-2005, 06:22
Nej det är inge bra förslag!vad händer med bilder på skadedjur skall dom inte få visas i skadedjurs avdelningen ? och bjällerkatten vad hamnar bilden på den?frågorna hopar sig.
CITAT (pejori @ 13-06-2005, 23:42) visst får man kommentera bilderna varför forumet ska delas upp? det är för att det inte ska bli för mycket blandning annas skulle det inte finnas några andra avdelningar här, utan bara småprat förstår bara inte varför du är så ilsken, är du sur i magen? det är nog bara du själv som ser dej som outsider reserv  Jag tänkte faktiskt inte mest för egen del, det finns faktiskt såna som i princip aldrig skrivit i dom andra avdelningarna, ska dom klassas som "outsiders" dom? Och om jag är sur?  Var fick du det ifrån? Bara för att jag konstaterade att det måste till ett kamerainköp för att kunna va aktiv bland djur och naturavdelningen. Och ja, jag känner mig själv som en "outsider" om man är det för att man inte införskaffat en sån ännu.
CITAT (cic @ 13-06-2005, 21:22) UTMÄRKT! Då kan jag titta på bilder från alla delar av landet. Se på allas söta djur OCH lära mig om kryp av amaria och gossen ruda. Och amaira kan lära sig av Gossen Ruda  !! Ja, här ser ni ANHÄNGARE NR 1 av förslaget!!! (Eller heter det "till" förslaget?  ) Bravo Ruda! *Håller tummarna att det går igenom*
CITAT (oldwolfie @ 13-06-2005, 21:06) jajamensan då vet jag var jag kommer o häcka mest  Jag med. Bra idé.
CITAT Ja, här ser ni ANHÄNGARE NR 1 av förslaget!!! Kära amaira! Du är inte ANHÄNGARE NR 1 . Det är många som är "anhängare" före dig! Bara Webbis kunde få "tummen ur" nångång.
Copycat3
14-06-2005, 13:47
But Virgo is iallafall MY NUMBER ONE (and there is no other...  )
Lars-Olof Arvids
14-06-2005, 13:51
Hör ni, vem var först i denna tråd med att bli anhängare??? Olle
Gossen Ruda
14-06-2005, 14:16
Bli nu inte ovänner om detta OCKSÅ.
Heddas matte
14-06-2005, 14:28
i brist på djur och naturavdelning får jag kanske kapa den här tråden och fråga... är det någon som vet vad det här är för svamp? den finns inte med i min svampbok för nybörjare..  men visst är den snygg?!
Lars-Olof Arvids
14-06-2005, 14:47
Svavelticka (Laetiporus sulphureus). Den är ganska vanlig på grova lövträdstammar (mest ek) och känns lätt igen på sin gula färg. Den orsakar en kraftig brunröta som gör att trädet snart blir ihåligt.
Olle
CITAT (Reserv @ 14-06-2005, 07:31) Jag tänkte faktiskt inte mest för egen del, det finns faktiskt såna som i princip aldrig skrivit i dom andra avdelningarna, ska dom klassas som "outsiders" dom? Och om jag är sur?  Var fick du det ifrån? Bara för att jag konstaterade att det måste till ett kamerainköp för att kunna va aktiv bland djur och naturavdelningen. Och ja, jag känner mig själv som en "outsider" om man är det för att man inte införskaffat en sån ännu.  okay. då förstår jag vad du menade. där ser man hur fel man kan läsa en text utifrån sitt eget tänkande läste inte alls med den innebörden
Ojojoj, tänkte inte promenera före nån i kön Jag menar (menade också) att jag tillhör de främsta förespråkarna. Det är väl en himla tur att jag inte är ensam om det - för då skulle det alla gånger inte bli nåt sånt forum. Inte bråka, sa Ruda. När Ruda säger " Plats i korgen!", *tihi, jag minns allt  * då lyder man  .
Heddas matte
14-06-2005, 22:49
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 14-06-2005, 15:47) Svavelticka (Laetiporus sulphureus). Olle Tack Olle! jag har faktiskt aldrig sett en sån förr.. bruna liknande såna har jag sett men inte så klart orange.. den sitter på en gammal asp som redan är både murken och ihålig... ska med spänning följa vad som händer.
Jill-Ulrika
14-06-2005, 23:26
Fanns det inte ett förslag om att ha ett forum som tar upp bildfrågor på "Vad är det här..." Vad tog det förslag vägen  Det var också en bra idé.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|