Full version: Ett forumförslag
Gossen Ruda
Tyvärr tycks småprat blivit en tummelplats för div experiment med människor och människors tålamod. Jag tycker att mina och andras naturbilder drunknar i ordfloden. Därför undrar jag om det går att lägga till ytterligare en avdelning: Djur och natur. Allt från solnedgångar till insekter. Möjligen uppdelat på två: Fauna och flora.
Lars-Olof Arvids
Mycket bra förslag Ruda!

Olle
groowymama
Väldans bra förslag,tycker solis och jag=som är samma person wub.gif
Heddas matte
tycker jag med!
en djur&natur-avdelning skulle jag gilla..
andersen
Ja det är ett bra förslag.
Hannele
Förslaget har varit framme förut, minns inte vad man kom fram till då.
Virgo
Tycker oxå att det är ett bra förslag med en ny avdelning i detta forum.
Däremot så tycker jag att det räcker med titeln Djur och Natur.
Är det uppdelat på fauna och flora, så kommer ju inte solnedgångar över t.ex östersjön med wink.gif soluppgångar förståss!

Eller så kan man göra som politikerna när de fimpade annandag pingst till förmån för nationaldagen.

Fimpa småprat!

Jag tror att den avdelningen kommer att bli välbesökt när forumisterna visar sina bilder på natur och djur.

Så webbis, sätt dig vid tangentbordet och skapa en ny avdelning smile.gif
Allis
Det är ett jättebra förslag tongue.gif
pejori
bra idé. då kan dom som har ångmoden slippa och sitta och vänta, medans bilder laddas upp wub.gif wub.gif
och då slipper man massa tjafs om att länka istället wub.gif
Berith
CITAT (pejori @ 13-06-2005, 19:00)
bra idé. då kan dom som har ångmoden slippa och sitta och vänta, medans bilder laddas upp wub.gif  :wub:

och vad menar du med det här? skulle en sån avdelning bara vara till för bredbandare? bilder tar väl lika lång tid på sej att ladda upp oavsett avdelning? "en massa tjafs"? huh.gif
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2005, 16:45)
Tyvärr tycks småprat blivit en tummelplats för div experiment med människor och människors tålamod. Jag tycker att mina och andras naturbilder drunknar i ordfloden. Därför undrar jag om det går att lägga till ytterligare en avdelning: Djur och natur. Allt från solnedgångar till insekter. Möjligen uppdelat på två: Fauna och flora.

Mycket bra idé! smile.gif

Ingemar? unsure.gif
pejori
CITAT (Berith @ 13-06-2005, 19:11)
CITAT (pejori @ 13-06-2005, 19:00)
bra idé. då kan dom som har ångmoden slippa och sitta och vänta, medans bilder laddas upp wub.gif  wub.gif

och vad menar du med det här? skulle en sån avdelning bara vara till för bredbandare? bilder tar väl lika lång tid på sej att ladda upp oavsett avdelning? "en massa tjafs"? huh.gif

jag menar att det finns många som inte vill se bilder samtidigt med inlägg wub.gif wub.gif
och finns det en djuravdelning, så kan man ju hoppa över den, om man inte vill se bilder sleep.gif
så tänkte jag rolleyes.gif
Berith
CITAT (pejori @ 13-06-2005, 19:18)
jag menar att det finns många som inte vill se bilder samtidigt med inlägg

Vid frågan "Vill du se bilder i inläggen, smilies och bifogade bilder?" välj Nej i dina foruminställningar.
pejori
det är inte jag som inte vill se dom biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
det är heller inte jag som ber folk att länka istället heller laugh.gif laugh.gif
pisanggoreng
En avdelning för djur och natur blir nog bra, så kan "småprat" vara en renodlad såpopera. tongue.gif
pejori
CITAT (pisanggoreng @ 13-06-2005, 19:37)
En avdelning för djur och natur blir nog bra, så kan "småprat" vara en renodlad såpopera. tongue.gif

japp biggrin.gif biggrin.gif
yla
jajamensan då vet jag var jag kommer o häcka mest laugh.gif
cic
UTMÄRKT! Då kan jag titta på bilder från alla delar av landet. Se på allas söta djur OCH lära mig om kryp av amaria och gossen ruda.

Och bästa av allt... Jag slipper bläddra förbi alla konstiga "bla bla bla-trådar"..
Hannele
CITAT (cic @ 13-06-2005, 21:22)
Se på allas söta djur OCH lära mig om kryp av amaria och gossen ruda.

Djur och kryp...?? wacko.gif blink.gif
Var det inte naturbilder och vilda växter?

Skadedjur har redan en egen avdelning.
yla
CITAT (Hannele @ 13-06-2005, 21:54)
Se på allas söta djur OCH lära mig om kryp av amaria och gossen ruda.

Djur och kryp...?? wacko.gif blink.gif
Var det inte naturbilder och vilda växter?

Skadedjur har redan en egen avdelning.

men Hannele
Alla djur e juinte skade djur ju rolleyes.gif
Gossen Ruda
Allt mellan solnedgångar och insekter var det. Bara positiva svar, nästan. wink.gif Läser Göran eller Ingemar detta måntro?
yla
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2005, 22:00)
Allt mellan solnedgångar och insekter var det. Bara positiva svar, nästan. wink.gif Läser Göran eller Ingemar detta måntro?

vi får hoppas på de
o natur skulle de va eller hur rolleyes.gif
Snöflinga
Väldigt bra ide´ "Djur och natur" täcker väl det mesta rolleyes.gif
lotta_
Utmärkt idé Gossen Runda! Hoppas att det blir så.
brittmarie
Jättebra förslag.
Har ingen digitalkamera så jag kan inta visa några bilder, men tycker det är jätteroligt att titta på alla foton som ni andra lägger in.
Och tänk vad roligt det måste vara för den som inte kan/vill krypa omkring på marken för att komma nära allt smått som finns där, att få se det ändå. Dessutom i väldigt nära närbilder.
Det har t.ex varit intressant att med hjälp av era bilder kunnat se hur långt våren hade kommit i olika delar av landet, det har sagt mycket mer än Vädret på TV. För att inte nämna alla småkryp som inte visste fanns.
Hoppas även jag att det blir en djur och naturavdelning.
pejori
ja bilder är jättetrevligt att titta på laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
Jaha, bara att införskaffa en digitalkamera nu då huh.gif Och vad går en hyffsat bra sån lös på? unsure.gif Får man åtminstånne kommentera bilderna, eller är det "håll käften" som gäller där med? Varför ska Forumet delas upp? Så dom som skriver i "chit chat" avdelningen ska klassas som outsiders, som egentligen inte har på ett trädgårdsforum att göra, men som ni Odlare är så snälla och låter hållas i en avdelning för sig? wink.gif Jag tycker om Odla som det är, lite blandat med mycket blandat folk. rolleyes.gif
pejori
visst får man kommentera bilderna laugh.gif laugh.gif
varför forumet ska delas upp?
det är för att det inte ska bli för mycket blandning wub.gif wub.gif
annas skulle det inte finnas några andra avdelningar här, utan bara småprat smile.gif smile.gif
förstår bara inte varför du är så ilsken, är du sur i magen?
det är nog bara du själv som ser dej som outsider reserv wub.gif wub.gif
tomas99
Nej det är inge bra förslag!vad händer med bilder på skadedjur skall dom inte få visas i skadedjurs avdelningen ? och bjällerkatten vad hamnar bilden på den?frågorna hopar sig.
Reserv
CITAT (pejori @ 13-06-2005, 23:42)
visst får man kommentera bilderna laugh.gif laugh.gif
varför forumet ska delas upp?
det är för att det inte ska bli för mycket blandning wub.gif wub.gif
annas skulle det inte finnas några andra avdelningar här, utan bara småprat smile.gif smile.gif
förstår bara inte varför du är så ilsken, är du sur i magen?
det är nog bara du själv som ser dej som outsider reserv wub.gif wub.gif

Jag tänkte faktiskt inte mest för egen del, det finns faktiskt såna som i princip aldrig skrivit i dom andra avdelningarna, ska dom klassas som "outsiders" dom? Och om jag är sur? unsure.gif Var fick du det ifrån? Bara för att jag konstaterade att det måste till ett kamerainköp för att kunna va aktiv bland djur och naturavdelningen. Och ja, jag känner mig själv som en "outsider" om man är det för att man inte införskaffat en sån ännu. rolleyes.gif
amaira
UTMÄRKT! Då kan jag titta på bilder från alla delar av landet. Se på allas söta djur OCH lära mig om kryp av amaria och gossen ruda.

Och amaira kan lära sig av Gossen Ruda wub.gif biggrin.gif !!

Ja, här ser ni ANHÄNGARE NR 1 av förslaget!!!

(Eller heter det "till" förslaget? ohmy.gif )

Bravo Ruda! *Håller tummarna att det går igenom*
renate
CITAT (oldwolfie @ 13-06-2005, 21:06)
jajamensan då vet jag var jag kommer o häcka mest laugh.gif

Jag med. Bra idé. tongue.gif
Virgo
CITAT
Ja, här ser ni ANHÄNGARE NR 1 av förslaget!!!

Kära amaira!

Du är inte ANHÄNGARE NR 1 . Det är många som är "anhängare" före dig! tongue.gif

Bara Webbis kunde få "tummen ur" nångång. ohmy.gif
Copycat3
But Virgo is iallafall MY NUMBER ONE (and there is no other... wink.gif wacko.gif wub.gif )
Lars-Olof Arvids
Hör ni, vem var först i denna tråd med att bli anhängare??? ohmy.gif biggrin.gif

Olle
Gossen Ruda
Bli nu inte ovänner om detta OCKSÅ. rolleyes.gif
Heddas matte
i brist på djur och naturavdelning får jag kanske kapa den här tråden och fråga...
är det någon som vet vad det här är för svamp? den finns inte med i min svampbok för nybörjare.. rolleyes.gif men visst är den snygg?!
Lars-Olof Arvids
Svavelticka (Laetiporus sulphureus). Den är ganska vanlig på grova lövträdstammar (mest ek) och känns lätt igen på sin gula färg. Den orsakar en kraftig brunröta som gör att trädet snart blir ihåligt.

Olle
pejori
CITAT (Reserv @ 14-06-2005, 07:31)
Jag tänkte faktiskt inte mest för egen del, det finns faktiskt såna som i princip aldrig skrivit i dom andra avdelningarna, ska dom klassas som "outsiders" dom? Och om jag är sur? unsure.gif Var fick du det ifrån? Bara för att jag konstaterade att det måste till ett kamerainköp för att kunna va aktiv bland djur och naturavdelningen. Och ja, jag känner mig själv som en "outsider" om man är det för att man inte införskaffat en sån ännu. rolleyes.gif

okay. då förstår jag vad du menade. smile.gif
där ser man hur fel man kan läsa en text utifrån sitt eget tänkande laugh.gif
läste inte alls med den innebörden biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif wub.gif
amaira
Ojojoj, tänkte inte promenera före nån i kön ohmy.gif biggrin.gif
Jag menar (menade också) att jag tillhör de främsta förespråkarna.
Det är väl en himla tur att jag inte är ensam om det - för då skulle det alla gånger inte bli nåt sånt forum.

Inte bråka, sa Ruda. När Ruda säger "Plats i korgen!", *tihi, jag minns allt rolleyes.gif * då lyder man sleep.gif .

wub.gif laugh.gif
Heddas matte
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 14-06-2005, 15:47)
Svavelticka (Laetiporus sulphureus).
Olle

Tack Olle!
jag har faktiskt aldrig sett en sån förr.. bruna liknande såna har jag sett men inte så klart orange.. den sitter på en gammal asp som redan är både murken och ihålig... ska med spänning följa vad som händer.
Jill-Ulrika
Fanns det inte ett förslag om att ha ett forum som tar upp bildfrågor på "Vad är det här..." Vad tog det förslag vägen unsure.gif Det var också en bra idé.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon