groowymama

Det är roligt att kolla på konst på internet smile.gif
Ofta hittar jag bilder av så kallade outsiders som de kallas för.

Deras bildspråk är väldigt rik och det passar mig alldeles utmärkt smile.gif

Hurdan konst gillar ni andra?
groowymama

Vad sägs om denna bild!
groowymama
Det måste väl finnas andra här som är intresserade i konst?
Copycat3
Jag gillar Picasso jag...
Heddas matte
jo.. ska faktiskt börja på en magisteruppsats i konstvetenskap till hösten.. ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif fick antagningsbesked idag!
Rossi
Hm, jo, visst är det KONSTigt ... smile.gif
groowymama
CITAT (Copycat3 @ 14-06-2005, 12:13)
Jag gillar Picasso jag...

Jag med och mitt konst intresse började just med Picasso smile.gif
groowymama
CITAT (Heddas matte @ 14-06-2005, 12:19)
jo.. ska faktiskt börja på en magisteruppsats i konstvetenskap till hösten.. ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif fick antagningsbesked idag!

Oj oj vad roligt du kommer att ha smile.gif
groowymama

Söta flygande hundar wub.gif
Boxer
Carl Kylberg är en av mina absoluta favoriter

wub.gif
yenny
De här tavlorna har min moster gjort... dom tycker jag mycket om... den med röd ram är liten... ca 6x8 cm bara.

pejori
wub.gif wub.gif
Jill-Ulrika
CITAT (groowymama @ 14-06-2005, 12:10)
Det måste väl finnas andra här som är intresserade i konst?

Javisst är jag intresserad av konst. SÅ till den milda grad att jag fortfarande efter tre år sitter och sliter med min d-uppsats i konstvetenskap wacko.gif
groowymama
CITAT (yenny @ 18-06-2005, 14:07)
De här tavlorna har min moster gjort... dom tycker jag mycket om... den med röd ram är liten... ca 6x8 cm bara.

Förstår mer än väl att du gillar din mosters tavlor wub.gif wub.gif wub.gif
zaaritha
Jag tycker om Pellas G Hanssons konst, samt naturmotiv--är en enkel själ....................
AndreasBlomquist
Paul Klee är en favorit... och da Vinci
gunvor
Första bilden inspirerade mig till att börja sticka igen - har under långa perioder försett mina vänner med "trasmattströjor" - randigt - roligt o s v. Faktiskt snyggare än "konsttröjan"
Berit
CITAT (gunvor @ 20-06-2005, 06:55)
Första bilden inspirerade mig till att börja sticka igen - har under  långa perioder försett mina vänner med "trasmattströjor" - randigt  - roligt o s v.  Faktiskt  snyggare än "konsttröjan"

Har du möjlighet att lägga in en bild på dina trasmattströjor, det låter kul och spännande.
Stickar och virkar en del själv så det vore skoj med lite udda projekt smile.gif

mvh
Berit
groowymama
CITAT (AndreasBlomquist @ 20-06-2005, 05:07)
Paul Klee är en favorit... och da Vinci

Paul Klee gillar jag med.
*Eko*
Jag jobbar som konstlärare

Men också blommor är konststycken.
Min Meconopsis blommar idag!!!

Berit
CITAT (Berit @ 20-06-2005, 07:13)
CITAT (gunvor @ 20-06-2005, 06:55)
Första bilden inspirerade mig till att börja sticka igen - har under  långa perioder försett mina vänner med "trasmattströjor" - randigt  - roligt o s v.  Faktiskt  snyggare än "konsttröjan"

Har du möjlighet att lägga in en bild på dina trasmattströjor, det låter kul och spännande.
Stickar och virkar en del själv så det vore skoj med lite udda projekt smile.gif

mvh
Berit

Där är du Gunvor, du kanske missade tråden där jag bad dig lägga in en bild på en trasmattetröja

mvh

Berit smile.gif
jomar
Jag gillar literatur mer än tavlor. Jag läste Sartre's Äcklet nyligen och det var den starkaste läsupplevelsen på bra länge.

Vad gäller tavlor så föredrar jag äldre tavlor där målarens uppgift var att dokumentera dåtiden eller att fånga ett ögonblick, dvs tiden innan kameran. Moderna målningar har jag svårt att ta till mig.
pialotta
jag försörjer mig som konstnär - skulptör
laugh.gif
*Eko*
CITAT (pialotta @ 24-06-2005, 20:57)
jag försörjer mig som konstnär - skulptör
laugh.gif

Kul och veta...'
och hur bär man sig åt???? tongue.gif
pialotta
för att försörja sig eller för att göra skulpturerna? wacko.gif
fattig men fri, brukar jag säga, inkomsten går upp och ned som en mycket långsam jojo, dvs kryper upp och faller ned fort.
Uppdrag och utställning evt nåt sällsynt stipendium

lika lång utbildning som en läkare
självdisciplin, att verkligen gå ut till ateljen och göra nåt, varje dag, precis som ett jobb men med llite mer oregelbundna tider, kanske jobba på lörd sönd o ta en gallerirunda på tisdan eller så.Vissa dagar jobba nästan dygnet runt.

Är man skulptör är det mycket praktiskt arbete, man behöver inte alltid den berömda inspirationen.

om detta kan jag tala hur mkt som helst märker jag wub.gif
*Eko*
Tack för svaret

jag frågade för att jag klarar inte av att kombinera försäljandet och skapandet wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon