Full version: Pestskråp
Saturnus
Har en damm i trädgården och letar efter växter med stora blad.
Går det at köpa Pestskråp??
Har letat överalt.
Gossen Ruda
Det beror förmodligen på att du är ensam om att vilja ha den. tongue.gif Den är milt sagt besvärlig. Prova med Rodgersia istället.
ingrid fuxwall
Korrigera mig om jag har fel - växer den inte vilt ?

ingrid
Saturnus
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2005, 19:55)
Det beror förmodligen på att du är ensam om att vilja ha den. tongue.gif Den är milt sagt besvärlig. Prova med Rodgersia istället.

Er den ett ogräs?
Formerer den seg mycke?
Fenja
Pestskråp är ett äkta ogräs som snabbt tar över stora områden. Den är svår att gräva bort eller ta död på överhuvudtaget. Här kan du läsa om den.
Mvh
Fenja
Christoffer
Pestskråp skulle jag också vilja köpa, främst för att se om den är så bra som antihistamin som det sägs.
Saturnus
Har provat med frö av Pestskråp flere ganger men utan at lykkas.
Vil ha en sånn plante jeg. rolleyes.gif
Tesa
Jag hittade dåen plantasom jagförsökteflyta på...men eftersom den hade pålrot som gick sönder så avledbåde moderplantanoch den biten jag grävdeupp.. sad.gif
Fast nu har jag hittat vilt på ett ställe där vi har våra kvigor på bete...får ta med mig spaden när jag ser till dem nån gång..för jag vill också ha...och har viljat länge...och har plats... rolleyes.gif
noora
CITAT (Christoffer @ 14-06-2005, 08:37)
Pestskråp skulle jag också vilja köpa, främst för att se om den är så bra som antihistamin som det sägs.

Kan du inte leta reda på vilt växande pestskråp och plocka av? Ingen lär ju sakna den, och man behöver ju inte plocka allt så att det blir fult...
Saturnus
Den vokser ikke vilt der jeg bor.Har letat överalt.
Bor i Dalarna, så om nogon vet om viltvoksene Pestskråp i närheten så send meg en E-post.
kerstin z5-6
Hej ! jag har en planta vid dammen -den är ganska ny -om den går att föröka senare i sommar så kan jag sända ett pm smile.gif
De är inte invasiva i kallare klimat , men man kan plantera dem lite trångt med sten runt -för säkerhets skull
Saturnus
Det vore jättesnällt!!!
Jag har letat Pestskråp i flera år utan att lyckas.. biggrin.gif
Christoffer
CITAT (noora @ 14-06-2005, 13:06)
CITAT (Christoffer @ 14-06-2005, 08:37)

Kan du inte leta reda på vilt växande pestskråp och plocka av? Ingen lär ju sakna den, och man behöver ju inte plocka allt så att det blir fult...

Jag har letat, men inte hittat. Det är nog den växt jag har prioriterat att leta upp, men inte hittat.
Fenja
Det finns ett stort bestånd med pestskråp här i närheten, precis utanför ett par sommarstugor. Jag ska kolla om det går bra att gräva upp några vid tillfälle, när det är folk i stugorna som jag kan fråga. Jag återkommer om jag får tag på dem!
Mvh
Fenja
Saturnus
Låter jättesnält.
Jag betalar såklart alla kostnader. biggrin.gif
kerstin z5-6
Crambe cordifolia har du den?-en annan fin till dammen laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon