lena:-)
Vad är det som kommit upp här? Är det möjligtvis Valnöten eller har något annat blandat sig i? (för visst ser det mer ut som kastanj?)wacko.gif

snofsan
Än så länge liknar det valnötsblad, men å andra sidan har jag aldrig sett en sådan "lille en". laugh.gif laugh.gif tongue.gif
JAg har petat ner en Valnöt i en kruka som jag grävt ner i rabaten det vet jag, kruxet är bara att nu finns där två krukor och jag har totalt glömt vad jag satt i den andra huh.gif Om detta nu är den Valnöt som jag hoppas på ..vad gör jag med den vidare? Hur får man den att klara sig bäst? Bor i zon 2 sleep.gif sleep.gif
wolkenkrabber
den borde klara sig, men vill du vara på säkra sidan kan du ha kvar den i en kruka storleken större och stäla den i källaren efter att den har fällt löven, spelar ingen roll om den står vecksvart sålänge det är svalt och den inte torkar ut, men den ska bara vara lätt fuktigt, så tar du uppden och planterar ut nästa vår
Ok, den kan vara sambo med pelargonerna i vinter alltså, eller måste den stå svalt och ljust? Vad jag oroar mig för är att det blir svårt att hålla den fuktig i förrådet. Man kanske kan gräva ner den i en pallkrage och bädda om den för vintern? med kruka och allt? Täcka över ordentligt osv. .......?? rolleyes.gif
wolkenkrabber
CITAT (lenasch @ 14-06-2005, 16:42)
Ok, den kan vara sambo med pelargonerna i vinter alltså, eller måste den stå svalt och ljust? Vad jag oroar mig för är att det blir svårt att hålla den fuktig i förrådet. Man kanske kan gräva ner den i en pallkrage och bädda om den för vintern? med kruka och allt? Täcka över ordentligt osv. .......?? rolleyes.gif

det kan du nog, efter som den fäller bladen på vintern behöver den INGE sol, och utan blad avdunstar väldigt ltie vatten så den behöver inte vattnas mer än någon gång
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon