Full version: flygare
yla
kolla in min dagens
ett flygfä
jag skulle gill o få veta vad de är för en flygare

Ruda du brukar ju kunna

ha nu en skön dag alla

större bilder på länken

Ophelia
Hu! sad.gif
Susanna
Vad söt den va! Jättegullig!
yla
CITAT
Puh! Jag hann.  biggrin.gif

För visst är det en sån här rackare?  rolleyes.gif

lägger in din me Berith
Gossen Ruda
En spinnarhane. Arten är jag osäker på, det finns två mycket lika. Pilporslinsvinge och björkporslinsvinge, Pheosia tremula resp P. dictaeoides. Lite svårt att se skillnaden på din bild men en viss övervikt åt den senare arten kan skönjas. Kvittar egentligen, ingan kan säga emot. rolleyes.gif Fina bilder är det i alla fall.
Ophelia
Är Gossen möjligtvis entmolog?
Gossen Ruda
CITAT (Ophelia @ 13-06-2005, 21:45)

Jo, amatörentomolog. Dvs jag har det inte som yrke men en av alla mina hobbies. tongue.gif
amaira
En spinnare? Jag trodde det var en fågel ohmy.gif (struts eller nåt annat stort)

UNDERBARA bilder du har wub.gif på Lurvern.
Ophelia
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2005, 21:49)

Jo, amatörentomolog. Dvs jag har det inte som yrke men en av alla mina hobbies. tongue.gif

Hmm sad.gif

Vad tycker du är mest intressant inom insekternas värld?
Gossen Ruda
CITAT (amaira @ 13-06-2005, 21:50)
En spinnare? Jag trodde det var en fågel ohmy.gif (struts eller nåt annat stort)

UNDERBARA bilder du har wub.gif på Lurvern.

Danskarna säger ju sommerfugel eller hur det nu stavas.
Gossen Ruda
CITAT (Ophelia @ 13-06-2005, 21:51)
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2005, 21:49)

Hmm sad.gif

Vad tycker du är mest intressant inom insekternas värld?

En hel del saker. Formrikedomen, färgerna, att såna små kryp klarar sig mm.
yla
ja dom e vackra o fachinerande sommarfåglarna rolleyes.gif
Ophelia
Ja det är ju mycket sällan farliga kryp. Undrar varför jag får rys i ryggraden när jag ser en skalbagge komma knallandes?
Gossen Ruda
Psykologerna pratar om nån basal instinkt. Det är lätt att få skräck för insekter, spindlar och ormar, sånt som kan vara farligt. jag har inga egna teorier.
Ophelia
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2005, 22:08)
Psykologerna pratar om nån basal instinkt. Det är lätt att få skräck för insekter, spindlar och ormar, sånt som kan vara farligt. jag har inga egna teorier.

Mmmm...inne på det jag med. Men det finns ingen logik i insektsrädsla. Hyser lixom ingen rädsla/äckel för ormar som är, rent generellt, farligare än en liten kravlande skalbagge. Tycker en svart mamba är otroligt vacker, nästintill söt. smile.gif
pejori
CITAT (Ophelia @ 13-06-2005, 22:11)
Mmmm...inne på det jag med. Men det finns ingen logik i insektsrädsla. Hyser lixom ingen rädsla/äckel för ormar som är, rent generellt, farligare än en liten kravlande skalbagge. Tycker en svart mamba är otroligt vacker, nästintill söt. smile.gif

tror att det är för att små insekter har man inte "koll på" på samma sätt som lite större djur unsure.gif unsure.gif
dom där små rackarna överraskar en när man minst anar det, och kryper in överallt smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon