Godnatt ja, det är regniga nätter som denna man saknar Kvinnofängelset som mest
RepriskampanjenAllvarligt talat så tycker jag att TV-programmen blir bara sämre och sämre...delvis beror det väl på att man blir äldre och visare *host*, men mångfalden av kanaler verkar inte ha ökat kvaliteten direkt. Finns inga "trevliga", myspysiga, och pensionärsinriktade program exempelvis. Ok, jag har långt till pension...och man ska inte sätta in alla pensionärer i ett fack...men det är för lite Calle Jularbo och annat traditionellt i rutan. Finns ju inga lågmälda underhållningsprogram med folkkära artister längre. Bara gapiga talkshows.

När jag ändå börjat orera : Det är själva djävulen vad dåliga program det är i juletid. Efter att SVT försökt modernisera konceptet med uppesittarkväll, varpå det blev totalfiasko, så finns det ju "inga" program som är riktade till de äldre under juletid. Inte till de yngre heller iofs. Jag vill ha raskare rävar över isen, mer skål i tomteglasen, och grönare granar ska stå grannare i stugorna, och de ska vara sålda av Knalle Jul, i valstakt.
Jag vill ha julsånger sjungna på SVENSKA, gärna av körer eller andra traditionella artister. Inte The Real Group som förstör någon bra låt, på engelska. För många över 50 år är dessutom engelska ett tämligen främmande språk. Javisst, nu generaliserar jag igen, men SVT ignorerar en stor del av befolkningen. Är exempelvis dragspel så fruktansvärt hemskt att det inte bör få spelas på TV?