Full version: Godnatt allesammans
rabalder
Regnet öser ner. Det trummar trevligt på plåttaket!
Sov Gott!
groowymama
Goodnight sleep tight wub.gif
Pirum
Godnatt ja, det är regniga nätter som denna man saknar Kvinnofängelset som mest rolleyes.gif

Repriskampanjen

Allvarligt talat så tycker jag att TV-programmen blir bara sämre och sämre...delvis beror det väl på att man blir äldre och visare *host*, men mångfalden av kanaler verkar inte ha ökat kvaliteten direkt. Finns inga "trevliga", myspysiga, och pensionärsinriktade program exempelvis. Ok, jag har långt till pension...och man ska inte sätta in alla pensionärer i ett fack...men det är för lite Calle Jularbo och annat traditionellt i rutan. Finns ju inga lågmälda underhållningsprogram med folkkära artister längre. Bara gapiga talkshows. smile.gif

När jag ändå börjat orera : Det är själva djävulen vad dåliga program det är i juletid. Efter att SVT försökt modernisera konceptet med uppesittarkväll, varpå det blev totalfiasko, så finns det ju "inga" program som är riktade till de äldre under juletid. Inte till de yngre heller iofs. Jag vill ha raskare rävar över isen, mer skål i tomteglasen, och grönare granar ska stå grannare i stugorna, och de ska vara sålda av Knalle Jul, i valstakt.
Jag vill ha julsånger sjungna på SVENSKA, gärna av körer eller andra traditionella artister. Inte The Real Group som förstör någon bra låt, på engelska. För många över 50 år är dessutom engelska ett tämligen främmande språk. Javisst, nu generaliserar jag igen, men SVT ignorerar en stor del av befolkningen. Är exempelvis dragspel så fruktansvärt hemskt att det inte bör få spelas på TV?
Ciczi
Jag har mer eller midre slutat att titta på tv just nu... Sommartider är änså inte tv-tider.

Jag läser hellre en god bok.

Ciczi
Hannele
Alla trädgårdsprogram visas på sommaren, inte på vintern när man har tid att titta på dem. wacko.gif

Äntligen trädgård på 4:n, alltid nya och spänande idéer.
Gröna Rum på SVT2,
Trevligt finlandssvenskt trädgårdsprogram på 2:an
Flera temakvällar med trädgård i det där kvällsprogrammet,
Och nu Ernsts Sommartorp, men inget på vintern.
Rossi
Det var väl igår Sommartorpet började? Klockan åtta tror jag. Då höll vi på att jobba ute i trädgården i fullt solsken. Vi drog oss inte inomhus förrän vid halvtio så vi missade det. sad.gif

Fast vi kunde ju förstås ha spelat in programmet. Kanske går det i repris.
carol
Jag såg Ernst igår. Han snackade mest om vad de hade gjort tidigare om åren och sen tittade han på (och blev mäkta imponerad) när årets sommartorp byggdes på en dag (det var ett kataloghus). ohmy.gif smile.gif
I nästa program ska han börja inreda.

Att alla trädgårdsprogram visas på sommaren/våren är väl för att det är då inspirationen behövs, visas det mitt i vintern finns det väl risk att man glömmer... unsure.gif sleep.gif
farbror B

Men varför i fridens dar var prgrammet bara 26 minuter långt??
carol
Tja, hade du velat se fyra minuterna till där han upprepar hur impad han var... biggrin.gif tongue.gif wink.gif
farbror B

Nej men han kunde väl visa årets badmode? tongue.gif tongue.gif

näe, men seriöst kunde väl programmet vara längre? Inte med honom och husresningen, men med fler torp mm. De visade två bröder i värmland som hade samlat ihop torp till en konferensby, men de visade inget intressant alls, inget om nedplockning, resning mm, bara prat. Hade varit ett gyllene tillfälle att visa hur man plockar ner och sätter upp ett härbre, som ju är otroligt vanligt när det gäller fritidshus.
carol
Jag tyckte också att de bara skrapade på ytan. Men programmet är väl egentligen ett inredningsprogram så det här var väl bara någon slags introduktion - mjukstart. Får hoppas på mer kött på benen inför nästa avsnitt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon