carol
Nån som kan säga mig hur man gör när man vill skriva ut en sida från internet, men sidan är så bred så bara annonserna på vänsterkanten kommer med - inte texten i mitten som jag vill ha utskriven?! wacko.gif

Jag har försökt markera text och sedan utskrift, men sidan är tydligen skyddad för det för det kommer bara upp en copyright-ruta när man högerklickar på texten. (Texten är något så harmlöst som en adressotelefon-lista till ett företag, ska jag bli tvungen att skriva av... rolleyes.gif )

Hur gör ni?
KURT
Det beror väldigt mycket på hur sidan är knotruerad. ibland kan man spara hela sidan (med bilder och allt) , öppna den lokalt och ev modifiera HTML koden . Oftast blir det betydligt bättre om man väljer en bra modern web-browser. t ex Firefox eller opera, istället för gamla Internet Explorer.
carol
hm hjälpte mig inte så mycket... sleep.gif spara hur? modifiera HTML-kod? välja web-browser?
Rossi
Om det är så att sidan är uppbyggd med olika ramar så testa att trycka Ctrl + p och välj sedan fliken Alternativ så kan du själv välja vilken del du vill få utskriven.
Hannele
Lägg musen på din text, högerklicka, välj Properties, eller Sidoinfo,
där kan du hitta URL-adressen till textdelen.
Den kan du klistra som http-adress och printa ut.
Biggan_
Undrar om man inte bara kan markera det man vill skriva ut, och sedan välja "skriv ut markering"
Posse
CITAT (carol @ 14-06-2005, 09:44)
hm hjälpte mig inte så mycket...  -_-  spara hur? modifiera HTML-kod? välja web-browser?

Använder du webbläsaren Internet Explorer (står nog överst)?
Jag föreslår att du uppger adressen (URL) här till en sådan sida som du har problem med. unsure.gif
Pirum
CITAT (Birgitta P @ 14-06-2005, 12:19)
Undrar om man inte bara kan markera det man vill skriva ut, och sedan välja "skriv ut markering"

Ja, ofta kan man åtminstone med musen markera det man vill ha utskrivet i Internet Explorer, och sen klistra in det i MS Word. Men här gick det tydligen inte att markera?

Om inget annat funkar kan man prova att trycka "print screen" på tangentbordet, öppna valfritt bildvisarprogram och sen "klistra in" , då får man en bild av det man nyss såg på skärmen.
LarsV
Du kan ju oxå välja utskriftsformat och skriva ut sidan liggande istället. Fast då blir det kanske fel storlek på andra hållet...
BengHa
Annars så kan du när rutan med Coppyright kommer, trycka på enter-tangenten. Samtidigt som du fortfarande håller ner högerknappen på musen. När du sedan släpper högerknappen kommer den vanliga menyn fram.
Tjosan
Carol.
Vad som hänt är att det är frames på sidan.. Vänster frame är den som är aktiverad.. Du kan inte se det, förutom då du försöker skriva ut förståss.

Klicka bara på rutan som du vill skriva ut med vänster musknapp... inte markera eller nåt, utan bara klicka någonstans i texten.. Nu aktiveras den framen, men du ser det inte... Tryck nu på "Skriv ut" knappen som vanligt.. simsalabim smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon