Full version: Gräsklipparen borta
pisanggoreng
Idag skulle jag klippa gräset, men upptäckte till min förvåning att gräsklipparen var stulen. I min naivitet har jag låtit den stå bakom huset, utan vare sig lås eller bom... Men så kan man tydligen inte göra... Känns obehagligt att någon varit i vår trädgård inatt eller möjligtvis igår natt.

Och nu måste man skaffa en ny gräsklippare för det växer ju ordentligt nu efter 4-5 dagars regn och nu sol....

Usch, tröttsamt. sad.gif
Rossi
Fy, vad trist! Hoppas att gräsklipparen var gammal och skraltig så att tjuven inte har någon större nytta av den och du ändå hade tänkt köpa en ny.

Bor ni inne i ett villaområde med mycket folk i omlopp eller kanske ute på landet där det är mer enskilt?
pisanggoreng
Ja, speciellt ny var den inte, men den fyllde ändå sin funktion rätt bra.

Vi bor i ett villaområde med mycket folk i rörelse hela tiden, precis vid en korsning...

Det enda positiva är att man nu kanske kan göra ett miljövänligt val: elgräsklippare eller handjagare ( ohmy.gif ) istället för bensin.
Rossi
Ja, man får väl se det på det sättet men det är ju ändå liksom ett val som man själv vill göra när det passar en - inte när det passar tjuven.

Har du tur så hittar du den i nästa kvarter - kanske är det en nattsuddande typ som har "roat sig" bara?
Caprice
Håller med om att det är otäckt att någon smygit omkring på tomten på natten...

Och så fräckt..! mad.gif

Tänk om den som gjorde det blivit påkommen av er, att bli så utskämd för en beg gräsklippare...? wink.gif

Folk är otroliga...

Caprice
kristerh
CITAT (pisanggoreng @ 14-06-2005, 14:12)
Känns obehagligt att någon varit i vår trädgård inatt eller möjligtvis igår natt.

visst känner man sig kränkt, hos mig hade någon varit på altanen o snott mitt nyinköpta jätteparasoll nån natt, bara vetskapen om att nån varit o glott in i fönster i rotat runt fick en att känna sig kränkt.
krister
pisanggoreng
Hursomhelst: två saker kan man vara tacksam över:

1. Jag har redan varit och köpt en Bosch elgräsklippare på Bauhaus, och klippt gräset. Oj, vad skönt att slippa bli både hörselskadad och förgiftad efter en runda smile.gif . Fint blev det också.

2. Tur 3-åriga dotterns nya cykel inte stod ute (som den gör ibland; men inte nu längre). Det hade varit ett tungt slag för henne om den försvunnit. Bättre då att idioterna tog min rostiga Klippo... tongue.gif

Edit: ikväll får inte ens den gamla spaden stå ute... laugh.gif
pejori
kan väl bara hoppas att motorn skär ihop på den gamla när dom startar den mad.gif mad.gif mad.gif
oförskämda typer som gör så. mad.gif mad.gif
pisanggoreng
CITAT (pejori @ 14-06-2005, 18:44)
kan väl bara hoppas att motorn skär ihop på den gamla när dom startar den mad.gif mad.gif mad.gif

Jag hade faktiskt inte bytt olja ännu... Man kan ju alltid hoppas... wink.gif
Snöflinga
Fattar inte hur vissa människor är funtade ohmy.gif vilket nöje att använda en stulen sak, blir arg bara jag tänker på det ....
Fredi
Det är mycket möjligt att Klippon numera är till salu på blocket.se...
Hannele
CITAT (pisanggoreng @ 14-06-2005, 14:12)
I min naivitet har jag låtit den stå bakom huset, utan vare sig lås eller bom...

Jättetråkigt, men man kan inte lämna något, tyvärr.
Sånt händer sällan, ofta impulsverk.
För oss var det ett gäng härifrån, det har hänt en gång på 15 år.
Vi lämnar aldrig olåsta cyklar på gården längre.
Någon trött förbipassagerade kanske vill låna på natten.
*Molly*
Jag ställde ut en sån där parasoll fot av plast på altanen häromdagen, den ska fyllas med vatten för att stå stadigt men det gjorde jag inte just då.
Igår eftermiddag när jag skulle fylla på vatten och ta ut parasollet så var parasollfoten borta, nån har tagit den!
Så nu måste jag åka och köpa en ny.
Trist att man inte får ha saker ifred och obehagligt att någon smugit runt precis utanför fönstret sad.gif
Xelma
När vi renoverade fönster förra året och hade skivor förskruvade mötte mina svärföräldrar en kille inne i trädgården. Vi har grind med skjutregel lite dolt, men det hade han hittat. Han hade "gått fel" sa han... inte alls på rekning. mad.gif

Vi lämnar alltid några lampor tända även när vi inte är hemma, annars passar nog hunden. Och vår nya slangvinda vågar vi inte låta vara ute, vi ska montera en kedja med hänglås, så den inte bara går att lyfta med sig. Grannar har haft inbrott och flera har blivit av med krukor utomhus.
MrNorth
Angående elgräsklippare, fungerar de egentligen? Jag har en stiga multiclip(bensin) och den klarar att tugga gräs som är uppmot en dm långt utan att lämna knappt nåt spill efter sig. Jag har sett att stiga har elgräsklippare med multiclip-funktion, kan de stå sig mot bensinarna?

Och hur fungerar de batteridrivna klipparna?

Jag har ca 300 m2 gräsmatta...

/henrik
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon