Full version: Flytta Akleja
Latmask
Jag vill flytta några akleja som växer här och där i trädgården och låta dem växa tillsammans i stället. Kan man plantera om dem och när är det bäst att göra? Under blomning, efter blomning eller annat?
Copycat 2
Hejsan ! Jag flyttar mina när det behövs, och det har gått bra. Dom kan se lite ledsna ut men det avhjälps med lite extra vatten. Dom frösår sig ju oftast på lite fel ställen, så jag väntar bara på att dom växer till sig lite innan jag flyttar dom. wub.gif

ps. det här är mina egna erfarenheter, enligt en del på forumet så ska jag inte anses seriös, så vänta gärna på ett svar till. ds. wub.gif
Madeleine1
...men jag gör likadant. Flyttar när jag behöver. Och det verkar funka jättebra. rolleyes.gif
Latmask
Tack för svaren båda två! Då ska jag sätta igång på semestern som kommer snart och flytta de underbara små. Det ser inte så fint ut med en här och en där, de är inte så ståtliga var och en för sig, kan tänka mig att det blir mäktigare i grupp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon