Gossen Ruda
Vart tog vintern vägen? Idag försvann plötsligt dom goa molnen över Götet, istället dök solen upp på en blå himmel. Tempen steg från behagliga 15 grader upp över 20. Varmt, klibbigt och svettigt. Ögonen mådde inte bra av solskenet. Vädret tvingade mig dessutom ut att jaga steklar i solgasset. Fick ont i fötterna av dom nya skorna och nästan värmeslag av solen. Tyck synd om mig. rolleyes.gif
groowymama
Tycker väldigt synd om dig smile.gif wub.gif biggrin.gif
gunvor
du skämtar - eller hur????
Vintern borde ha försvunnit för länge sedan - det är vårväder nu - det borde vara sommar - men det kanske blir det om några dagar -snart är det midsommar och snabbare än du anar så får du tillbaka vintern!
pejori
jättesynd är det om dej åke hur ska du klara dej utan molnen i två dar ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif wub.gif
Gossen Ruda
Jag har en plan..... Ställer mig kanske i duschen med kläderna på och drar på kallvattnet. Förra natten var jag tvungen att ha på värmen i huset, nu är det för varmt utan den. Håhåjaja.
pejori
är det den moderna vinterdansen, att duscha påklädd smile.gif smile.gif laugh.gif
wolkenkrabber
ditt stakkars göetborgare. flytta till treriksröset kanske du trivs lite bättre rolleyes.gif och låt mig ta över din boning unsure.gif eftersom jag plågas av kylan o frosad i värmen laugh.gif

förövrigt är det synd om dig
Fialotta
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2005, 20:20)
Vart tog vintern vägen? Idag försvann plötsligt dom goa molnen över Götet, istället dök solen upp på en blå himmel. Tempen steg från behagliga 15 grader upp över 20. Varmt, klibbigt och svettigt. Ögonen mådde inte bra av solskenet. Vädret tvingade mig dessutom ut att jaga steklar i solgasset. Fick ont i fötterna av dom nya skorna och nästan värmeslag av solen. Tyck synd om mig. rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Nu ska du gilla läget... wub.gif
Berith
Usch vad jobbigt det låter Åke. Du kanske har glömt att ta av dej långkalsingarna? unsure.gif Dubbdäck av - långkalsongerna av. (gammal klassisker... wink.gif )
netaave
Ja visst är det hemskt! tongue.gif
MrNorth
jag blev väldigt förvånad när jag såg i förrgår på vädret på tv, och man hade varmare i kiruna (20) än man hade här hos mig i götaland/karlskrona (15)!!! Då undrade man om man drömde blink.gif

/henrik
Gossen Ruda
Dom Högre Makterna har hört mig, idag är det mulet! tongue.gif

Skämt åsido som frukthandlaren sa, hoppas man får skoja om vädret här. Jag hade en god vän, Hjalmar Wollin, som försökte sig på den saken. Han är borta nu sen flera år så föreningen Regnets Vänner är nog också insomnad.

Han startade föreningen när han som inflyttad skåning tyckte att göteborgarna klagade för mycket på dåligt väder. Jag blev så småningom hedersmedlem men annars gick medlemsrekryteringen dåligt.

Ett ämne fanns på ett fotolabb som Hjalmar anlitade. När han kom en gång hojtade denne:

-Hej Hjalmar, dags för filttofflorna idag?

-Filttofflorna???

-Ja, så man riktigt känner vädret!

Det var snöslask ute. laugh.gif
Betty
CITAT (MrNorth @ 15-06-2005, 09:05)
jag blev väldigt förvånad när jag såg i förrgår på vädret på tv, och man hade varmare i kiruna (20) än man hade här hos mig i götaland/karlskrona (15)!!! Då undrade man om man drömde  :blink:

/henrik

Efter några riktigt varma (kring 25°) och soliga högsommardagar får vi nu äntligen REGN! Gräsmattor och rabatter suger girigt åt sig av vätan, hittills har det kommit 15 mm sen igår kväll. Tänk så gott naturen luktar i ett sommarregn! smile.gif
Magdis
Jag är också överlycklig för regnet för nu slipper jag vattna. Här har det ösregnat i omgångar under hela gårkvällen och natten och just nu duggregnar det allra skiraste sommarregn. Enligt väderprognosen ser det ut som att solen ska titta fram redan ikväll.
Lars-Olof Arvids
Ruda, är du rädd att din damm ska torka ut eller?

Olle
brittmarie
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 15-06-2005, 14:44)
Ruda, är du rädd att din damm ska torka ut eller?

Olle

Misströsta inte i såfall. Om det blir alltför torrt brukar det ju bildas mer damm. Något att se fram emot kanske?
Gossen Ruda
Det finns många här som har humor, skönt. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon