netaave
För mig är det mycket

Trädgården förstås

Dans utomhus, med lite picknick i gräset

Bad och sand mellan tårna

grillning med familj eller i goda vänners lag

att bara sitta och smutta på ett glas gott vin och känna att man är ledig t.ex. det här, kan jag verkligen rekommendera

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Pro...%3aFruktsyra%3a
mamamaggan
Sommarstugan med vidhängande trädgård

Sitta ute och fika

Bada,bada,bada

Jordgubbar

"Slippa" se på TV förutom sena nyheterna

Plocka bär och svamp

Ro ut med ekan

Umgås på ett otvunget sätt

Lukten efter ett mjukt sommarregn

PS. Vinet verkar vara i min smak . Måste testas.DS
Tesa
kor på bete
Ensilagekörning
doften av nyklippt gräs
myggbett
flugor... sad.gif
blommor
färsk gurka
brännässlor
sova middag i skuggan på gräsmattan
fika i trädgårn
wolkenkrabber
stockholm, att åka ner till oxhålet o bada, eller gå över alviksbron till solviksbadet elelr vad det heter, eller gå över gröndalsbron till trekanten
Inga från Närke
Semester
Träffa barnbarnet i Norge
Njuta på altanen en härlig sommarkväll efter jobbet
Se på allt som växer i trädgården
Ta reda på bären som mognar.
m.m.m.
Pirum
Sommaren är för mig tiden mellan sådd och skörd smile.gif Njae, inte riktigt, men just i trädgården gör jag bara "underhållsarbete" lite grand, potatisen är satt, tas så sakteliga upp, och äpplena växer i alltför långsam takt.

Jag är ingen strandmänniska, sitter hellre i skuggan än jag ligger i solskenet, och de där riktigt varma dagarna...nej tack. Som tur är har jag ingen längtan efter att bli solbränd heller, annars hade jag hamnat i ett dilemma smile.gif Sommar för mig är vacker natur, svala tidiga mornar, när daggen ligger tung i gräset, och ljumma kvällar med grill.

CITAT
Nu är den förbannade sommaren här,
en obeskrivlig plåga.
Svettig och dammig och slö och tvär,
torteras jag av sol.

Hur sommarn kan vara så populär,
det är för mig en fråga.
Jag pustar och flåsar med stort besvär
bland sippor och viol.

Fan vad jag plågas och lider,
huden är rödbränd och svider.
Svedan är värst bak på ryggen.
När solen gått bort kommer myggen.
På dagarna får jag sviter
av småkryp som stinger och biter,
spyflugor, humlor och bromsar och myror och getingar.

Törsten är olidlig, ölet ljumt
och maten står och surnar.
Sommarn som skalderna jämt berömt
får gärna bli till höst.

Blekfeta kärringar på var strand
är gnälliga och sura
på ungar som bråkar och kastar sand
och spiller saft och glass.

Vi badar i avloppsbrunt vatten,
får maskrosor uti rabatten.
Luften den stinker utav tjära,
vad mer kan Carl-Anton begära.

Om jag ligger i solen och lurar
väcks jag av åska och skurar.
Drömmen vi drömde om sommarn i vintras
var alltför falsk.

/ Bengt Sändh
estet
Surströmming!

Nu när det har varit så varmt och soligt har jag börjat längta...

Havet, cykla, grilla, hackspetten som får ungar (och övriga fåglar oxå), gräva & plantera, njuta av det som blommar...
fruberglund
Jordgubbar med glass
Barn som springer barfota i gräset
Sol och bad
Hästar på sommarbete
Grusvägar
Cykelturer med picknickkorg
Picknick

Ju mer man skriver desto mer kommer man på smile.gif
*Felix matte*
Att kunna vara ute från morgon till kväll och bara njuta av sol och värme. wub.gif
MrNorth
Först och främst att SLIPPA JOBBA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Att slippa pendla 10 mil om dagen och att sitta på ett unket kontor från 0700 till 1600.

Att kunna slänga väck klockan, äta när man är hungrig, åka och bada när man har lust, kunna åka och handla en vardagsförmiddag när det inte är så mycket folk. Att kunna sova en timme extra om man känner för det.

Att kunna umgås med folk till lite senare på kvällarna på vardagarna(som det är nu måste jag lämna dem senast 9 för att jag skall kunna vara i sängs vid 10). Jävligt jobbigt då vi oftast har det jättetrevligt och jag är typ den enda som har ett fast jobb.

Framför allt spontaniteten, friheten... och att känna att man kan koppla av, och varva ner och sova mycket bättre.

Det finns en nackdel med semestern och sommaren det är att den är så sablans kort!!! När man var liten hade man iaf 10 veckor, nu är det 5 veckors ledighet. (om man vill skippa julledigheten och jobba från augusti -> juli utan mer än storhelgerna ledigt). Annars om man vill ha en sammanhängande veckas ledighet vid jul så blir det ju bara 4 veckors semester på sommaren.

Glömde jag nämna att iaf förr i tiden så förknippade jag sommaren med värme... nåt som inte har varit närvarande de senaste 3 åren. Förra året kom värmen den veckan jag började jobba... (v33) Kuuuuul.

NU sser jag iaf fram emot semestern som aldrig förr!!!!!!!!! Vill va ledig nu och göra färdigt mitt yotsumi-gaki staket hemma!

/Henrik - urtråkad tjänsteman med alldeles för lite ledighet...
Anma
Doften av blöt asfalt efter en varm sommarregn...
groowymama
Blåbär
Röda vinbär

SOLIGA dagar

och mycket mycket mera wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon