lolo
Detta låter kanske som en konstig fråga, men jag har kunnat konstatera att i princip "allt" verkar trivas i trädgården (såväl perenner, träd, buskar som ogräs). Jag har bott här i snart ett år, har inte gödslat nämnvärt mycket förutom att jag vintertäckt med mycket löv och granris samt tillfört barkmull till en ganska lerig jord med mycket daggmask. Gräsmattan växer också väldigt snabbt, behöver den gödslas alls? Den får ju gräsklipp som ligger kvar efter klippningen. Gräsklipp kan jag även strö i rabatten då och då - är det dumt?

Det blev mycket frågor men förhoppningsvis har jag tur och får svar på en del i alla fall! tongue.gif rolleyes.gif wub.gif
fruberglund
Bara att säga grattis till att allt trivs smile.gif

Om du tycker gräsmattan är fin så behöver du inte gödsla. Vi har mulcher på vår gräsklippare och jag gödslar aldrig, skulle jag bara göra om jag tyckte gräsmattan var ful, gräsklipp duger utmärkt som enda "gödsel" här i alla fall.

Gräsklipp är perfekt att lägga i rabatterna, då tillför du näring där också.
lolo
Tack för ett snabbt svar, fru Berglund! Mulcher på gräsklipparen låter praktiskt! Återigen tack! /Ann-Louise
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon