Full version: Spelregler..?
cic
Rossi vill gärna visa sina vackra blommor, gossen ruda föreslår att bilderna mer hör hemma i småprat och i bildtrådarna där. Med motivering att vi nu håller oss UTANFÖR trädgården i den här tråden.. Men, de insekter som jag hittar i trädgården då..? Jag förstår inte? Vilken natur och vilka djur ska visas här inne?

Jag ville jättegärna ha en egen tråd till djur och natur. Kanske till och med flytta över Dagens bild och Dagens djurbild hit, så kan man babbla på om vad man vill i småprat.
Gossen Ruda
Det är väl vi som bestämmer vad som skall läggas var. Sen får var och en göra som han eller hon vill ändå. rolleyes.gif Eftersom det finns en avdelning får småprat om trädgård så tycker jag att rena trädgårdsbilder platsar där. Går man utanför trädgården hamnar man i naturen. Många trädgårdar är definitivt ingen natur. Bilder med insekter passar bra här, även om dom är tagna i trädgården. Inga vattentäta skott bara.
Monica M zon 4
Tycker också det verkar rörigt med alla dess underavdelningar.

Kanske man kan sätta tydliga underrubriker på varje avdelning så man vet att man lägger in sitt inslag på rätt avdelning. sad.gif
Rossi
Ja, vi behöver nog veta vad som gäller så att ingen går och irriterar sig.

Ska man tolka det så som jag tror att Gossen Ruda gör så skulle man få lägga ut ett foto på en hund på en promenad ute i skogen här på forumet men inte av ett foto på en hund i trädgården.

En näva i trädgården får man inte publicera foto på men en näva utanför trädgården skulle vara helt OK.

Det känns lite tungrott .....
Rossi
Har vi kanske bitit oss i svansen och fått FÖR många forum här på Odla?
Lars-Olof Arvids
Nej, det tror jag inte. Jag tolkar detta med "djur och natur" som att vi bör försöka hålla oss till det vilda, d v s sådant vi själva inte har infört med avsikt. Hundar hör enligt min mening hemma i "småprat" så länge vi inte har något särskilt tamdjursforum. Men varför bli så irriterad när något hamnar fel? Även en från början inplanterad växt kan t ex sprida sig och växa vilt, så detta med gränsdragning är inte alltid så lätt!

Olle
Rossi
Hm, nu var det ju faktiskt inte jag som blev irriterad ...... men det behöver vi inte tjafsa om. Jag får surfa mellan forumen och hoppas att jag lägger in bilder på "rätt" ställe utan att irritera alltför många.
Susanne i Linköping
För att trassla till det ännu mera: denna avdelning ligger under "Trädgårdsforum"! tongue.gif
Gossen Ruda
CITAT (Rossi @ 15-06-2005, 10:59)
Ja, vi behöver nog veta vad som gäller så att ingen går och irriterar sig.

Ska man tolka det så som jag tror att Gossen Ruda gör så skulle man få lägga ut ett foto på en hund på en promenad ute i skogen här på forumet men inte av ett foto på en hund i trädgården.

En näva i trädgården får man inte publicera foto på men en näva utanför trädgården skulle vara helt OK.

Det känns lite tungrott .....

Jag har aldrig nämnt ordet "får". Jag föreslår. Om du tycker din hund tillhör naturen så...
Rossi
CITAT (Gossen Ruda @ 15-06-2005, 11:25)
[Jag har aldrig nämnt ordet "får". Jag föreslår. Om du tycker din hund tillhör naturen så...

Sorry! Men du, vi släpper väl detta nu, va? Det är ju inte vårt fel att det inte gavs utförligare "anvisningar" på hur man skulle tolka forumet.

Nu har jag ingen hund men jag kommer att lägga ut mina trädgårdsbilder på småpratsforumet och andra bilder här. Det är helt OK och inga problem.

Låt oss njuta av varandras bilder nu! smile.gif
Rossi
CITAT (Susanne i Linköping @ 15-06-2005, 11:24)
För att trassla till det ännu mera: denna avdelning ligger under "Trädgårdsforum"! tongue.gif

Jag har också noterat det men "vågade" inte påpeka det ..... smile.gif
Lars-Olof Arvids
"Får", hundsnack och en bild på kossor här i forumet - behöver vi inte ett tamdjursforum också??? tongue.gif

Olle
Rossi
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 15-06-2005, 11:31)
"Får", hundsnack och en bild på kossor här i forumet - behöver vi inte ett tamdjursforum också??? tongue.gif

Olle

Ha, ha! Och i småpratsforumet finns redan en hel del vilddjur! laugh.gif
amaira
Det blir vad vi gör det till. Det ska vi väl klara av? tongue.gif

"Utanför trädgården" - haha, det mesta "utanför trädgården" som jag hittar, finns INUTI min trädgård! wub.gif

Så ÄNTLIGEN finns det en avdelning som passar för en sådan sorts "trädgårdsmänniska" som mig. I de andra avdelningarna har jag känns mig malplacerad.

"Natur" är för mig mer sånt som är "ickeodlat", alltså inte typ husdjursväxter eller husdjursdjur. *bara som jag tänker högt*

Ibland går de ihop. Finns det skarpa gränser?

Ska vi prova med lite tolerans i den här avdelningen? Högt till tak, tålamod, och vida gränser? Så kanske avdelningen så småningom "utkristalliserar sig" till det som blir "rätt" liksom?? *tänker högt nu igen*
Rossi
Låter bra Amaira! (Men jag ska i alla fall försöka att inte lägga perenn-bilder etc. här).

Låt nu fotoglädjen spira och ut och plåta! smile.gif
yla
såja såja
smile.gif
pejori
tror att det kommer att bli jättebra när vi fått klämm på hur vi vill ha avdelningen wub.gif
tycker väl inte att Ingemar ska behöva tala om några regler, då det är vi själva som skapar forumet med våra frågor, erfarenheter och bilder laugh.gif laugh.gif
jag är nog inne på olles och åkes linje, den låter väl okay. som sagt ingen avdelning är helt vattentät, så lite avigt får det nog bli emellanåt wub.gif wub.gif
Rossi
CITAT (pejori @ 15-06-2005, 13:03)
som sagt ingen avdelning är helt vattentät

Nej, lite spill får vi räkna med! laugh.gif
Betty
CITAT
Rossi Skickat den 15-06-2005, 11:32
--------------------------------------------------------------------------------
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 15-06-2005, 11:31)
"Får", hundsnack och en bild på kossor här i forumet - behöver vi inte ett tamdjursforum också???

Olle

Ha, ha! Och i småpratsforumet finns redan en hel del vilddjur!

CITAT
Rossi Skickat den 15-06-2005, 13:05
--------------------------------------------------------------------------------
CITAT (pejori @ 15-06-2005, 13:03)
som sagt ingen avdelning är helt vattentät

Nej, lite spill får vi räkna med!

Rossi i högform, tack för dagens goda skratt! laugh.gif laugh.gif
Rossi
wub.gif wub.gif wub.gif
Hannele
Det finns Trädgårsforum, som har Bildgallerier...
Den har avdelningen hade passat bättre i Allmänt forum?
Om skadedjur, tama hundar och trädgårdsväxter hamnar någon annastans, så håller vi ju oss till det vilda?
Gossen Ruda
Nu står det visserligen "Bilder" i rubriken hit men bilder kan skapas i huvet också. rolleyes.gif
groowymama
CITAT (Gossen Ruda @ 15-06-2005, 16:02)
Nu står det visserligen "Bilder" i rubriken hit men bilder kan skapas i huvet också. rolleyes.gif

Jag har massor av bilder i huvudet;men hur skall jag visa dessa bilder då!?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon