Full version: Mitt i naturen
Rossi
Dessa varelser finns i alla fall inte i min trädgård! (Om ni tillåter att jag skämtar om detta - inget illa menat Gossen Ruda eller någon annan!) smile.gif

yla
dom e underbart söta dom där
o börjar dyka upp lite härodär
härligt tycker jag jag gillar dom rolleyes.gif
Rossi
Visst är de fina och rätt vad det är när man är ute och cyklar eller kör bil så bara står de där mitt på vägen och glor på en med sinna långa vassa horn! Underbart med djur så mitt ute i naturen! Inga staket - bara färister.
yla
åhh var e de nånstans
amaira
Skotsk highlandboskap. De är riktigt charmiga med sin långa päls och sina långa horn.

De här ser ut att vara korsningar med hereford, ungdjuren alltså. Det vita på huvudet och krullig päls. Kanske för att få lite större djur? *tänker högt, vet inte*
Rossi
CITAT (oldwolfie @ 15-06-2005, 11:42)
åhh var e de nånstans

Dessa här var i Ravlunda i närheten av Kivik (Skåne).
KURT
De brukar vara fullständigt ointresserade av människor, varken nyfikna eller rädda. Man brukar kunna komma mycket nära dem, men aldrig riktigt fram till dem. Ett par ggr har sett ungdjur av skotsk höglandsboskap som kommit utanför hagen, men det var helt omöjligt att försöka driva dem in igen.
Rossi
CITAT (KURT @ 15-06-2005, 12:29)
De brukar vara fullständigt ointresserade av människor, varken nyfikna eller rädda. Man brukar kunna komma mycket nära dem, men aldrig riktigt fram till dem. Ett par ggr har sett ungdjur av skotsk höglandsboskap som kommit utanför hagen, men det var helt omöjligt att försöka driva dem in igen.

Ja, det låter ju betryggande när man kommer där på cykel. Dessa går inte i hagar utan helt fritt. Det enda som hindrar deras framkomlighet är färister på strategiskt utplacerade ställen.
pejori
tycker dom är helt underbara wub.gif wub.gif
det riktigt kliar i fingrarna efter en hårborste och snygga till luggen litegran wub.gif wub.gif
pejori
vad är färister för något? ohmy.gif ohmy.gif wink.gif
Rossi
CITAT (pejori @ 15-06-2005, 12:51)
vad är färister för något? ohmy.gif ohmy.gif wink.gif

Färist är ett galler som går över marken och som klövdjur inte kan trampa på men som man alltså kan cykla över och köra bil över. Fiffigt!

Fä = ja, det vet vi ju smile.gif
Rist = galler
pejori
CITAT (Rossi @ 15-06-2005, 13:00)
CITAT (pejori @ 15-06-2005, 12:51)
vad är färister för något? ohmy.gif  :o  ;)

Färist är ett galler som går över marken och som klövdjur inte kan trampa på men som man alltså kan cykla över och köra bil över. Fiffigt!

Fä = ja, det vet vi ju smile.gif
Rist = galler

okay, nu lärde jag mej något nytt igen. tack rossi biggrin.gif biggrin.gif
fruberglund
CITAT (pejori @ 15-06-2005, 12:49)
tycker dom är helt underbara wub.gif wub.gif
det riktigt kliar i fingrarna efter en hårborste och snygga till luggen litegran wub.gif wub.gif

Hårfön & lite läggningsvätska också kanske....eller kanske till och med en liten permanent smile.gif

Tuppkam.....jaaaaaaaaaaaaaaa!

Men visst är de fina som de är!
KURT
CITAT (Rossi @ 15-06-2005, 12:04)
CITAT (oldwolfie @ 15-06-2005, 11:42)
åhh  var  e de  nånstans

Dessa här var i Ravlunda i närheten av Kivik (Skåne).

Är det inte från Ravlunda de har filmat när de gjorde reklamfilmen om "bregottfabriken"? Fast då valde de ju en annan ras.
Gossen Ruda
Muuuuuuh. Jag har en arbetskamrat som är månskensbonde och han har också några såna här höglandscatlar. Har är ganska tjurskallig själv ibland förresten. tongue.gif
Rossi
CITAT (KURT @ 15-06-2005, 14:19)
Är det inte från Ravlunda de har filmat när de gjorde reklamfilmen om "bregottfabriken"? Fast då valde de ju en annan ras.

Det kanske det är? Den reklamen är bara så mysig!
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 15-06-2005, 16:38)
Muuuuuuh. Jag har en arbetskamrat som är månskensbonde och han har också några såna här höglandscatlar. Har är ganska tjurskallig själv ibland förresten. tongue.gif

bor han i landvetter? huh.gif huh.gif
där har jag sett sådana smile.gif smile.gif
Gossen Ruda
Jo, strax öster om Landvetter bor han. Men jag tror inte att det är hans djur man har kunnat se från motorvägen tidigare.
pejori
finns det flera där som har sådana? ohmy.gif ohmy.gif
där finns det mesta, även kameler laugh.gif
trodde jag såg i syne, när kamelen kom lunkandes i snön för ett par år sedan biggrin.gif biggrin.gif
groowymama
Sådana vackra kossor skulle jag allt vilja ha om jag bara kunde wub.gif
De står väl ute året om!?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon