Full version: regnkedja?
MrNorth
Nån som vet om en japansk regnkedja finns att få tag på i sverige? Sökte på svenska google och fick inte en träff på nåt som hade med det att göra. På engelska google får man MASSVIS med träffar om man söker på "+japanese +rainchain" på rätt saker till och med wink.gif

Nån med tips?

/henrik
yenny
måste fråga... vad är en japansk regnkedja för nått?
KURT
Det används i alla fall kedjor till att leda regnvatten från stuprör, om det nu är det som avses med regnkedja?
MrNorth
tjohej!

denna är ett exempel på regnkedja:

http://www.rainchain.com/copper_rain_chain.htm

beklagar...

/henrik
yenny
Okej... då är jag med!
Om man bara vill ha en kedja för att leda vattnet från taket ner så kan det ju ite vara så svårt att fästa fast en vanlig kedja... fast vill man ha en sån där finare så kanske det inte blir lika enkelt att hitta i sverige.
MrNorth
Det är just en sån jag är ute efter, men intresset för japansk trädgårdskonst i sverige är ganska tunt sad.gif

/henrik
SaraS
Kolla i byggnadsvårdsbutikerna. Vi som bor i ett gammalt torp har sett såna där i vart fall. Nu hinner den inte med att leda bort vattnet dock, men ändå... smile.gif
yenny
CITAT (MrNorth @ 15-06-2005, 14:25)
Det är just en sån jag är ute efter, men intresset för japansk trädgårdskonst i sverige är ganska tunt sad.gif

/henrik

Ja det är tråkigt... för det japanska är väldigt fint tycker jag.
MrNorth
CITAT
Kolla i byggnadsvårdsbutikerna. Vi som bor i ett gammalt torp har sett såna där i vart fall. Nu hinner den inte med att leda bort vattnet dock, men ändå

Hmm har du tips på nån kedja eller butiksnamn eller dylikt? Vi har flera bygg-butiker här
bejers, cheapy, byggmax, jem&fix men där finns inga såna grejor. Och de som jobbar där har jag inte ens tänkt tanken att fråga....

/henrik
SaraS
Byggnadsvård, inte bygghandel. smile.gif Nå, jag frågade grannen, och han hade bara köpt en grov svart kedja på en båttillbehörsaffär! Kanske kan vara nått?
MrNorth
Hmm byggnadsvård... vete katten om vi har nåt sånt här. I så fall hade jag nog känt till det (får man hoppas). Får väl spara några löner och beställa över nätet...

/henrik
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon